Stjernekigger!? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Jaja ved godt hvad en stjernekigger er.. men ville bare tænke hvis jeg fik at vide hovedet var opad det så var en uk

Nu skrev jeg ansigtet op, hans hovede ligger nedad som det skal. Er ked af hvis jeg forklarede det dårligt.

Det var ikke for at lyde ond eller noget, det lød som om du manglede en forklaring.

Undskylder hvis det blev opfattet negativt, det var i hvert fald ikke sådan ment

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Arh, hvad fanden, så får vi lige at vide jos JM at "han ligger med ansigtet opad" men hun siger ikke noget til det, så vi regner med at det er okay.

Googler det så for sjov skyld (man keder sig gevaldigt meget en uge før termin altså) og læser alle steder, at det er helt vildt meget mere smertefuldt og at man tit skal have extra bedøvelse/smertestillende og at barnet ofte blive taget vha. sugekop eller kejsersnit

Men nu er det bare sådan, at vi faktisk har planlagt en hjemmefødsel, så intet af det er jo praktisk talt muligt med mindre vi bliver flyttet til hospitalet, og der er jo altså en grund til at vi har fravalgt det som fødested.

Nu spørger jeg så - er der nogen, der har nogle erfaringer med stjernekiggere generelt, men især ved hjemmefødsler? Er der sandsynlighed for, at han kan dreje rundt igen? Han har åbenbart kun lige vendt sig siden sidste gang vi var til JM for en uge siden, og han er meget aktiv (vi mærker tit både numse og ryg alle mulige sjove steder, så stille ligger han ikke) så det er vel en mulighed, eller?

Når JM ikke nævner det overhovedet burde det vel ikke være et problem? Det er bare lidt svært ikke at bekymre sig over det der "gør afsindigt mere ondt" når man i forvejen intet smertestillende kan få, og jeg går fuldstændig om og ned hvis jeg skal på hospitalet (ved godt, det ikke er noget, der altid kan undgås, men det ændre ikke på, at jeg ikke kan klare hospitaler).

Nu er jeg anonym for ikke at kunne Googles da meget få kender til omkring vores fødselsplan, men håber alligevel at der er lidt svar at hente fra jer

Jeg fødte en 4500 g stjernekigger. Hun blev født på 3½ time, og uden at jeg fik anden bedøvelse end badekar i 30 minutter. Jeg ville gøre det igen og igen, fødslen var fantasisk, og selvom hun var min første fik jeg kun to hudafskrabninger.

Du behøver ikke være så bange 

Jeg lavede en debat om det for ikke så længe siden, og fik nogle fine svar, der kan du jo eventuel kigge?

Anmeld

30. maj 2013

-Sigrid-

Og jeg har faktisk hørt rigtig meget positvt ved hjemmefødsler ift hospitalsfødsler ved stjernekiggere 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en 4500 g stjernekigger. Hun blev født på 3½ time, og uden at jeg fik anden bedøvelse end badekar i 30 minutter. Jeg ville gøre det igen og igen, fødslen var fantasisk, og selvom hun var min første fik jeg kun to hudafskrabninger.

Du behøver ikke være så bange 

Jeg lavede en debat om det for ikke så længe siden, og fik nogle fine svar, der kan du jo eventuel kigge?

Det er dejligt at høre at det kan lade sig gøre

Tror bare jeg så småt er ved at være træt af det hele og klar til at se ham, så jeg "panikker" en smule over alt som kunne forsinke det.

Kunne du måske forklare hvordan jeg finder den tråd? 

Anmeld

30. maj 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det er dejligt at høre at det kan lade sig gøre

Tror bare jeg så småt er ved at være træt af det hele og klar til at se ham, så jeg "panikker" en smule over alt som kunne forsinke det.

Kunne du måske forklare hvordan jeg finder den tråd? 

Jeg kan give dig et link

https://www.baby.dk/debat/215197pi1/foedsel/stjernekigger--rigtig.aspx

Anmeld

30. maj 2013

Palaja

Min søn var stjernekigger og også en halvstor basse på 4340 g. Anede ikke han vendte med næsen op, så jeg pressede bare til, og JA det gjorde avs! Havde jordemodren vidst han lå som han gjorde, havde jeg nok heller ikke fået lov at presse ham ud så hurtigt. "Smuttede" ham ud på en presseve!  Det skal så lige siges at det er min 2. fødsel...

Jeg tænkte ikke over om det gjorde mere ondt end første gang, men jeg vidste selvfølgelig heller ikke at han kiggede op ad. Jeg fik ikke smertestillende. Det nåede jeg ikke da fødslen kun tog 3,5 time.

Du skal ikke være nervøs, det kan altså sagtens forløbe helt uden problemer at føde en stjernekigger. 

Anmeld

30. maj 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Arh, hvad fanden, så får vi lige at vide jos JM at "han ligger med ansigtet opad" men hun siger ikke noget til det, så vi regner med at det er okay.

Googler det så for sjov skyld (man keder sig gevaldigt meget en uge før termin altså) og læser alle steder, at det er helt vildt meget mere smertefuldt og at man tit skal have extra bedøvelse/smertestillende og at barnet ofte blive taget vha. sugekop eller kejsersnit

Men nu er det bare sådan, at vi faktisk har planlagt en hjemmefødsel, så intet af det er jo praktisk talt muligt med mindre vi bliver flyttet til hospitalet, og der er jo altså en grund til at vi har fravalgt det som fødested.

Nu spørger jeg så - er der nogen, der har nogle erfaringer med stjernekiggere generelt, men især ved hjemmefødsler? Er der sandsynlighed for, at han kan dreje rundt igen? Han har åbenbart kun lige vendt sig siden sidste gang vi var til JM for en uge siden, og han er meget aktiv (vi mærker tit både numse og ryg alle mulige sjove steder, så stille ligger han ikke) så det er vel en mulighed, eller?

Når JM ikke nævner det overhovedet burde det vel ikke være et problem? Det er bare lidt svært ikke at bekymre sig over det der "gør afsindigt mere ondt" når man i forvejen intet smertestillende kan få, og jeg går fuldstændig om og ned hvis jeg skal på hospitalet (ved godt, det ikke er noget, der altid kan undgås, men det ændre ikke på, at jeg ikke kan klare hospitaler).

Nu er jeg anonym for ikke at kunne Googles da meget få kender til omkring vores fødselsplan, men håber alligevel at der er lidt svar at hente fra jer

Min den ældste var stjernekigger, og ja det var en lang og smertefuld fødsel, men hun kom ud uden brug af smertestillende, sugekop, Ks eller et eneste sting til mig.

Jeg valgte grundet den fødsel, at lillebror skulle være en hjemmefødsel, og jeg frygtede ikke på noget tidspunkt, at han også var stjernekigger (at han kom ved aks er en anden ting )

Barnet kan stadig nå at vende sig inden fødslen, men jeg synes, du skal tale med din jm om, hvad du kan og skal forvente.

Held og lykke

Anmeld

31. maj 2013

TbCp

Begge mine var stjernekiggere og jeg er desværre en af dem med de dårlige fødsler. Den første måtte ud ved kejsersnit og den anden blev taget med cup (de måtte hive 4 gange og jeg nåede ikke at få smertestillende).

de sad begge fast i bækkenet, derfor tog de nr 1 ved kejsersnit, men det kunne de ikke nå med nr 2.

Anmeld

31. maj 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg har ikke født stjernekigger men er selv en. :-) og ifølge min mor var jeg den nemmeste.
(Nr 3 ud af 4)

Anmeld

31. maj 2013

hekran

Én af fødslerne fra 'Hjælp, vi skal føde' sidste sæson var en hjemmefødsel med stjernekigger, mener jeg. Du kan des det på DRs hjemmeside

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.