Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:
Arh, hvad fanden, så får vi lige at vide jos JM at "han ligger med ansigtet opad" men hun siger ikke noget til det, så vi regner med at det er okay.
Googler det så for sjov skyld (man keder sig gevaldigt meget en uge før termin altså) og læser alle steder, at det er helt vildt meget mere smertefuldt og at man tit skal have extra bedøvelse/smertestillende og at barnet ofte blive taget vha. sugekop eller kejsersnit 
Men nu er det bare sådan, at vi faktisk har planlagt en hjemmefødsel, så intet af det er jo praktisk talt muligt med mindre vi bliver flyttet til hospitalet, og der er jo altså en grund til at vi har fravalgt det som fødested.
Nu spørger jeg så - er der nogen, der har nogle erfaringer med stjernekiggere generelt, men især ved hjemmefødsler? Er der sandsynlighed for, at han kan dreje rundt igen? Han har åbenbart kun lige vendt sig siden sidste gang vi var til JM for en uge siden, og han er meget aktiv (vi mærker tit både numse og ryg alle mulige sjove steder, så stille ligger han ikke) så det er vel en mulighed, eller?
Når JM ikke nævner det overhovedet burde det vel ikke være et problem? Det er bare lidt svært ikke at bekymre sig over det der "gør afsindigt mere ondt" når man i forvejen intet smertestillende kan få, og jeg går fuldstændig om og ned hvis jeg skal på hospitalet (ved godt, det ikke er noget, der altid kan undgås, men det ændre ikke på, at jeg ikke kan klare hospitaler).
Nu er jeg anonym for ikke at kunne Googles da meget få kender til omkring vores fødselsplan, men håber alligevel at der er lidt svar at hente fra jer 
Min den ældste var stjernekigger, og ja det var en lang og smertefuld fødsel, men hun kom ud uden brug af smertestillende, sugekop, Ks eller et eneste sting til mig.
Jeg valgte grundet den fødsel, at lillebror skulle være en hjemmefødsel, og jeg frygtede ikke på noget tidspunkt, at han også var stjernekigger (at han kom ved aks er en anden ting

)
Barnet kan stadig nå at vende sig inden fødslen, men jeg synes, du skal tale med din jm om, hvad du kan og skal forvente.
Held og lykke

Anmeld