Stjernekigger!? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
20 svar
4 synes godt om
30. maj 2013

Anonym trådstarter

Arh, hvad fanden, så får vi lige at vide jos JM at "han ligger med ansigtet opad" men hun siger ikke noget til det, så vi regner med at det er okay.

Googler det så for sjov skyld (man keder sig gevaldigt meget en uge før termin altså) og læser alle steder, at det er helt vildt meget mere smertefuldt og at man tit skal have extra bedøvelse/smertestillende og at barnet ofte blive taget vha. sugekop eller kejsersnit

Men nu er det bare sådan, at vi faktisk har planlagt en hjemmefødsel, så intet af det er jo praktisk talt muligt med mindre vi bliver flyttet til hospitalet, og der er jo altså en grund til at vi har fravalgt det som fødested.

Nu spørger jeg så - er der nogen, der har nogle erfaringer med stjernekiggere generelt, men især ved hjemmefødsler? Er der sandsynlighed for, at han kan dreje rundt igen? Han har åbenbart kun lige vendt sig siden sidste gang vi var til JM for en uge siden, og han er meget aktiv (vi mærker tit både numse og ryg alle mulige sjove steder, så stille ligger han ikke) så det er vel en mulighed, eller?

Når JM ikke nævner det overhovedet burde det vel ikke være et problem? Det er bare lidt svært ikke at bekymre sig over det der "gør afsindigt mere ondt" når man i forvejen intet smertestillende kan få, og jeg går fuldstændig om og ned hvis jeg skal på hospitalet (ved godt, det ikke er noget, der altid kan undgås, men det ændre ikke på, at jeg ikke kan klare hospitaler).

Nu er jeg anonym for ikke at kunne Googles da meget få kender til omkring vores fødselsplan, men håber alligevel at der er lidt svar at hente fra jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Pinkrose

Arh, hvad fanden, så får vi lige at vide jos JM at "han ligger med ansigtet opad" men hun siger ikke noget til det, så vi regner med at det er okay.

Googler det så for sjov skyld (man keder sig gevaldigt meget en uge før termin altså) og læser alle steder, at det er helt vildt meget mere smertefuldt og at man tit skal have extra bedøvelse/smertestillende og at barnet ofte blive taget vha. sugekop eller kejsersnit

Men nu er det bare sådan, at vi faktisk har planlagt en hjemmefødsel, så intet af det er jo praktisk talt muligt med mindre vi bliver flyttet til hospitalet, og der er jo altså en grund til at vi har fravalgt det som fødested.

Nu spørger jeg så - er der nogen, der har nogle erfaringer med stjernekiggere generelt, men især ved hjemmefødsler? Er der sandsynlighed for, at han kan dreje rundt igen? Han har åbenbart kun lige vendt sig siden sidste gang vi var til JM for en uge siden, og han er meget aktiv (vi mærker tit både numse og ryg alle mulige sjove steder, så stille ligger han ikke) så det er vel en mulighed, eller?

Når JM ikke nævner det overhovedet burde det vel ikke være et problem? Det er bare lidt svært ikke at bekymre sig over det der "gør afsindigt mere ondt" når man i forvejen intet smertestillende kan få, og jeg går fuldstændig om og ned hvis jeg skal på hospitalet (ved godt, det ikke er noget, der altid kan undgås, men det ændre ikke på, at jeg ikke kan klare hospitaler).

Nu er jeg anonym for ikke at kunne Googles da meget få kender til omkring vores fødselsplan, men håber alligevel at der er lidt svar at hente fra jer

Både min søster og jeg fik stjernekigger første gang .

Og endte begge med akut kejersnit
Kender en del der har født stjerne kigger, og det har gjort mere ondt, og været mere besværligt.

Ang hjemme fødsel, så ville jeg nok ringe til jordmoder og få snakket det godt igennem , jeg ville ikke have haft modet til det, men hvis hun ikke mener det er et problem ? Så er det vel op til dig

Anmeld

30. maj 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg fødte de stjernekigger uden det endte i hverken det end eller det andet hun er født uden hjælp fra sugekop og jeg fik ingen smertelindring

Anmeld

30. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg synes, at du skal kontakte din jordemoder igen og få det snakket igennem med hende.

Hvis han ikke står fast endnu, så kan det jo nå at ændre sig, men under alle omstændigheder vil det være rart for jer at have en plan A, B OG C, når I nu har ønske om en hjemmefødsel.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

I skal have tak for svar

Det beroliger da lidt at det åbenbart ikke er fastsat i sten, at det absolut ikke kan lade sig gøre.

Tror jeg ringer til min JM fra hjemmefødselsordningen og spørger ind til det. Heldigvis kan man jo altid blive flyttet men jeg vil da uanset gerne gøre forsøget derhjemme, hvis ikke der er 100% modstrid til det.

Tror ikke de kan bruge en besvimende fødende til meget ude på FG og han skulle da gerne have en mor, der er ved bevidsthed, når han kommer ud.

Anmeld

30. maj 2013

Maja88

Hvis hovedet ligger op af er det så ikke ment som i han sidder op

Anmeld

30. maj 2013

birthee

Min datter blev født som stjernekigger (2. barn) - jeg fik ikke noget ekstra smertestillende eller noget, og det gik fint og gjorde ikke vanvittig ondt...

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hvis hovedet ligger op af er det så ikke ment som i han sidder op

Nej, han "sidder" ikke op. Det skal forstås sådan, at normalt skal baby jo helst vende med hovedet ned i bækknet og ansigtet skal vende mod morens ryg.

En stjernekigger vender med hovedet ned i bækknet men med den forskel, at ansigtet vender mod maven.

Altså, hvis jeg ligger mig fladt på ryggen, ville han sådan set kigge op i loftet mens han burde kigge ned mod sengen.

Håber det gav mening?

Anmeld

30. maj 2013

aarhusmor

Jeg kender ikke noget til det generelt, men har selv født en stjernekigger. Man vidste ikke han var stjernekigger, hvorfor ved jeg ikke. Men de første 48 timer ville jeg gerne have undværet og så have haft et planlagt kejsersnit. Så jeg vil ikke anbefale dig at ligge hjemme med det.

Anmeld

30. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Nej, han "sidder" ikke op. Det skal forstås sådan, at normalt skal baby jo helst vende med hovedet ned i bækknet og ansigtet skal vende mod morens ryg.

En stjernekigger vender med hovedet ned i bækknet men med den forskel, at ansigtet vender mod maven.

Altså, hvis jeg ligger mig fladt på ryggen, ville han sådan set kigge op i loftet mens han burde kigge ned mod sengen.

Håber det gav mening?

Jaja ved godt hvad en stjernekigger er.. men ville bare tænke hvis jeg fik at vide hovedet var opad det så var en uk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.