Stjernekigger? - Rigtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var dit barn stjernekigger?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.408 visninger
25 svar
9 synes godt om
26. april 2013

-Sigrid-

Jeg har efterhånden læst en masse fødselsberetninger, og det lyder til at der er rigtig mange som har født stjernekiggere, så jeg blev lidt nysgerrig omkring det, og jeg har nogle spørgsmål som jeg tænkte på om I ville svare på? 

- Var jeres barn stjernekigger?

- Hvis I har født flere børn, var stjernekigger-fødslen hårdere eller nemmere?

- Var jeres børn pressede i ansigtet?

- Hvor lang tid tog fødslen?

- Hvor lang var pressefasen?

Selv fødte jeg en 4500g pige i 40+4 på knap 4 timer fra vandafgang og knap 3½ times veer, hvoraf de 45 var aktiv presse og de 2 timer var med pressefornemmelse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Team Putte

-Sigrid- skriver:

Jeg har efterhånden læst en masse fødselsberetninger, og det lyder til at der er rigtig mange som har født stjernekiggere, så jeg blev lidt nysgerrig omkring det, og jeg har nogle spørgsmål som jeg tænkte på om I ville svare på? 

Selv fødte jeg en 4500g pige i 40+4 på knap 4 timer fra vandafgang og knap 3½ times veer, hvoraf de 45 var aktiv presse og de 2 timer var med pressefornemmelse 

Ida er min første og hun er født som stjernekigger 40+5.. Jeg fødte uden smertelindring, klip eller lignende.. Havde veer i 13 timer og pressefasen varede i halvanden time hun var ik trykket på nogen måde

Anmeld

27. april 2013

TbCp

Liva var stjernekigger. Hun sad fast og det endte i kejsersnit efter ca. 15 timer. Hun var skæv i hovedet.

Mikkel var også stjernekigger. Han sad også fast, men pga hans tilstand nåede vi ikke kejsersnit. Så det var med cup, uden smertestillende. pressede vist ca 1/2 time, mens de forsøgte at flå ham ud. Han havde en kæmpe bule, men det var pga Cuppen.

Fra start til slut tog Mikkels fødsel ca 17 timer

Anmeld

27. april 2013

sannekdp

Min den yngeste er født som stjernekigger. Det var mere hårdt og få ham presset ud end den første af dem.

Mit vand gik kl. 19.00 - og han er født kl. 11.14.

Jeg mener at jeg var helt åben ved 9 tiden

Og han var ikke presset i hovedet 

Anmeld

27. april 2013

Smukkert

Noah var stjernekigger, så fødslen trak ud og jeg fik prinsessestik. Jeg skulle stå på alle 4 med røven i vejret og så vendte han sig og jeg fødte normalt. Han var en smule klemt i hovedet, men det aftog jo hurtigt igen.

Anmeld

27. april 2013

bøllen

-Sigrid- skriver:

Da jeg ventede de store ( tvillinger ) lå tvilling A som stjernekikker. Mit vand gik kl 11 om formiddagen og de kom ud ved kejsersnit kl 21.

det var en beslutning vi traf i fællesskab med jordemoderen . Fik valget mellem drop Eller kejsersnit . Jordemoderen anbefalede kejsersnit pga der var tvillinger . Var blevet skannet 2 gange undervejs og han rykkede sig ikke i bækkenet . Hun mente det var bedre de kom ud mens de havde det godt fremfor det pludselig blev akut . Igen fordi der var 2.

Anmeld

27. april 2013

-Sigrid-

Team Putte skriver:

Ida er min første og hun er født som stjernekigger 40+5.. Jeg fødte uden smertelindring, klip eller lignende.. Havde veer i 13 timer og pressefasen varede i halvanden time hun var ik trykket på nogen måde

Du lyder ret sej

Anmeld

27. april 2013

-Sigrid-

TbCp skriver:

Liva var stjernekigger. Hun sad fast og det endte i kejsersnit efter ca. 15 timer. Hun var skæv i hovedet.

Mikkel var også stjernekigger. Han sad også fast, men pga hans tilstand nåede vi ikke kejsersnit. Så det var med cup, uden smertestillende. pressede vist ca 1/2 time, mens de forsøgte at flå ham ud. Han havde en kæmpe bule, men det var pga Cuppen.

Fra start til slut tog Mikkels fødsel ca 17 timer

Puha...
Var Mikkel ikke også død da du fødte ham?

Du fødte for tidligt begge gange, ikke? Var det så derfor de var stjernekiggere?

Anmeld

27. april 2013

-Sigrid-

sannekdp skriver:

Min den yngeste er født som stjernekigger. Det var mere hårdt og få ham presset ud end den første af dem.

Mit vand gik kl. 19.00 - og han er født kl. 11.14.

Jeg mener at jeg var helt åben ved 9 tiden

Og han var ikke presset i hovedet 

Så 2 timer og 14 minutters pressen :O ?

Anmeld

27. april 2013

-Sigrid-

Smukkert skriver:

Noah var stjernekigger, så fødslen trak ud og jeg fik prinsessestik. Jeg skulle stå på alle 4 med røven i vejret og så vendte han sig og jeg fødte normalt. Han var en smule klemt i hovedet, men det aftog jo hurtigt igen.

Hvad er prinsessestik? Og var det derfor han vendte sig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.