Er det os der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

I kommer jo på dagen! (du skal sættes igang den 1?) der kan jo sagtens gå 3-4 dage inden fødslen starter

Se tiden an! jeg forstår godt hvis I bliver væk den ene dag (ud af 3?)

Uanset hvad kommer vi selvfølgelig på dagen, vi skal da også lave æresport og det hele til dem

Men syntes 3 dage er meget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Hvis nu jeres barn fyldte 1 år på en onsdag ville i så stadig invitere gæster og lave det helt store der - eller ville i vente til weekenden?

Personligt ville jeg tage til sølvbryllup og så holde 1 års fødselsdag weekenden efter begge er store ting, men jeres barn er i den alder græsk katolsk om det er i dag eller imorgen der kommer gæster..

Men er det ikke lidt tidligt at bekymre sig om sådan noget ? Måske føder du før - måske trækker din igangsættelse i langdrag ? 

Ja hvis hun bliver født på en onsdag vil vi da fejre hendes fødselsdag med det hele der? Det syntes jeg ikke er mærkeligt. Man kan jo holde det om eftermiddagen/ tidlig aften med familien. 

Og ja hun er nok ligeglad, men det betyder noget for os som forældre. Vi tager skam også til sølvbryllup, men 3 dage er meget at lægge beslag på, og mener ikke man kan blive skuffet over, hvis vi ikke er der hele tiden alle de 3 dage. 

Og ja måske trækker igangsættelsen i langdrag, det er heller ikke noget vi er blevet uvenner med dem over, men vi diskuterede det bare og så ville jeg høre andres mening også 

Anmeld

29. maj 2013

lycly

Hvorfor venter I ikke bare og ser hvornår du rent faktisk føder? Hvis det nu viser sig at du først føder 3 dage efter, så er det vel tids nok at I kan sige at I gerne vil være med alle 3 dage?

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg kan sagtens forstå jeres tanker, men må sige at det er jer der er galt på den!

Dine svigerforældre har sølvbryllup - altså én dag i deres liv hvor de skal fejres fordi de har været sammen i 25 år!

Jeres datter har ingen ide om hvilken dag der er hendes fødselsdag, så jeg ville bare fejre hende, når det passede ind og hvis hun fx har fødselsdag i den weekend hvor dine svigerforældre holder det der, så er det jo bare en speciel oplevelse, som man kan se tilbage på!

Nu ved jeg godt at det ikke er helt det samme scenarie, men vores datter er født på min svigermors fødselsdag - næste år bliver hun 50 og vores datter 4. Der har jeg da tænkt mig at indrette mig efter hvordan det passer min svigermor i forhold til afholdelse af fødselsdag

Vi syntes også at deres sølvbryllup er en stor dag og vi deltager også, og skal selvfølgelig sætte æresport og det hele op for dem. Holder meget af mine svigerforældre, og selvfølgelig skal de fejres, men syntes bare tre dage er meget!!

Det er også kun fordi det er en 1 års fødselsdag, og det betyder bare noget for os som forældre, at kunne fejre hende, og vil også gerne, at min familie kan være med til at fejre hende. 

Det ville slet ikke være det samme hvis hun blev 2-3-4 år. Men det første år er noget særligt. 

Men det kan godt være vi er galt på den, og vi har også besluttet at deltage de dage de vælger at holde sølvbryllup. Men 3 dage er også ret mange dage, at holde sølvbryllup i. 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Hvorfor venter I ikke bare og ser hvornår du rent faktisk føder? Hvis det nu viser sig at du først føder 3 dage efter, så er det vel tids nok at I kan sige at I gerne vil være med alle 3 dage?

Det venter vi også på, vi ved jo slet ikke om det falder sammen, som sagt så var det bare en snak vi havde omkring det. Og ville bare høre andres mening omkring det

Anmeld

29. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Ja hvis hun bliver født på en onsdag vil vi da fejre hendes fødselsdag med det hele der? Det syntes jeg ikke er mærkeligt. Man kan jo holde det om eftermiddagen/ tidlig aften med familien. 

Og ja hun er nok ligeglad, men det betyder noget for os som forældre. Vi tager skam også til sølvbryllup, men 3 dage er meget at lægge beslag på, og mener ikke man kan blive skuffet over, hvis vi ikke er der hele tiden alle de 3 dage. 

Og ja måske trækker igangsættelsen i langdrag, det er heller ikke noget vi er blevet uvenner med dem over, men vi diskuterede det bare og så ville jeg høre andres mening også 

Jeg synes heller ikke det er mærkeligt at gøre det ville vi dog ikke gøre da det ikke passer ind i vores familier/venner hvor nogle arbejder i Kbh og først er hjemme ved 17-18 tiden, har børn der skal i seng kl 19 osv - så vi vil altid fejre det i weekenden så alle kan deltage..

Men igen - lad den ligge der - sig til svigermekanikken at i tager stilling når baby er født

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg synes heller ikke det er mærkeligt at gøre det ville vi dog ikke gøre da det ikke passer ind i vores familier/venner hvor nogle arbejder i Kbh og først er hjemme ved 17-18 tiden, har børn der skal i seng kl 19 osv - så vi vil altid fejre det i weekenden så alle kan deltage..

Men igen - lad den ligge der - sig til svigermekanikken at i tager stilling når baby er født

Vi bor allesammen i Københavnsområdet så det er ikke et problem, men forstå godt hvad du mener

Mange tak for dine svar

Anmeld

29. maj 2013

Lunae

Anonym skriver:

Vi syntes også at deres sølvbryllup er en stor dag og vi deltager også, og skal selvfølgelig sætte æresport og det hele op for dem. Holder meget af mine svigerforældre, og selvfølgelig skal de fejres, men syntes bare tre dage er meget!!

Det er også kun fordi det er en 1 års fødselsdag, og det betyder bare noget for os som forældre, at kunne fejre hende, og vil også gerne, at min familie kan være med til at fejre hende. 

Det ville slet ikke være det samme hvis hun blev 2-3-4 år. Men det første år er noget særligt. 

Men det kan godt være vi er galt på den, og vi har også besluttet at deltage de dage de vælger at holde sølvbryllup. Men 3 dage er også ret mange dage, at holde sølvbryllup i. 

Jamen enig! Det er da mange dage at fejre sølvbryllup, men der er jo også nogen der inviterer deres familie på ferie en uge i forbindelse med deres sølvbryllup, så tænker ikke at det er unormalt!

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan forstå jeres tanker - en 1års fødselsdag er noget helt specielt, men samtidig så tænker jeg at et sølvbryllup bliver fejret på dagen - det gør en fødselsdag ikke nødvendigvis

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jamen enig! Det er da mange dage at fejre sølvbryllup, men der er jo også nogen der inviterer deres familie på ferie en uge i forbindelse med deres sølvbryllup, så tænker ikke at det er unormalt!

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan forstå jeres tanker - en 1års fødselsdag er noget helt specielt, men samtidig så tænker jeg at et sølvbryllup bliver fejret på dagen - det gør en fødselsdag ikke nødvendigvis

Jeg har jo netop også skrevet at vi uanset hvad vil komme på dagen Selvfølgelig!! Og det er da rigtigt at nogen invitere familien på ferie i en uge eller mange der holder over mange dage, men jeg syntes 3 dage er ret meget, specielt hvi sman forventer at alle kommer alle dagene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.