Er det os der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.140 visninger
28 svar
18 synes godt om
29. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej baby.dk brugere

Min kæreste og jeg venter vores første barn d. 1. august-13. 

Mine svigerforældre har sølvbryllup d. 1. august-14.

Sagen er den at vi var hjemme hos svigerne forleden, og så fortalte de at de holder morgenbord og lille fest dagen på deres sølvbryllup, og det er jo helt fint og SELVFØLGELIG vil vi være der på deres store dag. 

De fortalte så også at vi skulle booke hele weekenden 1-3 august da de vil holde noget stor fest på en kro, med overnatning lørdag til søndag. 

Min kæreste spørger så om de ikke evt kunne holde den store fest weekenden efter, fordi at vores barn jo vil have 1. års fødselsdag i løbet af weekenden. ( jeg bliver sat i gang senest til termin d. 1. august pga. meget væske i kroppen og svær bækkenløsning). Det vil de ikke, og han fik afvide at det kunne de ikke tage højde for, fordi de kunne ikke gøre for at jeg var blevet gravid så det kom til at falde sammen. 

Jeg spørger så om de har bestilt festlokale eller kroophold for os allesammen allerede og det har de IKKE. For kunne bedre forstå hvis de nu havde bestilt. 

Min svigermor siger så meget surt: " når så i kommer ikke til vores sølvbryllup eller hvad"? Og vi siger, at det gør vi da, men måske ikke alle 3 dage, og at vi må vente at se hvilken dag den lille har tænkt sig at komme. Hun bliver meget sur og er det resten af aftenen. 

Er det urimeligt af os at sige, at vi rigtig gerne vil være der på deres store dag, men at vi ikke kan booke 3 dage i træk allerede, da vi ikke ved hvornår vores barn har fødselsdag? Vi synes at en 1 års fødselsdag er noget særligt, og vi vil gerne fejre hende med lagkage, gaver, gæster og hvad der dertil høre på dagen. Og min familie er jeg sikker på også ville blive lidt øv hvis de ikke kunne være med til at fejre deres første barnebarns første fødselsdag.

Er det mig og min kæreste er for meget?  Det skal siges de også er på ferie mellem d. 7-30 juli, og der har de også sagt, at jeg ikke skal føde, for de vil ikke komme hjem før, så føder jeg før tid er det bare ærgeligt, så ser de hende måske som de sidste i familien 

Udover dette er jeg ellers meget glad for mine svigerforældre og har et godt forhold til dem og vi ser dem 2-3 gange om måneden. 

Undskyld hvis det blev lidt langt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

aarhusmor

Altså I har jo ret til at føle det I føler og I er ikke for meget.

Personligt ville jeg dog være med til sølvbrylluppet. Det sker kun en gang og med mindre I har bestilt Kejsersnit på en bestemt dato, er det jo slet ikke sikkert der er et problem.

Jeg forstår godt at 1 års fødselsdagen er noget helt specielt. Men hvis den nu var en torsdag, ville I måske alligevel rykke den til lørdag. Og det lille barn på 1 år, kender ikke forskel på dagene.

Anmeld

29. maj 2013

Benjamins'mor

Jeg ved ikke om i er urimelige. Men synes godtnok 1 år og 2 1/2 måned er meget god tid at planlægge sådan noget, og du har jo ikke født endnu, sølvbryllup er også noget særligt, det er altså kun 1 gang man oplever det, og så kan jeg da godt forstå de måske bliver lidt skuffede. Men det er jo jeres valg og de må acceptere hvad i vælger.

En anden ting er så, at jeg synes ikke det er forkert at de har planlagt at rejse, og det synes jeg ikke du kan tillade dig at blive sur over.

Anmeld

29. maj 2013

mn

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Sagen er den at vi var hjemme hos svigerne forleden, og så fortalte de at de holder morgenbord og lille fest dagen på deres sølvbryllup, og det er jo helt fint og SELVFØLGELIG vil vi være der på deres store dag. 

De fortalte så også at vi skulle booke hele weekenden 1-3 august da de vil holde noget stor fest på en kro, med overnatning lørdag til søndag. 

Min kæreste spørger så om de ikke evt kunne holde den store fest weekenden efter, fordi at vores barn jo vil have 1. års fødselsdag i løbet af weekenden. ( jeg bliver sat i gang senest til termin d. 1. august pga. meget væske i kroppen og svær bækkenløsning). Det vil de ikke, og han fik afvide at det kunne de ikke tage højde for, fordi de kunne ikke gøre for at jeg var blevet gravid så det kom til at falde sammen. 

Jeg spørger så om de har bestilt festlokale eller kroophold for os allesammen allerede og det har de IKKE. For kunne bedre forstå hvis de nu havde bestilt. 

Min svigermor siger så meget surt: " når så i kommer ikke til vores sølvbryllup eller hvad"? Og vi siger, at det gør vi da, men måske ikke alle 3 dage, og at vi må vente at se hvilken dag den lille har tænkt sig at komme. Hun bliver meget sur og er det resten af aftenen. 

Er det urimeligt af os at sige, at vi rigtig gerne vil være der på deres store dag, men at vi ikke kan booke 3 dage i træk allerede, da vi ikke ved hvornår vores barn har fødselsdag? Vi synes at en 1 års fødselsdag er noget særligt, og vi vil gerne fejre hende med lagkage, gaver, gæster og hvad der dertil høre på dagen. Og min familie er jeg sikker på også ville blive lidt øv hvis de ikke kunne være med til at fejre deres første barnebarns første fødselsdag.

Er det mig og min kæreste er for meget?  Det skal siges de også er på ferie mellem d. 7-30 juli, og der har de også sagt, at jeg ikke skal føde, for de vil ikke komme hjem før, så føder jeg før tid er det bare ærgeligt, så ser de hende måske som de sidste i familien 

Udover dette er jeg ellers meget glad for mine svigerforældre og har et godt forhold til dem og vi ser dem 2-3 gange om måneden. 

nu har jeg ikke børn, men jeg ville nok sige at man kom til det hele og så fejre barnets fødselsdag weekenden efter. for det kan da godt være i godt vil fejre jeres barn med det hele, men hans forældre har jo alligevel ikke tid til at komme hvis de er på kroophold. Derudover kan I jo sagtens fejer den lille på dagen selvom i er på kroophold, barnet kan jo stadig få gaver og i kan sikkert også bestille en kage eller andet til eftermiddagskaffen, specielt til barnet. 

Anmeld

29. maj 2013

nielsen80

Hej baby.dk brugere

Synes ikke I er galt på den, men synes I tager nogle diskussioner og sorger på forskud, I ikke behøver.

Vent og se hvornår du føder, og vær jeres lille familie lidt tid, inden I beslutter, om I kan være tre dage på kroophold. Måske det slet ikke bliver et problem fordi du føder weekenden inden, også er det jo dumt at blive uvenner nu......og måske når bebs er kommet til verden, såvil svigermor og far se anderledes på det. De har det med at gøre de der bedster lidt bløde, når de først er ankommet.

Personligt ville jeg ikke have noget imod at flytte min datters 1 års fødselsdag en weekend(hun ved det jo ikke), men ville synes tre dage på en kro fuldt med mennesker, ville være for mange dage for sådan lille en. Min datter ville blive bims, inden der var gået to dage.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres hurtige svar allesammen. Det er måske os der er lidt urimlige, så må vi se hvornår hun kommer til verden og så udskyde hendes fødselsdag til en anden weekend hvis det falder sammen. Vi havde bare forestil os noget andet 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Synes ikke I er galt på den, men synes I tager nogle diskussioner og sorger på forskud, I ikke behøver.

Vent og se hvornår du føder, og vær jeres lille familie lidt tid, inden I beslutter, om I kan være tre dage på kroophold. Måske det slet ikke bliver et problem fordi du føder weekenden inden, også er det jo dumt at blive uvenner nu......og måske når bebs er kommet til verden, såvil svigermor og far se anderledes på det. De har det med at gøre de der bedster lidt bløde, når de først er ankommet.

Personligt ville jeg ikke have noget imod at flytte min datters 1 års fødselsdag en weekend(hun ved det jo ikke), men ville synes tre dage på en kro fuldt med mennesker, ville være for mange dage for sådan lille en. Min datter ville blive bims, inden der var gået to dage.

Vi har sagt til dem at det slet ikke er sikkert det jo er noget problem da vi ikke ved om det falder sammen. Og ved godt hun ikke vil forstå at hun bliver 1 år men det er nok mere os der syntes det er noget specielt. 

Kan også godt være det vil være for meget med 3 dages ophold med mange mennesker men det kan vi ikke gøre så meget ved, så skulle vi alligevel droppe en af dagene og så ville de blive sure over det. Men nu må vi se hvornår jeg overvhovedet føder 

Anmeld

29. maj 2013

HeidiØ

Altså ja, som de andre siger, så vent og se tiden lidt an

Men anyways - havde jeg stået i samme situation havde jeg nok bare rykket 1 års dagen til ugen efter - eftersom dit barn formentlig er pænt ligeglad med hvornår det bliver fejret

Min veninde holder bryllup i weekenden ved Williams 2 års fødselsdag - man synes det er rigtig ærgeligt, men så tænker man alligevel; hmm, mon ikke hovedpersonen(William) er forholdsvis ligeglad

Anmeld

29. maj 2013

modesty

Hej baby.dk brugere

Jeg synes ikke at I er urimelige. Den første fødselsdag er for nogle en stor ting, og I er i jeres gode ret til at ville fejre det ordentligt. Specielt synes jeg at hensynet til din side af familien vejer højt. Min mor og far ville godt nok være blevet kede af det hvis de ikke kunne være med til at fejre min søns 1-års dag fordi vi skulle til sølvbryllup. En fødselsdag kan jo ikke rykkes.

Det at svigerforældrene tager ud at rejse lige op til termin synes jeg også er en underlig prioritering. Min mor og far rejser cirka 3 måneder om året fordelt på 4 ture - og de aflyste simpelthen den ene tur det år, så de kunne være hjemme i god tid før min termin.

De to ting sammenlagt fortæller mig at de prioriterer dem selv højere end barnebarnet. Og det er også fair nok, det er jo deres valg. Men så skal de sgu ikke blive sure over at I prioriterer jeres barn højere end deres sølvbryllupsweekend. 

Jeg synes det lyder som et helt fint kompromis at I kommer til en af dagene, men at I gerne vil holde barnets fødselsdag hjemme. 

Men hvis jeg var jer ville jeg lade den ligge nu. Der kan nå at ske meget inden august næste år, og måske du føder før igangsættelsen.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Altså ja, som de andre siger, så vent og se tiden lidt an

Men anyways - havde jeg stået i samme situation havde jeg nok bare rykket 1 års dagen til ugen efter - eftersom dit barn formentlig er pænt ligeglad med hvornår det bliver fejret

Min veninde holder bryllup i weekenden ved Williams 2 års fødselsdag - man synes det er rigtig ærgeligt, men så tænker man alligevel; hmm, mon ikke hovedpersonen(William) er forholdsvis ligeglad

Hvis det skulle falde sammen, så har vi nu valgt at rykke fødsesdagen og så få det bedste ud af det hele Det er rigtig ærgeligt hvis det falder sammen men sådan er det. Det er nok bare os der syntes dagen er meget speciel hun er nok ligeglad som der bliver skrevet i nogle af svarene .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.