Er det os der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Maja88

Du kan jo ikke vide om hun vælger at komme selv en uge før.. eller først komme den 2-4... det kan ingen....

Jeg ville vælge sølvbrylluppet.  Prøv at tænk hvor specielt det er og så tænk sig ens barn ikke ville komme..

At holde fødselsdag er lige så specielt for hende om det er ugen før eller efter.ved godt man som forældre har nogle forestillinger men i kan jo sagtens hygge om morgenen på værelset med gaver osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

HeidiØ

Anonym skriver:

Hvis det skulle falde sammen, så har vi nu valgt at rykke fødsesdagen og så få det bedste ud af det hele Det er rigtig ærgeligt hvis det falder sammen men sådan er det. Det er nok bare os der syntes dagen er meget speciel hun er nok ligeglad som der bliver skrevet i nogle af svarene .. 

God idé!

Men ja, jeg var osse ret ærgerlig til at starte med. Men ja.. det er jo følelserne der spiller en et puds

Anmeld

29. maj 2013

LR85

Fra du bliver sat igang kan der jo godt gå 3 døgn før du føder. Sp tag det med ro. 

Synes det er en ærgelug ting at blive 'uvenner' over SÅ lang tid før. 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes ikke at I er urimelige. Den første fødselsdag er for nogle en stor ting, og I er i jeres gode ret til at ville fejre det ordentligt. Specielt synes jeg at hensynet til din side af familien vejer højt. Min mor og far ville godt nok være blevet kede af det hvis de ikke kunne være med til at fejre min søns 1-års dag fordi vi skulle til sølvbryllup. En fødselsdag kan jo ikke rykkes.

Det at svigerforældrene tager ud at rejse lige op til termin synes jeg også er en underlig prioritering. Min mor og far rejser cirka 3 måneder om året fordelt på 4 ture - og de aflyste simpelthen den ene tur det år, så de kunne være hjemme i god tid før min termin.

De to ting sammenlagt fortæller mig at de prioriterer dem selv højere end barnebarnet. Og det er også fair nok, det er jo deres valg. Men så skal de sgu ikke blive sure over at I prioriterer jeres barn højere end deres sølvbryllupsweekend. 

Jeg synes det lyder som et helt fint kompromis at I kommer til en af dagene, men at I gerne vil holde barnets fødselsdag hjemme. 

Men hvis jeg var jer ville jeg lade den ligge nu. Der kan nå at ske meget inden august næste år, og måske du føder før igangsættelsen.

Jeg er meget enig med dig, og det er de samme tanker vi har omkring det. Det der er lidt svært, er at min kæreste er lidt ked af det, fordi han føler de ikke priotere hans første barn særlig højt. 

Deres ferie er med campingvogn og de tager hvert år samme sted hen i 3 uger, vi var faktisk selv med dem sidste år, og det var en god tur. Men min kæreste så gerne de kom hjem 1 uge før eller tog afsted 1 uge før, så de var mere sikre på at være der når jeg føder. Han har også brug for sine forældre når han bliver far.

Min familie vil også blive ærgelige over det, hvis det falder sammen, men jeg ved at de aldrig ville blive fornærmet eller noget, men mere triste. Så må vi holde for min familie weekenden efter. Jeg har bare haft en film i mit hoved om hvordan jeg godt kunne tænke mig at fejre hendes 1 års fødselsdag

Vi syntes også at 3 dages fejren af søvbryllup er lidt meget, men vi føler også pligt til at deltage i det hele på en måde, så der ikke kommer splid i familien.

Dejligt at høre vi ikke er helt alene om at have den mening vi har

men vi ser hvad der sker og vil ikke snakke mere med svigerforældrene om det. Min svigermor er dog stadig små sur på os. 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

God idé!

Men ja, jeg var osse ret ærgerlig til at starte med. Men ja.. det er jo følelserne der spiller en et puds

Ja det har du ret i 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Fra du bliver sat igang kan der jo godt gå 3 døgn før du føder. Sp tag det med ro. 

Synes det er en ærgelug ting at blive 'uvenner' over SÅ lang tid før. 

Det ved jeg godt der godt kan gøre, men det var helt tilfældigt at vi kom til at tale om det og vi er bestemt ikke uvenner med dem, vi har et godt forhold til hinanden og kan ellers godt lide mine svigerforældre 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Du kan jo ikke vide om hun vælger at komme selv en uge før.. eller først komme den 2-4... det kan ingen....

Jeg ville vælge sølvbrylluppet.  Prøv at tænk hvor specielt det er og så tænk sig ens barn ikke ville komme..

At holde fødselsdag er lige så specielt for hende om det er ugen før eller efter.ved godt man som forældre har nogle forestillinger men i kan jo sagtens hygge om morgenen på værelset med gaver osv

Vi er godt klar over at det ikke er sikkert det bliver et dilemma da jeg ikke har født, men vi kom tilfældigt til at snakke om det. 

Og ja et søvbryllup er stort og det skriver jeg også i mit indlæg at vi syntes og vi protere det også højt, men vi syntes også at en 1 års fødselsdag er vigtig 

Anmeld

29. maj 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Min kæreste og jeg venter vores første barn d. 1. august-13. 

Mine svigerforældre har sølvbryllup d. 1. august-14.

Sagen er den at vi var hjemme hos svigerne forleden, og så fortalte de at de holder morgenbord og lille fest dagen på deres sølvbryllup, og det er jo helt fint og SELVFØLGELIG vil vi være der på deres store dag. 

De fortalte så også at vi skulle booke hele weekenden 1-3 august da de vil holde noget stor fest på en kro, med overnatning lørdag til søndag. 

Min kæreste spørger så om de ikke evt kunne holde den store fest weekenden efter, fordi at vores barn jo vil have 1. års fødselsdag i løbet af weekenden. ( jeg bliver sat i gang senest til termin d. 1. august pga. meget væske i kroppen og svær bækkenløsning). Det vil de ikke, og han fik afvide at det kunne de ikke tage højde for, fordi de kunne ikke gøre for at jeg var blevet gravid så det kom til at falde sammen. 

Jeg spørger så om de har bestilt festlokale eller kroophold for os allesammen allerede og det har de IKKE. For kunne bedre forstå hvis de nu havde bestilt. 

Min svigermor siger så meget surt: " når så i kommer ikke til vores sølvbryllup eller hvad"? Og vi siger, at det gør vi da, men måske ikke alle 3 dage, og at vi må vente at se hvilken dag den lille har tænkt sig at komme. Hun bliver meget sur og er det resten af aftenen. 

Er det urimeligt af os at sige, at vi rigtig gerne vil være der på deres store dag, men at vi ikke kan booke 3 dage i træk allerede, da vi ikke ved hvornår vores barn har fødselsdag? Vi synes at en 1 års fødselsdag er noget særligt, og vi vil gerne fejre hende med lagkage, gaver, gæster og hvad der dertil høre på dagen. Og min familie er jeg sikker på også ville blive lidt øv hvis de ikke kunne være med til at fejre deres første barnebarns første fødselsdag.

Er det mig og min kæreste er for meget?  Det skal siges de også er på ferie mellem d. 7-30 juli, og der har de også sagt, at jeg ikke skal føde, for de vil ikke komme hjem før, så føder jeg før tid er det bare ærgeligt, så ser de hende måske som de sidste i familien 

Udover dette er jeg ellers meget glad for mine svigerforældre og har et godt forhold til dem og vi ser dem 2-3 gange om måneden. 

Undskyld hvis det blev lidt langt 

I kommer jo på dagen! (du skal sættes igang den 1?) der kan jo sagtens gå 3-4 dage inden fødslen starter

Se tiden an! jeg forstår godt hvis I bliver væk den ene dag (ud af 3?)

Anmeld

29. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Sagen er den at vi var hjemme hos svigerne forleden, og så fortalte de at de holder morgenbord og lille fest dagen på deres sølvbryllup, og det er jo helt fint og SELVFØLGELIG vil vi være der på deres store dag. 

De fortalte så også at vi skulle booke hele weekenden 1-3 august da de vil holde noget stor fest på en kro, med overnatning lørdag til søndag. 

Min kæreste spørger så om de ikke evt kunne holde den store fest weekenden efter, fordi at vores barn jo vil have 1. års fødselsdag i løbet af weekenden. ( jeg bliver sat i gang senest til termin d. 1. august pga. meget væske i kroppen og svær bækkenløsning). Det vil de ikke, og han fik afvide at det kunne de ikke tage højde for, fordi de kunne ikke gøre for at jeg var blevet gravid så det kom til at falde sammen. 

Jeg spørger så om de har bestilt festlokale eller kroophold for os allesammen allerede og det har de IKKE. For kunne bedre forstå hvis de nu havde bestilt. 

Min svigermor siger så meget surt: " når så i kommer ikke til vores sølvbryllup eller hvad"? Og vi siger, at det gør vi da, men måske ikke alle 3 dage, og at vi må vente at se hvilken dag den lille har tænkt sig at komme. Hun bliver meget sur og er det resten af aftenen. 

Er det urimeligt af os at sige, at vi rigtig gerne vil være der på deres store dag, men at vi ikke kan booke 3 dage i træk allerede, da vi ikke ved hvornår vores barn har fødselsdag? Vi synes at en 1 års fødselsdag er noget særligt, og vi vil gerne fejre hende med lagkage, gaver, gæster og hvad der dertil høre på dagen. Og min familie er jeg sikker på også ville blive lidt øv hvis de ikke kunne være med til at fejre deres første barnebarns første fødselsdag.

Er det mig og min kæreste er for meget?  Det skal siges de også er på ferie mellem d. 7-30 juli, og der har de også sagt, at jeg ikke skal føde, for de vil ikke komme hjem før, så føder jeg før tid er det bare ærgeligt, så ser de hende måske som de sidste i familien 

Udover dette er jeg ellers meget glad for mine svigerforældre og har et godt forhold til dem og vi ser dem 2-3 gange om måneden. 

Hvis nu jeres barn fyldte 1 år på en onsdag ville i så stadig invitere gæster og lave det helt store der - eller ville i vente til weekenden?

Personligt ville jeg tage til sølvbryllup og så holde 1 års fødselsdag weekenden efter begge er store ting, men jeres barn er i den alder græsk katolsk om det er i dag eller imorgen der kommer gæster..

Men er det ikke lidt tidligt at bekymre sig om sådan noget ? Måske føder du før - måske trækker din igangsættelse i langdrag ? 

Anmeld

29. maj 2013

Lunae

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Jeg kan sagtens forstå jeres tanker, men må sige at det er jer der er galt på den!

Dine svigerforældre har sølvbryllup - altså én dag i deres liv hvor de skal fejres fordi de har været sammen i 25 år!

Jeres datter har ingen ide om hvilken dag der er hendes fødselsdag, så jeg ville bare fejre hende, når det passede ind og hvis hun fx har fødselsdag i den weekend hvor dine svigerforældre holder det der, så er det jo bare en speciel oplevelse, som man kan se tilbage på!

Nu ved jeg godt at det ikke er helt det samme scenarie, men vores datter er født på min svigermors fødselsdag - næste år bliver hun 50 og vores datter 4. Der har jeg da tænkt mig at indrette mig efter hvordan det passer min svigermor i forhold til afholdelse af fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.