Desperat efter hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Karina80

Elgaard73 skriver:

Jeg tror nu ikke at han løber om hjørner med dig/jer. Han er slet ikke gammel nok til at være så udspekuleret.

Jeg syntes nærmere at det lyder som noget seperationsangst. Vores dreng var omkring den alder, da vi oplevede det første gang. Og han var som du beskriver din dreng. Glad om dagen, men dybt ulykkelig når vi kom til puttesituationen. Han søgte tryghed, så det eneste der kunne berolige ham, var at være i favn, blive krammet/nusset eller blive ammet.Og mange nætter fik han simpelthen lov til at sove i smørhullet.

Det lyder jo også til at din dreng falder til ro hos dig og falder i søvn. Så jeg tror at du allerede gør hvad du kan gøre. Tager ham op og giver ham nærvær og kontakt. Så selv om at det er hårdt, tror jeg bare at du skal blive ved med det. Det er "bare" en fase og går over igen.

Kram fra en, som udemærket godt kan huske hvor hårdt det er. 

Okay det var en ting jeg ikke havde hørt før. :-) det vil jeg lige tænke over og evt vende med SP hvis jeg kan få fat i hende.  

jeg har i dag prøvet at skippe formiddagsluren og han har så været vågen fra kl 7.40 Til kl 13 uddøen problemer. Har sovet godt 2 1/2 time :-) spændende hvordan aftenen så forløber sig. (Fik selv lige sovet en times tid ;-)) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Ciss

Mine børn var klar til at blive puttet ca kl 19 på den alder. Hvis de var oppe længere, blev det hele noget rod med urolig søvn, opvågnen osv. Jeg kender jo ikke resten af hans sovemønster, men de siger jo, at børnene reagerer med uro og dårlig søvn, hvis de er overtrætte, før de bliver lagt.

Jeg håber, I snart finder en løsning. Det der er utroligt opslidende!

Anmeld

28. maj 2013

Hullabullabulla

Karina80 skriver:

Vores rutine er at han efter vi har spist hygger lide på gulvet, hvor han derefter kommer i bad og får nattøj på. hvis han er glad efter badet så får han lov til at hygge med sit legetøj ellers bliver han ammet og kommer i seng. Når jeg ligger ham synger jeg gerne en sang for ham og kysser ham godnat og siger " sov godt min skat, vi ses i morgen" 

Jeg kan ikke tale af erfaring da min søn kun er 3 måneder og ingen rytme har endnu - men tænker at i måske "aktiverer" ham for meget efter madtid ? 

Måske det kunne hjælpe hvis i skruer ned for tempoet og aktivitetsniveauet og holder jer til at læse historie/synge..

Alle dem jeg kender med børn på 9 måneder lægger dem i seng mellem 19-19:30 så måske din søn bliver "overtræt" ?

Anmeld

28. maj 2013

CaWi

Karina80 skriver:

Hej. Jeg har en dreng på snart 9 mdr, som vi går til kiropraktor med, da han ikke rgiftig vil sove om natten. Hans er glad og tilfreds hele dagen, men om aftenen har vi virkelig en kamp. 

Han bliver putmenneskemål kl 20-21 men sover kun 30-45 minutter, derefter har vi taget ham op og så først lagt ham igen mellem kl 22-23.  

i går prøvede jeg at blive på værelset med ham, for at se om han ikke ville falde i søvn igen, men hver ganlejet lagde ham i sengen, så skreg han. Faren prøvede også at gå men ham, men der skreg han også. Jeg prøvede at gi ham noget frugtmos, men skreg igen. Det eneste der virkede svar han jeg skulle gå med ham og det endte med at han faldt i søvn ved mit bryst (ammer kun aften/nat) hvor han så sover rigtig godt om Natten. Jeg har kun været oppe 2 gange og han sov til kl 7.40. 

Jeg syntes bare det er vildt frustrerende, at han ikke kan blive lagt til natten mellem kl 20-21. Han sover også godt om dagen. 

nogen der kan komme med trøstede ord eller gode bud på hvad jeg kan gøre. 

P.s. kiropraktoren siger at jeg skal fortsætte med at ammer aften/nat så længe han er i behandling. 

Nogle børn kan ved 8-10 mdr alderen have noget seperations angst, og være feks meget mor pylret.

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

Syntes snart vi har prøvet ALT :-( 

han har ikke rigtig et sovemønster. Han sover mellem 30 min til 3 timer ad gangen uanset om det er dag eller nat. 

Jeg skriver ned hver dag/nat når han har sovet, hvor længe og om natten, hvornår jeg er oppe og om det er for at gi en sut eller amme. Det har jeg gjort i lidt over en mdr og der er intet mønster at spore. 

Det er bla derfor vi er begyndt med kiropraktor behandling og det har da også gjort, at han sover bedre om natten. Fra at oppe mellem 3-6 gange om natten er jeg max 3 gange nu. Og vi kan se at han har fået mere bevægelsens muligheder. Han laver flere tegn på at kravle og er meget mere over det hele end han plejer (altså mere aktiv) 

ang. Det angst, så vde jeg ikke om det klan være det for der er ikke de store problemer om dagen. Jeg kan sagtens gå på toilettet mens han leger. Men selvfølgelig hvis han er træt er han jo mere ops på hvor jeg er.  :-) 

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

Ved heller ikke om det kan være tænderne der arbejder. Han har ikke fået nogle tænder endnu (heldigvis så længe jeg ammer ) ha ha 

Anmeld

28. maj 2013

Elgaard73

Karina80 skriver:

Syntes snart vi har prøvet ALT :-( 

han har ikke rigtig et sovemønster. Han sover mellem 30 min til 3 timer ad gangen uanset om det er dag eller nat. 

Jeg skriver ned hver dag/nat når han har sovet, hvor længe og om natten, hvornår jeg er oppe og om det er for at gi en sut eller amme. Det har jeg gjort i lidt over en mdr og der er intet mønster at spore. 

Det er bla derfor vi er begyndt med kiropraktor behandling og det har da også gjort, at han sover bedre om natten. Fra at oppe mellem 3-6 gange om natten er jeg max 3 gange nu. Og vi kan se at han har fået mere bevægelsens muligheder. Han laver flere tegn på at kravle og er meget mere over det hele end han plejer (altså mere aktiv) 

ang. Det angst, så vde jeg ikke om det klan være det for der er ikke de store problemer om dagen. Jeg kan sagtens gå på toilettet mens han leger. Men selvfølgelig hvis han er træt er han jo mere ops på hvor jeg er.  :-) 

Det er netop i forbindelse med at de øver/lærer de lidt størrer ting (som f.eks kravle eller gå), at seperationsangsten sætter lidt ind. Indtil nu, har han jo troet at han var en samhørig del af dig, men i og med at han er begyndt at blive mere mobil, finder han ud af at verden er lidt størrer og at han er "på egen hånd". Derfor søger han mor og/eller far lidt ekstra...For at ligesom blive overbevist/ forsikret om at i stadig er der. Og alle de her nye indtryk, han samler sig, skal han jo bearbejde i søvnen, og derfor kan den godt blive ødelagt i en (lang) periode.

Da vores søn gik igennem disse ting, var der heller aldrig noget om dagen... Kun om aftenen og omkring sovningen.

Dejligt at du lige fik en times søvn tideligere... Det føler man næsten at det redder ens liv.

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

Karina80 skriver:

Han spiser godt i løbet af hele dagen og får nogle gange lidt frugtmos inden han kommer i seng og bliver ammet. 

vi oplevede bare at hvis vi gav en flaske til eftermiddag i stedet for fast føde så sov hun igen da maven var mere rolig. var min sp der sagde det. men skal ikke kunne sige om det virker i jeres tilfælde

Anmeld

28. maj 2013

L&V

Karina80 skriver:

Vores rutine er at han efter vi har spist hygger lide på gulvet, hvor han derefter kommer i bad og får nattøj på. hvis han er glad efter badet så får han lov til at hygge med sit legetøj ellers bliver han ammet og kommer i seng. Når jeg ligger ham synger jeg gerne en sang for ham og kysser ham godnat og siger " sov godt min skat, vi ses i morgen" 

Oki det lyder jo meget fint.. Er det samme tid hverdag? Jeg ville prøve og putte ham noget tidliger og alt hva der sker efter badet så var total hans tid inde på værelset med fuld voksen opmærksomhed.. Jeg ville klart droppe frugt mosen da der jo for det første er frugtsukker i som giver et energi boost og ikke er til den store nytte men måske gi ham noget grød eller lignende hvis han ska ha noget fast inden sengetid selv om det os ka gi uro i maven.. Han spiser vel mere eller mindre det samme som jer til aften..

Anmeld

28. maj 2013

Pikku Myy

Karina80 skriver:

Nej ikke altid, men han bliver ammet inden puttetid. Jeg vil gerne at han kommer i seng mellem kl 20-21 og så at han ikke skal op igen efter 30-45 minutter hvor han er oppe i 1-1 1/2 time. 

Så målet er at han skal puttes "til ordentlig tid", og du har ikke noget imod at være en aktiv del af det

Jeg citerer lige fra et af dine andre svar:

Hvordan forløber tiden inden den næste putning, hvor han faktisk lægger sig til at sove for natten? Og hvilke ritualer har I omkring den putning?

Hvornår står han/I op om morgenen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.