Desperat efter hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
22 svar
12 synes godt om
28. maj 2013

Karina80

Hej. Jeg har en dreng på snart 9 mdr, som vi går til kiropraktor med, da han ikke rgiftig vil sove om natten. Hans er glad og tilfreds hele dagen, men om aftenen har vi virkelig en kamp. 

Han bliver putmenneskemål kl 20-21 men sover kun 30-45 minutter, derefter har vi taget ham op og så først lagt ham igen mellem kl 22-23.  

i går prøvede jeg at blive på værelset med ham, for at se om han ikke ville falde i søvn igen, men hver ganlejet lagde ham i sengen, så skreg han. Faren prøvede også at gå men ham, men der skreg han også. Jeg prøvede at gi ham noget frugtmos, men skreg igen. Det eneste der virkede svar han jeg skulle gå med ham og det endte med at han faldt i søvn ved mit bryst (ammer kun aften/nat) hvor han så sover rigtig godt om Natten. Jeg har kun været oppe 2 gange og han sov til kl 7.40. 

Jeg syntes bare det er vildt frustrerende, at han ikke kan blive lagt til natten mellem kl 20-21. Han sover også godt om dagen. 

nogen der kan komme med trøstede ord eller gode bud på hvad jeg kan gøre. 

P.s. kiropraktoren siger at jeg skal fortsætte med at ammer aften/nat så længe han er i behandling. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

LilleChelle

For mig lyder det som om han løber om hjørner med jer. 

Så snart han skriger, så tager i ham op. Altså det han ønsker.  

Jeg ville holde fast i at han SKAL blive i hans seng. 

Anmeld

28. maj 2013

Pikku Myy

Hej. Jeg har en dreng på snart 9 mdr, som vi går til kiropraktor med, da han ikke rgiftig vil sove om natten. Hans er glad og tilfreds hele dagen, men om aftenen har vi virkelig en kamp. 

Han bliver putmenneskemål kl 20-21 men sover kun 30-45 minutter, derefter har vi taget ham op og så først lagt ham igen mellem kl 22-23.  

i går prøvede jeg at blive på værelset med ham, for at se om han ikke ville falde i søvn igen, men hver ganlejet lagde ham i sengen, så skreg han. Faren prøvede også at gå men ham, men der skreg han også. Jeg prøvede at gi ham noget frugtmos, men skreg igen. Det eneste der virkede svar han jeg skulle gå med ham og det endte med at han faldt i søvn ved mit bryst (ammer kun aften/nat) hvor han så sover rigtig godt om Natten. Jeg har kun været oppe 2 gange og han sov til kl 7.40. 

Jeg syntes bare det er vildt frustrerende, at han ikke kan blive lagt til natten mellem kl 20-21. Han sover også godt om dagen. 

P.s. kiropraktoren siger at jeg skal fortsætte med at ammer aften/nat så længe han er i behandling. 

Jeg er ikke helt med: Plejer han at falde i søvn ved brystet, men I prøver at ændre det så han kan falde i søvn selv? Eller er det noget nyt at han vil die for at kunne sove?

Og hvad er målet: At han falder selv i søvn eller at det er tidligere?

Er der forskel på den måde han bliver puttet på kl 20 (hvor han vågner op igen) og den kl 22?

Anmeld

28. maj 2013

L&V

Det var godt nok os sent han kommer i seng.. Er han ik total overtræt? Hva er jeres aften rutine? Falder han som regel i søvn ved brystet?

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

Karina80 skriver:

spiser han meget i løbet af dagen og op til sengetid i særdeles hed? kan være hans mave bliver urolig og arbejder om natten i stedet for om dagen. det oplevede vi. efter vi lavede lidt op på hvilke måltider hun fik hvornår hjalp det, og hun sov igennem

Anmeld

28. maj 2013

Elgaard73

Karina80 skriver:

Jeg tror nu ikke at han løber om hjørner med dig/jer. Han er slet ikke gammel nok til at være så udspekuleret.

Jeg syntes nærmere at det lyder som noget seperationsangst. Vores dreng var omkring den alder, da vi oplevede det første gang. Og han var som du beskriver din dreng. Glad om dagen, men dybt ulykkelig når vi kom til puttesituationen. Han søgte tryghed, så det eneste der kunne berolige ham, var at være i favn, blive krammet/nusset eller blive ammet.Og mange nætter fik han simpelthen lov til at sove i smørhullet.

Det lyder jo også til at din dreng falder til ro hos dig og falder i søvn. Så jeg tror at du allerede gør hvad du kan gøre. Tager ham op og giver ham nærvær og kontakt. Så selv om at det er hårdt, tror jeg bare at du skal blive ved med det. Det er "bare" en fase og går over igen.

Kram fra en, som udemærket godt kan huske hvor hårdt det er. 

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

LilleChelle skriver:

For mig lyder det som om han løber om hjørner med jer. 

Så snart han skriger, så tager i ham op. Altså det han ønsker.  

Jeg ville holde fast i at han SKAL blive i hans seng. 

Det var det jeg prøvede på i går, men det lykkedes ikke så godt. Jeg kan ikke li når han hyler/skriger så meget. 

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke helt med: Plejer han at falde i søvn ved brystet, men I prøver at ændre det så han kan falde i søvn selv? Eller er det noget nyt at han vil die for at kunne sove?

Og hvad er målet: At han falder selv i søvn eller at det er tidligere?

Er der forskel på den måde han bliver puttet på kl 20 (hvor han vågner op igen) og den kl 22?

Nej ikke altid, men han bliver ammet inden puttetid. Jeg vil gerne at han kommer i seng mellem kl 20-21 og så at han ikke skal op igen efter 30-45 minutter hvor han er oppe i 1-1 1/2 time. 

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

Månsson skriver:

Det var godt nok os sent han kommer i seng.. Er han ik total overtræt? Hva er jeres aften rutine? Falder han som regel i søvn ved brystet?

Vores rutine er at han efter vi har spist hygger lide på gulvet, hvor han derefter kommer i bad og får nattøj på. hvis han er glad efter badet så får han lov til at hygge med sit legetøj ellers bliver han ammet og kommer i seng. Når jeg ligger ham synger jeg gerne en sang for ham og kysser ham godnat og siger " sov godt min skat, vi ses i morgen" 

Anmeld

28. maj 2013

Karina80

l.kjoeller skriver:

spiser han meget i løbet af dagen og op til sengetid i særdeles hed? kan være hans mave bliver urolig og arbejder om natten i stedet for om dagen. det oplevede vi. efter vi lavede lidt op på hvilke måltider hun fik hvornår hjalp det, og hun sov igennem

Han spiser godt i løbet af hele dagen og får nogle gange lidt frugtmos inden han kommer i seng og bliver ammet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.