BabyBIGtime skriver:
Det ved jeg ikke helt 100 % sikkert. Men her er mange som er unge, og de klarer sig bare fint med penge og alt 
mig og min kæreste vil helt sikkert holde sammen hele livet. Vi begge siger det at det BLIVER vi.
Så find ud af det før du bliver gravid. Jeg ved med sikkerhed at mange enlige mødre på Færøerne flytter til Dk pga. dårlig økonomi og mangel af støtte. Hvis du har planer om at tage en ungdomsuddannelse og måske senere tage en videregående uddannelse på Færøerne ved jeg f. eks. at det er nærmest umuligt som enlig mor.
Derfor vælger flere at flytte til Dk, hvor vilkårene er bedre med økonomisk støtte osv. Men der er også en risiko ved at din kæreste, som du måske ikke altid vil være sammen med, ikke vil give dig og jeres barn lov til at flytte, fordi det ikke lige passer ham og hans behov. Som barnets far har han ret til at se sit barn, så det kan nemt blive mere problematisk end du kan forestille dig. Gør dig nogle tanker om det! Er du villig til at ofre muligheden for en uddannelse for at få et barn her og nu istedet for at vente nogle år? Hvis i alligevel altid vil være sammen, hvorfor haster det så meget? Jeg håber, tænker lidt mere over det.
Anmeld