:s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2009

malou

Sabina84 skriver:

Holder på at der burde blive indført samme system som de har prøvet i England...
Der får unge mennesker i 8-9 klasse simpelthen en dukke som de skal passe i en måned... Dukken er fuldstændig som et lille barn, altså den har de samme behov... Og man skal selv finde ud af hvad det er "babyen" vil...

Så kunne det være at der blev tænkt en ekstra gang over om det nu lige er det man vil...

Hilsen Sabina - som er glad for at hun ventede til hun var 25 med at få baby...

Lyder nu som en rigtig god ide..... helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

malou

Diana... skriver:

Der er ingen der kan fortælle om man skal vente eller ej men man kan sagtens give råd og sin mening.

selvfølgelig kan man give råd osv....men der er jo meget andet i denne tråd også.... som jeg synes er lidt henad af en dårlig stemning... og en løftet pegefinger...- men ellers har du da ret, men du ved også godt hvad jeg mener

knus til dig

Anmeld

5. juli 2009

Pige2009

BabyBIGtime skriver:

Det ved jeg ikke helt 100 % sikkert.  Men her er mange som er unge, og de klarer sig bare fint med penge og alt

mig og min kæreste vil helt sikkert holde sammen hele livet. Vi begge siger det at det BLIVER vi.

Hmm, kan ikke lade være med at synes det er lidt naivt at ytre I vil være sammen resten af livet. Sådan har jeg også følt, men man ved aldrig, hvad livet bringer, og nu er jeg alene. Man kender jo (gudskelov) ikke fremtiden.

Anmeld

5. juli 2009

AnjaTherese

linda2009 skriver:

Hmm, kan ikke lade være med at synes det er lidt naivt at ytre I vil være sammen resten af livet. Sådan har jeg også følt, men man ved aldrig, hvad livet bringer, og nu er jeg alene. Man kender jo (gudskelov) ikke fremtiden.

gaaaad, ved jeg sgu godt.

Anmeld

6. juli 2009

matryoshka

BabyBIGtime skriver:

Det ved jeg ikke helt 100 % sikkert.  Men her er mange som er unge, og de klarer sig bare fint med penge og alt

mig og min kæreste vil helt sikkert holde sammen hele livet. Vi begge siger det at det BLIVER vi.

Så find ud af det før du bliver gravid. Jeg ved med sikkerhed at mange enlige mødre på Færøerne flytter til Dk pga. dårlig økonomi og mangel af støtte. Hvis du har planer om at tage en ungdomsuddannelse og måske senere tage en videregående uddannelse på Færøerne ved jeg f. eks. at det er nærmest umuligt som enlig mor.

Derfor vælger flere at flytte til Dk, hvor vilkårene er bedre med økonomisk støtte osv. Men der er også en risiko ved at din kæreste, som du måske ikke altid vil være sammen med, ikke vil give dig og jeres barn lov til at flytte, fordi det ikke lige passer ham og hans behov. Som barnets far har han ret til at se sit barn, så det kan nemt blive mere problematisk end du kan forestille dig. Gør dig nogle tanker om det! Er du villig til at ofre muligheden for en uddannelse for at få et barn her og nu istedet for at vente nogle år? Hvis i alligevel altid vil være sammen, hvorfor haster det så meget?  Jeg håber, tænker lidt mere over det.

Anmeld

6. juli 2009

AnjaTherese

MajaPiraya skriver:

Så find ud af det før du bliver gravid. Jeg ved med sikkerhed at mange enlige mødre på Færøerne flytter til Dk pga. dårlig økonomi og mangel af støtte. Hvis du har planer om at tage en ungdomsuddannelse og måske senere tage en videregående uddannelse på Færøerne ved jeg f. eks. at det er nærmest umuligt som enlig mor.

Derfor vælger flere at flytte til Dk, hvor vilkårene er bedre med økonomisk støtte osv. Men der er også en risiko ved at din kæreste, som du måske ikke altid vil være sammen med, ikke vil give dig og jeres barn lov til at flytte, fordi det ikke lige passer ham og hans behov. Som barnets far har han ret til at se sit barn, så det kan nemt blive mere problematisk end du kan forestille dig. Gør dig nogle tanker om det! Er du villig til at ofre muligheden for en uddannelse for at få et barn her og nu istedet for at vente nogle år? Hvis i alligevel altid vil være sammen, hvorfor haster det så meget?  Jeg håber, tænker lidt mere over det.

jaja, men som sagt er det altså ikke noget jeg planlægger. Jeg orker ikke at blive ved med at skrive det.
Jeg siger bare at jeg vil meget gerne ha et barn.
huff...  det stresser mig at der er endnu nogen der ikke helt forstår hvad jeg mener.

Anmeld

6. juli 2009

Diana...

MajaPiraya skriver:

Hun har skrevet op til flere gange nu at det kun er et ønske alle har lov at ønske de planlægger ikke at få barn nu men venter nogen år. og hvis hun bliver gravid er jeg sikker på de nok skal finde ud af den. synes det meget hård lige frem at gå i detaljer om hvordan det forgår der over jeg blev nærmest skræmt og jeg bor der ikke. Jeg er sikker på hun godt ved hvordan det er og hvis hun er sikker på hendes og hendes mand bliver sammen jamen så det da det hun skal gå efter, og ja jeg ved godt der ALDRIG er nogen garanti men hvis vi ikke kan tro at vi skal blive sammen med dem vi elsker jamen for helved da en usikkerhed vi ville have hele tiden. 

Synes ikke der skal køres mere på denne tråd og slet ikke så hård..

Knus Diana der sikker på de nok skal klare det........................

Anmeld

6. juli 2009

Pige2009

BabyBIGtime skriver:

gaaaad, ved jeg sgu godt.

Rolig. Det var ikke sådan ment... Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med fremtiden, og håber det hele flasker sig.

Knus Linda, som er glad for hun ikke fik børn som teenager

Anmeld

6. juli 2009

Stumpen

BabyBIGtime skriver:

jaja, men som sagt er det altså ikke noget jeg planlægger. Jeg orker ikke at blive ved med at skrive det.
Jeg siger bare at jeg vil meget gerne ha et barn.
huff...  det stresser mig at der er endnu nogen der ikke helt forstår hvad jeg mener.

Nej muligvis planlægger du ikke, men det er ikke mere end to mdr. siden du sidst troede at du var gravid, så derfor kunne man jo godt få tanken..

Er du gravid på nuværende tidspunkt, så tag den derfra, men er du ikke synes jeg du tage det seriøst med hvad MajaP siger, for det lyder ikke til at du vil få de bedste vilkår...

Men pøj pøj med det..

Anmeld

6. juli 2009

AnjaTherese

Diana... skriver:

Hun har skrevet op til flere gange nu at det kun er et ønske alle har lov at ønske de planlægger ikke at få barn nu men venter nogen år. og hvis hun bliver gravid er jeg sikker på de nok skal finde ud af den. synes det meget hård lige frem at gå i detaljer om hvordan det forgår der over jeg blev nærmest skræmt og jeg bor der ikke. Jeg er sikker på hun godt ved hvordan det er og hvis hun er sikker på hendes og hendes mand bliver sammen jamen så det da det hun skal gå efter, og ja jeg ved godt der ALDRIG er nogen garanti men hvis vi ikke kan tro at vi skal blive sammen med dem vi elsker jamen for helved da en usikkerhed vi ville have hele tiden. 

Synes ikke der skal køres mere på denne tråd og slet ikke så hård..

Knus Diana der sikker på de nok skal klare det........................

tak Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.