uddannelse på Max 3 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

aarhusmor

Du kan jo vælge at tage 1 år med vigtige fag på HF niveau og så tage en 2 årig uddannelse.

Men du er nok nødt til at vide hvad du har lyst til at arbejde med og ikke mindst helbred til. Der er jo mange muligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

CaWi

Anonym skriver:

Nogen der kan anbefale en uddannelse på 1 1/2 Max 3 år? Vil så gerne have en uddannelse men orker ikke en på 5-6 år :-)

Laborant uddannelsen tager 2 1/2 år. Det sidste år er man i virksomheds praktik.

Har man intet gymnasielt, kan man tage de enkeltfag på VUC man mangler. Laborant pakken (matematik C - kemi C - biologi C) tager et halvt år.

Så i alt tre år.

Men tænk mere over hvad du har lyst til at lave, i stedet for hvor lang tid det tager.

Nu har du jo intet gymnasielt, og de fleste faglærte uddannelser tager 3- 3 1/2 år.
Mulighederne er mange

Anmeld

24. maj 2013

MissTas

Anonym skriver:

Nogen der kan anbefale en uddannelse på 1 1/2 Max 3 år? Vil så gerne have en uddannelse men orker ikke en på 5-6 år :-)

synes det er en skam, at du har den indstilling til noget så vigtigt i livet. Du skal trods alt bruge resten af dit liv på det .. om uddannelsen tager 2 eller 4 år, er irrelevant så længe det er noget du brænder for.. tænk på at det kun er de få år af dit liv du skal studerer og så har du drømmejobbet.. selvfølgelig knapt så mange muligheder når ikke du har en STX, HHX eller HTX ..

ville klart først finde ud af hvad du brænder for og derefter læse ekstra fag op og så søge ind på uddannelsen. Men afhænger selvfølgelig også af om man værdsætter sin uddannelse.

Anmeld

24. maj 2013

HeidiØ

LilleChelle skriver:

Hvis du har en gymnasiel uddannelse, er der rigtig mange proffesionsbacholorer - som tager 3,5 år, hvor der er min. 5 måneders praktik. 

Det er jeg overbevist om at man får mere ud af en ordentlig uddannelse, end en 'sjat' uddannelse  

Sjat uddannelse? Er det så alt som ikke er professionsbachelore?

Anmeld

24. maj 2013

MissTas

HeidiØ skriver:

nu svare jeg lige selvom det ikke var mig der skrev det. men NEJ, absolut ikke.. for mig er det bare irrelevant om uddannelsen tager 2 år eller 5 år, hvis bare man laver det man brænder for sys dog det er en skam at hun vælger en uddannelse ud fra dens længde og ikke ud fra hvad hun egentlig brænder for

Anmeld

24. maj 2013

HeidiØ

MissTas skriver:

nu svare jeg lige selvom det ikke var mig der skrev det. men NEJ, absolut ikke.. for mig er det bare irrelevant om uddannelsen tager 2 år eller 5 år, hvis bare man laver det man brænder for sys dog det er en skam at hun vælger en uddannelse ud fra dens længde og ikke ud fra hvad hun egentlig brænder for

Helt klart ærgeligt at vælge pga længde..

Sys bare det var ærgeligt formuleret med ordet sjat uddannelse, altså som om man ikke får noget ud af eksempelvis butiksudd... Er det det man brænder for, så er det klart det man skal vælge. Man får jo ik altidmere ud af en lang end en kort.

Men ja. Igen... Det er svært at hjælpe dig, ts, hvis du intet clue har udover længden :/

Anmeld

24. maj 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

9 og 10. Klasse

Så er der nok ikk mange at vælge imellem, da man skal have enten gym, hf eller lign..,.

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

HeidiØ skriver:

Nej - selvfølgelig er det ikke det  

Det jeg mener med en sjat uddannelse, er en uddannelse på 1-2 år, som man alligevel ikke vil kunne bruge til noget  

Anmeld

24. maj 2013

HeidiØ

LilleChelle skriver:

Nej - selvfølgelig er det ikke det  

Det jeg mener med en sjat uddannelse, er en uddannelse på 1-2 år, som man alligevel ikke vil kunne bruge til noget  

Men.... Min uddannelse på 2 år kan man da sagtens bruge resten af livet, hvis man vil??

Anmeld

24. maj 2013

LykkeB

Lægesekræter tager 3 år, hvis ikke du har noget gymnasielt. Jeg starter på en HGV her til august, det tager et år og er ligesom en HG. Det kræver dog at man er over 22 År. Derefter læser jeg 2 år til lægesekretær. Du kan også inden for det område, blive advokatsekretær, kontorassistent osv. Søg på kontoruddannelser. Hvis detinteresser dig selvfølgelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.