Graviditet er IKKE en sygdom!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

Louise Jørgensen

DianaRj skriver:

den fik jeg også kastet i hovedet da jeg ventede den store..

men sagen var bare jeg var rent faktisk blevet syg af graviditeten.

jeg havde svangerskabsforgifting, forhøjet levertal, hele min krop kløede pga dette. jeg fik graviditets sukkersyge selvom jeg egentligt ikke skulle være relateret til dette, jeg lignede vandballon, kunne ikke engang passe mine egne sko, havde bækkenløsninger der gjorder at hvis jeg lagde ned og vendte mig kunne alle omrking mig høre mit bækken knække....

men når det så er sagt, er det jo også noget man er ovre efter fødslen

men nej graviditet er ikke en sygdom men der kan forkomme sygdomme I graviditeten

Hold da fest en omgang- det lyder mindre sjovt. Men som du selv siger smutter det meste efter fødslen. Hurra for det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

MyLove E

Louise Jørgensen skriver:

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Nej graviditet er ikke en sygdom, det er naturligt....

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

Der var en sygeplejerske som sagde til mig," graviditet er jo ikke en sygdom, men når man har der som dig er det altså"
Jeg kastede på fra uge 5 og frem til uge 20 derefter knaldende hoved pine resten af tiden:-(

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Ditte_Marie skriver:

I min første graviditet hørte jeg det ofte fra kvinder på 40+..
Det er mildt sagt skide irriterende

Jeg har også hørt den fra min far - hvad fanden ved han om det?!

Graviditet er ikke en sygdom, men man kan godt nok blive syg af det!

Ja det er da "sjovt" så skide kloge folk kan være.. hmmmm

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Nille-pigen skriver:

kunne ikke være mere enig... der er SÅ mange som ikke kan forstå hvor hårdt generne egentlig kan være... jeg er igang med min anden graviditet og de har været vidt forskellige, men alligevel har jeg haft stort set alle tænkelige gravidgener i bogen, og det har der ikke været meget forståelse for på min arbejdsplads, da min chef under sin graviditet ingen gener havde og derfor slet ikke kunne sætte sig ind i hvordan bl.a. en kraftig bækkenløsning kunne påvirke min hverdag... 

har fået kommentaren oftest fra mennesker som ikke selv har prøvet det og primært mænd.... 

Hold da op- Heldigvis er det så heldigt at hvis ikke chefen vil "tage sig af det" kan en læge i værste tilfælde så sygemelde en. Mit bækken er skævt og volder også en del problemer nu her- avs det gør nas!!!

God bedring

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Tauf skriver:

Der var en sygeplejerske som sagde til mig," graviditet er jo ikke en sygdom, men når man har der som dig er det altså"
Jeg kastede på fra uge 5 og frem til uge 20 derefter knaldende hoved pine resten af tiden:-(

Det var da dejligt hun anerkendte det. 9 måneder bliver laaange hvis de skal foregå på den måde. Godt det er overstået

God weekend

Anmeld

24. maj 2013

MyLove E

Det var da dejligt hun anerkendte det. 9 måneder bliver laaange hvis de skal foregå på den måde. Godt det er overstået

God weekend

Tak tak og god weekend til dig

Anmeld

24. maj 2013

Kløver

Jeg er enig

Dog er det også så trels at hvis man er i forløb ved kommunen, mener de netop ikke man kan regne med noget hvis man er gravid, så det kan både være frustrerende ikke st blive troet på hvordan man har det, eller sygeliggjort fordi man er gravid

Anmeld

24. maj 2013

Stivdie

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Nej graviditet er ikke en sygdom, det er naturligt....

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

Jeg har en veninde, der havde rigtig, rigtig meget kvalme under sin graviditet, og hun hørte den også flere gange, så hun endte med at udvide den, så den blev mere korrekt:

"Det er IKKE en sygdom at være gravid - det føles bare sådan!"

Men nej, selve graviditeten er ikke en sygdom, men masser af følgevirkningerne kan være direkte invaliderende i en periode

Anmeld

25. maj 2013

Louise Jørgensen

Maja84 skriver:

Jeg er enig

Dog er det også så trels at hvis man er i forløb ved kommunen, mener de netop ikke man kan regne med noget hvis man er gravid, så det kan både være frustrerende ikke st blive troet på hvordan man har det, eller sygeliggjort fordi man er gravid

Ja det er bestemt ikke rart.

Anmeld

25. maj 2013

MorDk

Føler med dig!!!

Hilsen en mor til 2 som har været sygemeldt i begge graviditeter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.