Graviditet er IKKE en sygdom!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

christina92

Louise Jørgensen skriver:

Ja det er simpelthen så tarveligt.. Hvad kan man bruge den kommentar til..!??

God weekend

Ikke en skid! Ud over at man for en elendig samvittighed over at man har det skidt (for man kan jo selv gøre SÅ meget ved det)

Også god weekend til dig!

Og håber snart graviditets generne vender

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Louise Jørgensen

mrhl skriver:

Orh hvor jeg kender det!!! Jeg er også plaget af kvalme. gusskelov ikke lige så meget mere... den kommentar er bare den mest øretæveindbydende nogensinde. hvis man ikke er syg når man ligger med hovedet i lokummet hver halve time hvad fanden er man så?!

Håber du ikke får den smidt i hovedet nogensinde igen :-)

Øretæveindbydende.. JA!!!! ENIG! Hvad fanden ligner den kommentar. Man ønsker jo egentlig ikke at blive ynket, mere en smule forståelse. 

God weekend

Anmeld

24. maj 2013

Stine Kjøgx

Hvor er det dog bare en befrielse at høre, at andre har det på samme måde:-) Har selv haft voldsom kvalme fra uge 6. Er nu 13 plus 3 og troede egentlig at kvalmen var ved at forsvinde, men der tog jeg fejl. Har nogle dage, hvor jeg bare har lyst til at tude, selvom jeg prøver at sige til mig selv, at der jo kommer noget fantastisk ud af det. Føler mig slet ikke som mig selv i øjeblikket. Har ingen energi og ville egentlig helst bare kunne blive liggende i min seng. Glæder mig over, at den lille bebs trods alt har det godt:-)

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Stine Kjøgx skriver:

Hvor er det dog bare en befrielse at høre, at andre har det på samme måde:-) Har selv haft voldsom kvalme fra uge 6. Er nu 13 plus 3 og troede egentlig at kvalmen var ved at forsvinde, men der tog jeg fejl. Har nogle dage, hvor jeg bare har lyst til at tude, selvom jeg prøver at sige til mig selv, at der jo kommer noget fantastisk ud af det. Føler mig slet ikke som mig selv i øjeblikket. Har ingen energi og ville egentlig helst bare kunne blive liggende i min seng. Glæder mig over, at den lille bebs trods alt har det godt:-)

Din takkel. Kender alt til det og jeg er alligevel i uge 22 nu . Jeg har lært at "leve" med det/ eller løgn jeg er blevet bedre til at prøve at tage en dag af gangen. Tro mig på en dårlig dag har jeg også sat mig til at tude, så du er ikke alene.

Jeg har 5 veninder der er gravide.. 4 af dem har en del gener fandt jeg ud af. Det er somom "man" ikke rigtig taler så meget om de negative sider ved graviditet- ikke for at svælge i det- men som du selv siger kan det være en hjælp at se at man ikke er den eneste.

Selvfølgelig glæder vi os alle da til at baby kommer

Håber du får det bedre- Stort kram

Anmeld

24. maj 2013

DianaRJS

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Nej graviditet er ikke en sygdom, det er naturligt....

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

den fik jeg også kastet i hovedet da jeg ventede den store..

men sagen var bare jeg var rent faktisk blevet syg af graviditeten.

jeg havde svangerskabsforgifting, forhøjet levertal, hele min krop kløede pga dette. jeg fik graviditets sukkersyge selvom jeg egentligt ikke skulle være relateret til dette, jeg lignede vandballon, kunne ikke engang passe mine egne sko, havde bækkenløsninger der gjorder at hvis jeg lagde ned og vendte mig kunne alle omrking mig høre mit bækken knække....

men når det så er sagt, er det jo også noget man er ovre efter fødslen

men nej graviditet er ikke en sygdom men der kan forkomme sygdomme I graviditeten

Anmeld

24. maj 2013

Stine Kjøgx

Tak for din søde besked:-) Jeg tror, jeg havde fået den opfattelse, at hvis jeg bare nåede forbi uge 12, så var kvalmen helt væk. Det var så en stor skuffelse at finde ud af, at den hænger ved lidt endnu. Det hjælper på en eller anden måde at vide, at man ikke er den eneste:-) Håber også snart, at du får den bedre:-)

Stort kram

Anmeld

24. maj 2013

lycly

Nej graviditet er ikke en sygdom - men kan godt gå hen og blive det hvis man er hårdt ramt.
Jeg tror at grunden til at folk kommer med den kommentar er fordi at der er mange som konstant går og beklager sig. Fair nok at man er røv dårlig, det var jeg også selv, men hvis jeg var for dårlig til at arbejde, så meldte jeg mig syg. Man har ikke pligt til at oplyse hvad man fejler. Jeg har haft kollegaer der bare rendte rundt og jammede sig hver dag på arbejde og DET er ikke til at holde ud!

Jeg siger ikke at du jamrer dig, misforstå mig ikke, jeg tror bare det er derfor at mange har travlt med at bruge den kommentar

Anmeld

24. maj 2013

lilledittemor

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

I min første graviditet hørte jeg det ofte fra kvinder på 40+..
Det er mildt sagt skide irriterende

Jeg har også hørt den fra min far - hvad fanden ved han om det?!

Graviditet er ikke en sygdom, men man kan godt nok blive syg af det!

Anmeld

24. maj 2013

Rødhætte

God weekend.

Enig!

Anmeld

24. maj 2013

Nille-pigen

God weekend.

kunne ikke være mere enig... der er SÅ mange som ikke kan forstå hvor hårdt generne egentlig kan være... jeg er igang med min anden graviditet og de har været vidt forskellige, men alligevel har jeg haft stort set alle tænkelige gravidgener i bogen, og det har der ikke været meget forståelse for på min arbejdsplads, da min chef under sin graviditet ingen gener havde og derfor slet ikke kunne sætte sig ind i hvordan bl.a. en kraftig bækkenløsning kunne påvirke min hverdag... 

har fået kommentaren oftest fra mennesker som ikke selv har prøvet det og primært mænd.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.