Graviditet er IKKE en sygdom!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Fenja09 skriver:

Nej selve graviditeten er ikke en sygdom, men der er jo desværre nogen som får en del bivirkninger grundet graviditeten, som kan betegnes som sygdom om ikke andet så "sygdom med deadline".

Jeg havde en nem og fantastisk graviditet trods Carpal Tunnel Syndrom og graviditets sukkersyge. Led af CTS i 3 måneder efter fødslen og sukkersygen gik i sig selv ret hurtigt efter.

Kan godt forstå at gravide med mange gener bliver generet af folk der kommer med ovenstående kommentar - men lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet. Det er vist ikke værd at bruge energi på

/Fenja

Pyha så har du også været ramt- godt det forsvinder igen

Det er slet ikke værd at bruge krudt på- det er bare det der med den "usandsynlige korte lunte" man/jeg oparbejder når jeg har kastet op i ugevis.. den magter simpelthen ikke den kommentar!!!

God weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

gonefishing

Louise Jørgensen skriver:

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Nej graviditet er ikke en sygdom, det er naturligt....

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

Jeg har nu aldrig hørt den selv. Heldigvis, for tror da nok at vedkommende fik det onde øje.
Min første graviditet var perfekt, jeg havde ikke så meget som en smule kvalme, humøret var altid højt og jeg dyrkede yoga i hele min første graviditet.

Denne gang kan jeg godt forstå hvis der var et par veninder, der ville give MIG det onde øje, når de på stribe fik bækkenløsning, kvalme og ingen appetit.
For hold da op jeg har fået den lige tilbage i hovedet, her 2. gang! Med bækkenløsning i uge 16, påkørt i uge 21 og fik en svær bækkenløsning, som går at jeg kun på gode dage kan gå 30 min! og kvalme konstant.

Så jo for nogle kan det godt være ret svært at få en hverdag til at fungere! Jeg har hørt om kvinder der er tvunget til at ligge ned i 9 måneder! SÅ er det sku da en sygdom!!!

Anmeld

24. maj 2013

emsaroto

Jeg er en af de heldige, og har været det bed begge graviditeter .. 

Men jeg får nærmest det modsatte smidt i hovedet Husk og vær mere varmsom, pas nu på, vær nu ikke for aktiv og jeg ved ikke hvad. Og jeg går bare rundt med en større mave og intet ellers (udover lidt plukveer, er også 32+5). 

Men prøver virkelig at sende noget af mit overskud og mine gode graviditets vibes, videre til jer der mangler 

Anmeld

24. maj 2013

dola

Får det virkelig STRAMT når der bliver delt lystigt ud af denne kommentar. Graviditet er ikke en sygdom!

Det er bare ikke ALLE der er så heldige at deres krop regerer naturligt på graviditet! Det kan faktisk føles som en sygdom når man har rigtig mange gener.

Selv er jeg i chok over hvor begrænset jeg har været fysisk siden jeg blev gravid. Syntes bare der skal være plads til at man kan være ærlig og sige. " Jeg har det  rigtg dårligt og er skide "syg" af graviditet, uden man skal have en løftet pegefinger og den latterlige kommentar smidt i hovedet.

PYHAAAAA.. så er det ude af systemet!!!! HUSK at vi ikke alle er lige heldige når det kommer til graviditet.

God weekend.

Stakkel føler med dig, ved mig hjalp det at drikke koldt vand! så var det for det meste varmt når det kom op igen og så forbandt jeg det ikke med det kolde!! Og hvis du får lyst til noget mad om det så er toast med makrel, så gå ned og køb det og få det i små moderate mængder!!

Og så spiste jeg mine vitaminer inden jeg gik i seng for kastede for det meste ikke op om natten! Så jeg svandt stille ind, men den lille fik alt hvad han skulle bruge.

Jeg kastede op og kastede op( og jeg kørte meget i tog så det var både på stationer og i tog), tabte næsten 15 kg men min læge ville ikke sygmelde mig da det jo ikke var en sygdom og jeg jo var på SU... JESUS!! Fik til sidst min sygmelding mod betaling, efter at have prøvet både b-vitamin og kvalmenedsættende, efter 6-7 måneder var der endelig lys og næsten ingen kvalme!

men fik er en dejlig dreng ud af det på 4 kg alligevel...

Kæmpe krammer og god bedring!

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

Flodkilling skriver:

Jeg har nu aldrig hørt den selv. Heldigvis, for tror da nok at vedkommende fik det onde øje.
Min første graviditet var perfekt, jeg havde ikke så meget som en smule kvalme, humøret var altid højt og jeg dyrkede yoga i hele min første graviditet.

Denne gang kan jeg godt forstå hvis der var et par veninder, der ville give MIG det onde øje, når de på stribe fik bækkenløsning, kvalme og ingen appetit.
For hold da op jeg har fået den lige tilbage i hovedet, her 2. gang! Med bækkenløsning i uge 16, påkørt i uge 21 og fik en svær bækkenløsning, som går at jeg kun på gode dage kan gå 30 min! og kvalme konstant.

Så jo for nogle kan det godt være ret svært at få en hverdag til at fungere! Jeg har hørt om kvinder der er tvunget til at ligge ned i 9 måneder! SÅ er det sku da en sygdom!!!

Øv.. det lyder hårdt Håber du alligevel kan klare dig igennem uden at det bliver alt for surt

9 måneder I SENGEN!!!!! WTF. nej tak!

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

emsaroto skriver:

Jeg er en af de heldige, og har været det bed begge graviditeter .. 

Men jeg får nærmest det modsatte smidt i hovedet Husk og vær mere varmsom, pas nu på, vær nu ikke for aktiv og jeg ved ikke hvad. Og jeg går bare rundt med en større mave og intet ellers (udover lidt plukveer, er også 32+5). 

Men prøver virkelig at sende noget af mit overskud og mine gode graviditets vibes, videre til jer der mangler 

Genialt- det lyder skøn herligt

Ikke værst du lige deler lidt god energi ud- overskuds gravide kvinde

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

dola skriver:

Stakkel føler med dig, ved mig hjalp det at drikke koldt vand! så var det for det meste varmt når det kom op igen og så forbandt jeg det ikke med det kolde!! Og hvis du får lyst til noget mad om det så er toast med makrel, så gå ned og køb det og få det i små moderate mængder!!

Og så spiste jeg mine vitaminer inden jeg gik i seng for kastede for det meste ikke op om natten! Så jeg svandt stille ind, men den lille fik alt hvad han skulle bruge.

Jeg kastede op og kastede op( og jeg kørte meget i tog så det var både på stationer og i tog), tabte næsten 15 kg men min læge ville ikke sygmelde mig da det jo ikke var en sygdom og jeg jo var på SU... JESUS!! Fik til sidst min sygmelding mod betaling, efter at have prøvet både b-vitamin og kvalmenedsættende, efter 6-7 måneder var der endelig lys og næsten ingen kvalme!

men fik er en dejlig dreng ud af det på 4 kg alligevel...

Kæmpe krammer og god bedring!

Føj for søren en omgang!!! 

Jeg får selv receptpligtig medicin så min mavesæk og spiserør ikke dør af alt det syre.

Mht. mad har jeg sygeligt styr på hvad jeg kan spise og nogenlunde holde nede. Eller hvad jeg har lyst til at "smage igen" hø  senere på dagen. De kvalmestillede piller turde jeg simpelthen ikke spise efter jeg læste indlægningssedlen med alle de bivirkninger.

Nu er det heller ikke så meget kvalmen der generer- kun lige efter jeg har spist- somom min mave bare ikke kan holde det nede.. og hurtigt bliver overfyldt. KÆFT det er besværligt...

Det positive i det her, er at lillemanden vokser som han skal og fejler intet- selvom jeg lider lidt.

Tak for gode råd.

Anmeld

24. maj 2013

mrhl

God weekend.

Orh hvor jeg kender det!!! Jeg er også plaget af kvalme. gusskelov ikke lige så meget mere... den kommentar er bare den mest øretæveindbydende nogensinde. hvis man ikke er syg når man ligger med hovedet i lokummet hver halve time hvad fanden er man så?!

Håber du ikke får den smidt i hovedet nogensinde igen :-)

Anmeld

24. maj 2013

christina92

God weekend.

Jeg var SYG af at være gravid! Jeg havde en ustoppelig kvalme og opkast 15-20 gange dagligt til jeg var knap 5 mdr. henne.

Og ÅHHHH hvor kunne jeg bare blive sur, ked af det og mega frustreret når folk kiggede på mig, rynkede brynene og sagde" Ja du jo altså bare gravid, det er ikke en sygdom"!

Jeg Forstår dig SÅ UDEMÆRKET!!

Anmeld

24. maj 2013

Louise Jørgensen

christina92 skriver:

Jeg var SYG af at være gravid! Jeg havde en ustoppelig kvalme og opkast 15-20 gange dagligt til jeg var knap 5 mdr. henne.

Og ÅHHHH hvor kunne jeg bare blive sur, ked af det og mega frustreret når folk kiggede på mig, rynkede brynene og sagde" Ja du jo altså bare gravid, det er ikke en sygdom"!

Jeg Forstår dig SÅ UDEMÆRKET!!

Ja det er simpelthen så tarveligt.. Hvad kan man bruge den kommentar til..!??

God weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.