Hjælp til su :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Maja88

Karla skriver:

Hej piger
jeg er igang med min uddannelse, men skal på barselsklip i et års tid. Jeg har termin d. 29. november. Der står på su.dk, at man kan søge barselsklip 3 måneder før termin og modtage barselsklip 2 måneder før termin. Men hvornår kan jeg så søge, og modtage klippene? Er det så d. 29. august jeg kan søge, og modtage klip fra 29. september, som så bliver d. 1. oktober? Eller kan jeg søge i starten af august og modtage klippene fra 1. september?

hvornår har du tænkt dig at gå på barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

IsjaLuna

Hvis du vil være 100% sikker, skal du nok kontakte den SU-vejleder der er tilknyttet din skole/uddannelse det er det bedste du kan gøre

Angela

Anmeld

28. maj 2013

Karla

Maja88 skriver:

hvornår har du tænkt dig at gå på barsel

Så tidligt som muligt. Da den tid jeg går der efter sommerferien bare er "spildtid", hvor jeg bruger af mine egne su klip. Jeg skal nemlig starte forfra på det samme, til august 2014. Men det må så blive enten d. 1. oktober eller 1. september jeg kan gå på barsel. Må lige få kontaktet su, så jeg ved, hvad jeg kan

Anmeld

28. maj 2013

Maja88

Karla skriver:

Så tidligt som muligt. Da den tid jeg går der efter sommerferien bare er "spildtid", hvor jeg bruger af mine egne su klip. Jeg skal nemlig starte forfra på det samme, til august 2014. Men det må så blive enten d. 1. oktober eller 1. september jeg kan gå på barsel. Må lige få kontaktet su, så jeg ved, hvad jeg kan

Så ville jeg da søge pr 1 september eller snakke med dem om du kan få dem fra august.. jeg gik som sagt fra før tid så jeg ikke behøvedes at gå det samme om

Anmeld

29. maj 2013

Karla

Maja88 skriver:

Så ville jeg da søge pr 1 september eller snakke med dem om du kan få dem fra august.. jeg gik som sagt fra før tid så jeg ikke behøvedes at gå det samme om

Jeg prøver lige at kontakte su, for at få at vide, hvad jeg kan

Anmeld

29. maj 2013

Bettinnie

Du kan søge 1. august via MinSU om udbetaling fra september måned, da SU kører på månedsbasis.

Så det er fuldstændig lige meget, om din termin ligger i starten af måneden eller slutningen af måneden, det kører på hele måneder.

Jeg arbejder med SU.

Anmeld

29. maj 2013

Karla

Bettinnie skriver:

Du kan søge 1. august via MinSU om udbetaling fra september måned, da SU kører på månedsbasis.

Så det er fuldstændig lige meget, om din termin ligger i starten af måneden eller slutningen af måneden, det kører på hele måneder.

Jeg arbejder med SU.

Fantastisk! tusind tak.
Så skal jeg kun bruge af mine normale klip i august måned. Dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.