Hjælp til su :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.108 visninger
26 svar
2 synes godt om
24. maj 2013

Karla

Hej piger
jeg er igang med min uddannelse, men skal på barselsklip i et års tid. Jeg har termin d. 29. november. Der står på su.dk, at man kan søge barselsklip 3 måneder før termin og modtage barselsklip 2 måneder før termin. Men hvornår kan jeg så søge, og modtage klippene? Er det så d. 29. august jeg kan søge, og modtage klip fra 29. september, som så bliver d. 1. oktober? Eller kan jeg søge i starten af august og modtage klippene fra 1. september?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Karla

25. maj 2013

Aagaard

Karla skriver:

Hej piger
jeg er igang med min uddannelse, men skal på barselsklip i et års tid. Jeg har termin d. 29. november. Der står på su.dk, at man kan søge barselsklip 3 måneder før termin og modtage barselsklip 2 måneder før termin. Men hvornår kan jeg så søge, og modtage klippene? Er det så d. 29. august jeg kan søge, og modtage klip fra 29. september, som så bliver d. 1. oktober? Eller kan jeg søge i starten af august og modtage klippene fra 1. september?

Du kan søge klippende i august/først i sep og starte dem fra 1. november eller senere hvis det passer dig bedre. du kan også tage dem i to bidder hvis det er bedre.

Anmeld

26. maj 2013

Karla

Aagaard skriver:

Du kan søge klippende i august/først i sep og starte dem fra 1. november eller senere hvis det passer dig bedre. du kan også tage dem i to bidder hvis det er bedre.

Kan jeg ikke modtage dem i hvert fald fra 1. oktober?

Anmeld

27. maj 2013

tankai

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er sat til 22. oktober, og får fødselsklip fra august, og kunne søge 3 måneder før, jeg skal have mine klip, så det er 3 måneder før august. 

Anmeld

27. maj 2013

Karla

tankai skriver:

Jeg er sat til 22. oktober, og får fødselsklip fra august, og kunne søge 3 måneder før, jeg skal have mine klip, så det er 3 måneder før august. 

Tak for svar
Så når jeg har termin d. 29. november burde jeg kunne få barselsklip fra 1. september og søge 3 måneder før 1. september?

Anmeld

27. maj 2013

SaraL

Du kan få barselsklip fra 1. September, men du kan først søge fra 1. August

Anmeld

27. maj 2013

LilleChelle

Sara Nielsen skriver:

Du kan få barselsklip fra 1. September, men du kan først søge fra 1. August

Hun må da kun kunne få fødselsklip fra 1. Oktober. Når hun skal føde sidst i November? Og kan så søge fra 29. August/1. September. 

Anmeld

27. maj 2013

SaraL

LilleChelle skriver:

Hun må da kun kunne få fødselsklip fra 1. Oktober. Når hun skal føde sidst i November? Og kan så søge fra 29. August/1. September. 

Hm, det kan selvfølgelig også godt være, når det er så sent på måneden.. Mener bare ikke det gør nogen forskel.

Anmeld

27. maj 2013

LilleChelle

Sara Nielsen skriver:

Hm, det kan selvfølgelig også godt være, når det er så sent på måneden.. Mener bare ikke det gør nogen forskel.

Det ved jeg så ikke. Men virker bare mest logisk  

Jeg fik fra 1. Oktober og fødte 20. Oktober  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.