STN skriver:
Lyder nøjagtig som min pige, som bliver 2 om en måned 
Hun falder også først i søvn ved 20.30-21.30 tiden hver aften.... Det er belastende, når man gerne selv vil have en smule tid om aftenen alene...
Jeg har læst om et super godt råd fra en sundhedsplejerske til et forældrepar, som vi også afprøver herhjemme lige for tiden:
"Jeg vil foreslå jer, at I prøver at putte hende senere, så hun er træt nok til at overgive sig til søvnen. Der er nemlig en risiko for at hun lige nu holder sig vågen, fordi hun forventer at putteritualet skal vare en time - og det kan derfor være en god idé at putte så sent at hun naturligt må falde i søvn i løbet af ca. 15 minutter, så hun igen får en rutine med at skulle sove, når hun kommer i seng. Stille og roligt skal I så flytte puttetidspunktet frem igen, et kvarter af gangen over nogle dage, så hun naturligt atter kan sove, når hun bliver puttet og ikke først en time eller mere efter."
Det gav god mening i mit hoved 
Held og lykke 
Vi har godt prøvet det med at putte senere og det er det samme det endte med at den ene aften sov hun først kl 23.30 og der plejer jeg jo og være gået i seng. Jeg var godt nok ristet af i pæren. Vi har nu prøvet forskellige ting uden succes så vi prøver noget helt andet. Vi vil gerne have hun snart skulle i en større seng så nu køber vi en alm seng til hende. Og så prøver vi at ligge os inde hos hende. For de gange vi har prøvet at putte hende i vores seng er der ikke gået 15 min så sov hun. Så vi prøver simpelthen og gøre det på den måde. Og hjælper det ikke jamen så ved jeg ski ikke hvad vi skal gøre for så har vi prøvet alt. Men håber virkelig det bare er en periode som hun skal ud af. Og hun bare søger meget opmærksomhed.
Anmeld