Bliver snart skør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

Mother-love

Maja84 skriver:

Vores søn er lidt over 2 og sover stadig i tremmesengen, vi blev enige om det var bedst han var fortrolig med at lægge sig selv til at sove der før vi flyttede ham. Han kommer først i seng mellem halv 9 og halv 10 og giver ham en langt bedre søvn. Måske i kan prøve i en periode at putte senere, og være konsekvente hvor i ikke sidder derinde så hun finder ud af det er det hun skal, vi har desuden haft stor glæde af MusiCure som kan fås på apoteket

Mangel på søvn er så drænende og får man ikke ordentlig søvn ødelægger det så meget, kender det selv, alle udfordringer i hverdagen er bare så meget nemmere hvis man ikke er i konstant mangel på søvn og hvile, og kan være svært st sætte sig ind i hvis man ikke selv står i det, er selv bekymret for, når vi skal have Daniel i den store seng

Håber i snart finder løsningen

Hun logger dog stadig i sin tremmeseng vi har skåret 4 tremmer af for hun begyndte at kravle over hvilket resulterede i at hun faldte ned på gulvet. Og vi er simpelthen så bange for at en fod eller en arm sidder fast i tremmerne i faldet derfor har vi gjort som vi har gjort. Og før vi skar dem af var hun ret okay til at ligge sig til at sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Kløver

michelledam skriver:

Vi har også prøvet at putte senere men så bliver hun overtræt og det er det samme ræs.
Hvad er det for noget det du snakker om man kan få på apoteket?

MusiCure kan fås på apoteket. Det er cd'er med det Musik som har hjulpet og virket på vores søn

Ja så dur senere puttetid ikke, håber i snart finder hvad der virker for jer

Anmeld

23. maj 2013

Kløver

michelledam skriver:

Hun logger dog stadig i sin tremmeseng vi har skåret 4 tremmer af for hun begyndte at kravle over hvilket resulterede i at hun faldte ned på gulvet. Og vi er simpelthen så bange for at en fod eller en arm sidder fast i tremmerne i faldet derfor har vi gjort som vi har gjort. Og før vi skar dem af var hun ret okay til at ligge sig til at sove.

Forstår godt i ikke turde

Anmeld

23. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvordan er hele scenariet omkring sovetid?

hvis f.eks. det sidste I laver er tandbørstning så kan det godt gøre dem friske så de har sværere ved at falde til ro...

overvej også om der går for kort tid efter aftensmaden da det kan give uro i maven og også igen at de har mere krudt lige efter de har spist...

Tro mig overvejelserne med at tage barnevognsselen og spænde den fast i tremmesengen har været der...

her har vi prøvet mange forskellige ting med forskellige resultater alt efter hvad der var sket i løbet af dagen ellers...

Hvis f.eks. vi tager ud og handler eller andet efter VS så skal han lidt tidligere i seng og aftensmaden skal bare laves hurtigt og være let mad som f.eks. rugbrødsmadder...

Hvis vi ikke laver noget efter VS så er det en god aftenafslutning at vi spiser først, så børster vi tænderne, og så enten sidde ved fjernsynet i en 20-30 mins tid eller et bad og så derefter i seng...

han sover stadig med tremmerne i tremmesengen da han (gudskelov) endnu ikke har formået at hive sig opover kanten... den er også stadig så høj/dyb at han kun lige har hovedet og øverste del af halsen over når han står i sengen...

Anmeld

24. maj 2013

Elgaard73

Åhh, hvor jeg føler med dig. Herhjemme har vi også lige været igennem nøjagtigt det samme med vores dreng på 18 måneder. Han blev puttet ved 19- 19.30, men sov som regel ikke førend mellem 22 og 23. Og det var dræbende.

Fik det råd herinde, at vi skulle prøve at putte ham lidt før, så i Mandags spiste vi tideligere og kl 18 begyndte vi at gøre ham nat-klar og senest kl 18.30 blev han puttet. Og det virkede. Inden kl var 19, sov han og havde kun få, korte opvågninger indtil at vækkeuret ringede kl 7 næste morgen. Og sådan har det været hele ugen indtil nu .

Det lød underligt i mine øre, at vi skulle putte ham noget før, fordi at han netop var så kvik og fuld af spillopper... Jeg kunne ikke tro at det var fordi at han var overtræt, for der plejer han bliver pylret og småsur.... Men, men, men... det må have været det der var galt, for den tideligere putning har simpelt hen gjort en verden til forskel.

Anmeld

24. maj 2013

Mother-love

Elgaard73 skriver:

Åhh, hvor jeg føler med dig. Herhjemme har vi også lige været igennem nøjagtigt det samme med vores dreng på 18 måneder. Han blev puttet ved 19- 19.30, men sov som regel ikke førend mellem 22 og 23. Og det var dræbende.

Fik det råd herinde, at vi skulle prøve at putte ham lidt før, så i Mandags spiste vi tideligere og kl 18 begyndte vi at gøre ham nat-klar og senest kl 18.30 blev han puttet. Og det virkede. Inden kl var 19, sov han og havde kun få, korte opvågninger indtil at vækkeuret ringede kl 7 næste morgen. Og sådan har det været hele ugen indtil nu .

Det lød underligt i mine øre, at vi skulle putte ham noget før, fordi at han netop var så kvik og fuld af spillopper... Jeg kunne ikke tro at det var fordi at han var overtræt, for der plejer han bliver pylret og småsur.... Men, men, men... det må have været det der var galt, for den tideligere putning har simpelt hen gjort en verden til forskel.

Jamen det kan da godt være vi skal putte før så. Men som du siger synes jeg virkelig det virker åndssvagt når hun bare er super frisk på det tidspunkt. Hmmm må ske vi skulle prøve at putte kl 19 istedet for kl 19.30-20.

Tak for dit råd

Anmeld

24. maj 2013

Elgaard73

michelledam skriver:

Jamen det kan da godt være vi skal putte før så. Men som du siger synes jeg virkelig det virker åndssvagt når hun bare er super frisk på det tidspunkt. Hmmm må ske vi skulle prøve at putte kl 19 istedet for kl 19.30-20.

Tak for dit råd

Ja, det er et forsøg værd... Krydser fingre for at det også virker hos jer.

Held og lykke med det.

Anmeld

24. maj 2013

Mother-love

Elgaard73 skriver:

Ja, det er et forsøg værd... Krydser fingre for at det også virker hos jer.

Held og lykke med det.

Mange tak

Anmeld

25. maj 2013

Sitrani

michelledam skriver:

I over to mdr har det taget 1-2 timer hver eneste dag at få Isabella til at sove og det er simpelthen til at få en hjerneblødning over.
Hun vil bare ikke give op og ligger og leger og hopper rundt i sengen når vi sidder derinde. Går vi ud kommer hun rendende under 1 min efter. Og sådan fortsætter det. Der er ingen gråd eller noget. Men hun vil bare ikke blive i hendes seng og sidder vi domsakt derinde tager det stadig op til 2 timer.
Det er simpelthen så belastende.

What to do?

Hun bliver 2 på torsdag.
Jeg havde gået med tanken at det bare var en periode men den periode har satme vært lang nu synes jeg

Lyder nøjagtig som min pige, som bliver 2 om en måned

Hun falder også først i søvn ved 20.30-21.30 tiden hver aften.... Det er belastende, når man gerne selv vil have en smule tid om aftenen alene...

Jeg har læst om et super godt råd fra en sundhedsplejerske til et forældrepar, som vi også afprøver herhjemme lige for tiden:

"Jeg vil foreslå jer, at I prøver at putte hende senere, så hun er træt nok til at overgive sig til søvnen. Der er nemlig en risiko for at hun lige nu holder sig vågen, fordi hun forventer at putteritualet skal vare en time - og det kan derfor være en god idé at putte så sent at hun naturligt må falde i søvn i løbet af ca. 15 minutter, så hun igen får en rutine med at skulle sove, når hun kommer i seng. Stille og roligt skal I så flytte puttetidspunktet frem igen, et kvarter af gangen over nogle dage, så hun naturligt atter kan sove, når hun bliver puttet og ikke først en time eller mere efter."

Det gav god mening i mit hoved

Held og lykke

Anmeld

25. maj 2013

Aagaard

Sover hun ikke i tremmeseng?
Her ville det ALDRIG lykkes at putte Milja hvis hun kunne komme ud af sin seng. (Milja er også rimelig ekstrem i sine undvige manøvre - hun slår sig i ansigtet og stikker fingre i halsen for at undgå at falde i søvn)
Med tremmesengen går det efterhånden ok med putningen - hun kommer i seng, vi går ud i stuen, hun brokker sig i 10 min, og accepterer så at hun ikke kommer ud af sengen, så leger /møvler hun i alt mellem 1-2½ time og vi lægger hende ned når hun med jævne mellemrum brokker sig tilpas intenst.

Måske tremmeseng er en løsning hos jer også? - så bliver hun i sengen og så gør det ikke så meget om det tager et par timer fordi i ikke skal rende ind med hende igen og igen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.