Hvad ville du vælge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

Lise

Nej!

Jeg ville blive totalt kulret og mærkelig  Og tyk, tror jeg. Jeg har brug for at komme ud. Jeg har brug for at have travlt. Jeg trives bedst når jeg har travlt. Og jeg skal bevæge mig (og her mener jeg ikke at spæne rundt og rydde op, gøre rent, ordne vasketøj, for det er det jeg ville lave hvis jeg gik hjemme - være en (rengørings-)freak), og jeg gider ikke KUN at være husmor. 2 gange barsel er nok. Mine unger elsker også hhv. børnehave og fritidshjem, de ville også blive kukkuk af at være hjemme med mig. Dagene ville blive virkelig lange. 

Men jeg kunne godt tænke mig kun at arbejde 30 timer, så vi kunne blive fri for afleverings- og hentestress. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej det ville jeg ikke. Jeg ser mig ikke kun som mor, men også som et individuelt menneske med drømme og ønsker, som ikke kun omhandler det at være mor.

Men jeg ville ikke arbejde 37 timer. Jeg ville gå ned i tid, hvis der var råd til det

Anmeld

21. maj 2013

AnnaK89

Jeg ville kun skærer ned i timer, så der var mere tid om morgenen og eftermiddagen til børnene og hjemmet
Men ville stadig have et behov for at komme ud

Anmeld

21. maj 2013

Chris86

Sende dem i pasning... Har afsindig svært ved at få derhjemme dag ud og dag ind... Ville måske vælge at gå på deltid, så ungerne fik nogle korte dage af og til...
Min datter ville ikke kunne holde ud at gå hjemme ved mig hver eneste dag! Hun eeeeeelsker vuggestuen!

Anmeld

21. maj 2013

mor88

Anonym skriver:

Hvis i havde råd økonomisk til at du som mor kunne gå hjemme, og passe jeres to børn, og manden gik på arbejde

Ville du så vælge og sige dit job op, for at være hjemme med børnene indtil den skulle starte i skole

Eller ville du sende dem i pasning og beholde dit job?

Jeg ville 100% vælge at opsige mit job! I hvert fald til min datter var 3 år 

Jeg arbejder 25 timer/uge, og selv om vi godt kunne bruge de ekstra penge, et fuldtidsarbejde ville have givet, har vi valgt, at prioritere vores datter, da vi synes at det kan blive til nogle alt for lange instutitionsdage. Pædagogerne siger også, at de kan se forskel på de børn, der er på fuldtid og dem, som bliver anbragt kl 9 og afhentet kl 14-15. De har mere overskud 

Hvis du føler, at du kan motivere dit barn, lave noget kreativt, gå ture/ud at lege osv, så synes jeg absolut ikke, at et barn tager skade af at blive hjemme hos mor 

Anmeld

21. maj 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hvis i havde råd økonomisk til at du som mor kunne gå hjemme, og passe jeres to børn, og manden gik på arbejde

Ville du så vælge og sige dit job op, for at være hjemme med børnene indtil den skulle starte i skole

Jeg ville Gå hjemme indtil børnehavealderen også ville de komme i børnehaven imens jeg stadig ik hjemme indtil skolealderen

Anmeld

21. maj 2013

san

hvis jeg kunne arbejde fra 9-13 ville det passe mig perfekt

Anmeld

21. maj 2013

LinLin

Jeg ville nok ikke gå hjemme helt til de skal i skole, men indtil den mindste var to år i hvert fald - måske tre...

Anmeld

21. maj 2013

Tvillingemor80

ja det ville jeg - men ville stadig havde mine børn i BH - så ville de bare få korte dage, mulighed for ugentlige fridage, altid kunne holde lange ferie mm. Tror de har brug for BH .. Så ville jeg bruge tid på huset/lejligheden, holde køkkenhave mm. Ville nyde det

ved ikke om jeg ville blvie kulret på længere sigt af ikke at arbejde, men indtil de blev skole klar kunne jeg sagtens..

Anmeld

21. maj 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Nej jeg ville ikke gå hjemme. Det egner jeg mig slet ikke til. Har gået hjemme i 2½ år nu (deri 2xbarsel) men jeg er ved at blive skør i hovedet af det. Ikke at jeg ikke elsker mine børn, men jeg har også brug for at komme ud. 
Kunne det lade sig gøre ville jeg gerne nøjes med et deltids-arbejde på 25-30 timer om ugen.

Derudover kan jeg se hvilken udvikling Silas og Mille har været igennem bare indtil nu, og deres glæde ved at komme i dagpleje og det ville jeg ikke ændre på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.