hvilken uddannelse har du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

AnthonsMor

bobbles skriver:

Ja oprettede jo en tråd med hvad Jobs i havde får at få en idé om hvad jeg ville men hvad har i forskellige af uddannelse? Kunne måske få en god idé til hvad jeg gerne vil :-)

Jeg er uddannet salgsassistent med speciale i sko og lædervarer
Før det tog jeg HHX, hvilket jeg faktisk ville have brugt til at komme i bank, men det droppede jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Christina91

Jeg går på HF i øjeblikket, og vil gerne være finansøkonom bagefter.

HF er en god måde at finde ud af hvad man er god til og hvor ens stærke sider er. Mine er helt sikkert matematik og logiske ting. Derfor var det den retning jeg ville gå. Så kiggede jeg lidt på uddannelser, og finansøkonom er en kort uddannelse på 2 år, som er rettet mod erhvervslivet og der er meget projektarbejde. Den giver mange muligheder bagefter for forskellige jobs, og man kan læse videre, det kan jeg godt lide.

Jeg tror det er vigtigt at man tænker over de forskellige ting inden man vælger uddannelse. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men der findes noget der hedder Studievalg som hjælper med at rådgive dig om uddannelse og finde den rette til dig. Også så du undgår at skifte uddannelse.! Måske det var en mulighed?

Anmeld

21. maj 2013

Loa

Jeg har en HHX, tog derefter kontoruddannelsen og nu er jeg igang med lægesekretæruddannelsen og er færdig om et år og én måned, juhuuuu!

Skulle jeg have valgt anderledes, ville jeg have valgt noget kreativt, dekoratør, guldsmed/smykkedesigner eller noget inden for rejsearrangør agtigt noget

Anmeld

21. maj 2013

Rosengreen

Jeg har en HF og tog efterfølgende nogle supplerende fag, for at kunne komme ind på medicinstudiet. Da jeg var på barsel med mit første barn kom jeg da også ind på medicin, men kunne mærke at det ikke var det jeg brændte for. Så efter min barsel startede jeg istedet på pædagoguddannelsen, som jeg pt er på barsel fra. Men jeg ELSKER det! 

Anmeld

21. maj 2013

Lunae

Jeg har en sproglig studentereksamen! Efter gymnasiet holdte jeg et par års pause, hvorefter jeg startede på religionsvidenskab - fandt dog hurtigt ud af at universitetsformen ikke var mig og skiftede efter første semester til pædagoguddannelsen, hvor jeg gik i 1,5 år og derefter barsel. På min barsel blev jeg i tvivl om pædagog nu også var det jeg ville og endte med at skifte til læreruddannelsen, hvor jeg i morgen har færdiggjort mit 2. År. Efter barsel har jeg to år tilbage!

Jeg forestiller mig enten at læse videre til skolepsykolog eller studievejleder. Hvis ikke der skal læses mere, vil jeg gerne arbejde på en specialskole for børn med autisme og svær ADHD!

Anmeld

21. maj 2013

Frk. Himmelblå

cand. mag.

Anmeld

21. maj 2013

Millea

Hhx og sygeplejerske.. Vi er mange sygeplejersker 

Anmeld

21. maj 2013

Smukkert

Jeg har en HF-eksamen og er pt. igang med at uddanne mig til kognitiv parterapeut ved Joan Ørting, hvor jeg er færdig til september.
Skal på barsel fra november, så derfor venter jeg til efter barsel med at læse videre til.... ? måske ernæring og sundhed. Jeg er ikke "solgt" endnu :-)

Anmeld

21. maj 2013

TrineMine86

Millea skriver:

Hhx og sygeplejerske.. Vi er mange sygeplejersker 

en sygeplejerske mere her 

Anmeld

21. maj 2013

HeidiØ

Jeg er uddannet salgsassistent med speciale i møbler.

Starter formentlig på SOSU hjælper udd. til september - har faktisk også søgt ind som sygeplejerske, men jeg ved endnu ikke om der er råd til SU for os, så det må tiden vise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.