En kedelig oplevelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Vi var idag ude at gå med min svigerfars hund og vores søn ved søerne. Vi havde lovet lille manden vi skulle fodre ænder. Der var dog kun gæs og 2 små gæslinger. Nå men for at komme til pointen, så står kæresten med hunden og dreng pg jeg fodre gæs.
Der kommer så en mor gående med en sort hund(tror det var en Formel et labrador) en klapvogn og en større dreng. Hunden bider umotiveret ud efter svigerfars hund som lå i græsset. Jeg siger til kæresten han skal få hende væk. Damen små griner lidt( ala pinligt berørt over sin hund) men undskylder ikke. Vores dreng gemmer sig ved mig og jeg står tæt på ham da det er tydeligt at hun ikke kan styre hunden.
Hun trækker den tætter på sig, siger muntert nå jeg må heller prøve at få h*n forbi.
Idet hunden går forbi os flår den i snoren og fare hen og bider i brødet min søn har i hånden. Kvinder trækker i snoren og irrettesætter hunden lidt og går ellers bare videre som om intet var hændt.
Kæresten, drengen og jeg står lamslået og kigger. Selvfølgelige trøster vi ham. Hunden havde faktisk ramt hans hånden så han havde røde hævede mærke der hvor tænderne havde kørt ned da den bider brødet ud af hånden.
Jeg er faktisk forarget og chokkeret over at hun hverken undskyldt på grunden af hunden, lige tjekkede op på om min søn var ok og mest af alt at hun ikke havde bedre styr på den.
Jeg kan stadig mærke knuden i min mave. Det kunne klart være værre det ved jeg, men puha.
Min kæreste er normalt ikke pylret, men han har også flere gange siden vendt tilbage til det, da han også oplevede det som værende meget ubehageligt.

Havde bare lige brug for at læsse af.

Jeg var godt nok blevet tosset. håber din dreng er ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nemlig, jeg gik nemlig også først hen med daniel, men det skulle jeg ikke have gjord da jeg kom tilbage fik jeg fat i datteren og nå ja nå sagde hun bare men jeg blev mere og mere sur, sagde hun kunne få mit nr så hendes mor kunne ringe men ingen ting skete, så skrev jeg på et stykke papir RING JERES HUN BED MIG! også mit nr ja så gik der 5 minutter så ringede hun.... for viste de var hjemme selv om jeg havde bankede på... hold da op hvor var jeg sur...

det var fordi de var ved at få lavet hegn så hunde kunne gå ude og det er en stor hun irisk ulvehund, og den kan ikke have andre på sin grund den ikke kender så beskytter den stedet helt fint men så skal den ikke være løs. jeg gik stille og roligt forbi den hvor den kom bag fra og bed mig i armen i ren chok og fattet slog jeg den hårdt i hoved og råbte FY Kan du så pisse hjem, også gik den heldig vis hjem og hele vejen til DP morgen prøve jeg at forklare daniel at den hun er dum men andre hunde søde og vi så flere hunde på vej der ud hvor vi snakkede om den er sød osv... men hold da op jeg var i chok er ellers ikke bange for dyr er det dog stadig ikke men det var ikke så sjov en oplevelse..

Hold da op:-0 det var da en lad holdning. Netop med den race skal man ho sikre at den ikke kan komme ud til fremmede. Kender flere der har den hund og den kan jo være rigtig sød, men som en af mine bekendte siger skal man være forsigtig hvordan man som udefrakommende tager kontakt til den osv. Plus den er jo ikke ligefrem lille. Godt du fik forklaret det for Daniel.
Er han mærket af det nu?

Jeg er så glad for at min dreng ikke fattede alvoren af det. Hvor i mod far og jeg jo har set alverdens scenarier oppe i hovedet af hvor galt det kunne være gået.

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg var godt nok blevet tosset. håber din dreng er ok

Han er heldigvis okay og opfattede det slet ikke som vi gjorde.
Han var bare frustreret over at han mistede brødet og ikke kunne fodre gæslingerne mere. Han blev selvfølgelig forskrækket, men har ikke talt om det siden
Men jeg har klart fået et mere nervøst forhold til hunde når det kommer til min søn.

Anmeld

20. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Hold da op:-0 det var da en lad holdning. Netop med den race skal man ho sikre at den ikke kan komme ud til fremmede. Kender flere der har den hund og den kan jo være rigtig sød, men som en af mine bekendte siger skal man være forsigtig hvordan man som udefrakommende tager kontakt til den osv. Plus den er jo ikke ligefrem lille. Godt du fik forklaret det for Daniel.
Er han mærket af det nu?

Jeg er så glad for at min dreng ikke fattede alvoren af det. Hvor i mod far og jeg jo har set alverdens scenarier oppe i hovedet af hvor galt det kunne være gået.

Jeg er også glad for Daniel ikke mærker noget af det der gik 3mdr hvor han gik og snakket meget om det, men han elsker dyr og især hunde så det hjælper meget på det og især vi har sådan en sød hund her hjemme. jamen jeg er af den støbning det er jo ikke hunden men familie der gør hun til det den er. og det er jo så træls når man så oplever det og jeg var nok mest chokket fordi jeg er 159høj og den var næsten lige så høj som mig så hvis den ville nedlægge mig kunne den det jo sagtens men ja nu har de lukket hunden inde igen så håber da den bliver INDE!...

og godt jeres heller ikke tog det tæt på sig for pyhh det ville være så synd for børene hvis de forblev bange

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg er også glad for Daniel ikke mærker noget af det der gik 3mdr hvor han gik og snakket meget om det, men han elsker dyr og især hunde så det hjælper meget på det og især vi har sådan en sød hund her hjemme. jamen jeg er af den støbning det er jo ikke hunden men familie der gør hun til det den er. og det er jo så træls når man så oplever det og jeg var nok mest chokket fordi jeg er 159høj og den var næsten lige så høj som mig så hvis den ville nedlægge mig kunne den det jo sagtens men ja nu har de lukket hunden inde igen så håber da den bliver INDE!...

og godt jeres heller ikke tog det tæt på sig for pyhh det ville være så synd for børene hvis de forblev bange

Dejligt han ikke er blevet bange efter det skete
Jeg er helt enig i at ejeren er den der står for skud. Man skal jo indrette
Sin måde at behandle hunden på efter race og temperament.

Ja, det er dejligt at han har taget det så pænt, jeg er klart mere påvirket og skræmt end ham. Herhjemme elsker vi også dyr og det håber jeg vil fortsætte

Anmeld

20. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Dejligt han ikke er blevet bange efter det skete
Jeg er helt enig i at ejeren er den der står for skud. Man skal jo indrette
Sin måde at behandle hunden på efter race og temperament.

Ja, det er dejligt at han har taget det så pænt, jeg er klart mere påvirket og skræmt end ham. Herhjemme elsker vi også dyr og det håber jeg vil fortsætte

Ja nemlig, er så ked af det næsten altid er muskle hundene der står for skud, for de kan være lige så gode familie hunde som andre så længe de bliver opdraget og trænet og de er et sted der hvor hvordan lige den race er

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ja nemlig, er så ked af det næsten altid er muskle hundene der står for skud, for de kan være lige så gode familie hunde som andre så længe de bliver opdraget og trænet og de er et sted der hvor hvordan lige den race er

Helt enig! Jeg blev som barn bidt af en schæfer på en campingplads efter ejeren havde sagt god for at jeg hilste på den.
Det her bar endten en labrador eller en Formel 1 labrador og dem ville de færreste nok rynke på næsen af.
Ejeren og opdragelsen (ellermangel på samme) er i mine øjne den primær, grund til hunden opførsel.

Anmeld

20. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Helt enig! Jeg blev som barn bidt af en schæfer på en campingplads efter ejeren havde sagt god for at jeg hilste på den.
Det her bar endten en labrador eller en Formel 1 labrador og dem ville de færreste nok rynke på næsen af.
Ejeren og opdragelsen (ellermangel på samme) er i mine øjne den primær, grund til hunden opførsel.

helt sikkert, man skal aldrig sætte hunde i kasser for en lille hund kan være lige så farlig som en store lige som en labrador den kan være lige så farlige som en muskle hund hvis den har de forkerte ejer...

Anmeld

20. maj 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Hun burde skamme sig! Det mindste hun kunne gøre var da at sige undskyld!

Anmeld

20. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Vi var idag ude at gå med min svigerfars hund og vores søn ved søerne. Vi havde lovet lille manden vi skulle fodre ænder. Der var dog kun gæs og 2 små gæslinger. Nå men for at komme til pointen, så står kæresten med hunden og dreng pg jeg fodre gæs.
Der kommer så en mor gående med en sort hund(tror det var en Formel et labrador) en klapvogn og en større dreng. Hunden bider umotiveret ud efter svigerfars hund som lå i græsset. Jeg siger til kæresten han skal få hende væk. Damen små griner lidt( ala pinligt berørt over sin hund) men undskylder ikke. Vores dreng gemmer sig ved mig og jeg står tæt på ham da det er tydeligt at hun ikke kan styre hunden.
Hun trækker den tætter på sig, siger muntert nå jeg må heller prøve at få h*n forbi.
Idet hunden går forbi os flår den i snoren og fare hen og bider i brødet min søn har i hånden. Kvinder trækker i snoren og irrettesætter hunden lidt og går ellers bare videre som om intet var hændt.
Kæresten, drengen og jeg står lamslået og kigger. Selvfølgelige trøster vi ham. Hunden havde faktisk ramt hans hånden så han havde røde hævede mærke der hvor tænderne havde kørt ned da den bider brødet ud af hånden.
Jeg er faktisk forarget og chokkeret over at hun hverken undskyldt på grunden af hunden, lige tjekkede op på om min søn var ok og mest af alt at hun ikke havde bedre styr på den.
Jeg kan stadig mærke knuden i min mave. Det kunne klart være værre det ved jeg, men puha.
Min kæreste er normalt ikke pylret, men han har også flere gange siden vendt tilbage til det, da han også oplevede det som værende meget ubehageligt.

Havde bare lige brug for at læsse af.

Unsdskyld mig, nu bliver jeg altså lidt arrig efter at have læst dit indlæg...

Hvad fanden sker der for nogle hundemennesker?!!

Synes, det er alt for ofte, at folk med hund ikke fatter, at det er et DYR de har med at gøre, - ikke en eller anden lille pusse-nusse-disney-baby-erstatning.

Jeg bliver så vred. Havde jeg været i jeres situation, havde jeg sikkert også stået tilbage lamslået. Men jeg ville ønske, jeg havde handlet i nuet og kylet hund plus ejer ud i vandet til gæssene! 

Argh... Det kan simpelthen ikke passe, man må flygte i sikkerhed, hver gang, der kommer en potentiel varulv spadserende i parken. Ét er at vi skal vade rundt i deres afføring, men at vi også risikerer at blive bidt... Nej, det er bare ikke ok..

Og kram til jer, kan virkelig godt forstå, I er rystede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.