Er klart FOR hundekørekort og mener at hun som ejer har fejlet helt vildt.
Jeg burde måske have gjort mere ved situationen, men i da det sket var mit fokus andet sted og jeg var ærligtalt så måløs over det. Mærkerne kunne først rigtig ses efter nogle minutter da de jo "blot" var røde og hævet. For mig virkede det ko vildt og voldsomt på min lille drengs hånd,en der var jo hverken gået hul på eller lign.
Nu har jeg været træner i både lydighed og agility .. Og havde jeg oplevet en hund så meget som at true et barn med bid fuldstændig uprovokeret, jamen, så er der allerede sket en varig skade hos hunden,
men hund der er følge med menesker, og bider fra sig, føler med garenti en trang og et ansvar for at beskytte sin "flok" .. Altså, i denne situation har hunden følt sig som alfa.. Vær glad for at den ikke fik rigtig fat..
Menesker der behandler hunde som menesker ender tit med disse hunde-problemer.. Og kan ikke forstå at hunden har disse tendenser når de kun får kærlighed og omsorg, og ikke er vandt til at blive irettesat, hunde ejeren får ikke en glad og afbalanceret hund, men en hund som ikke aner hvor den høre tIl I hiakiet, og som formoder at den bestemmer det Hele..
Der er desværre ALT for mange menesker der glemmer at behandle hunden som en hund
og alt for mange menesker der anskaffer sig en hund udelukkende udfra udseende , sim på ingen måde har undersøgt hvad de forskellige hunde racer behøver af træning osv.
Det er sørgeligt, og stakkels de hunde og menesker det går udover
min kusine er også den dag idag bange for hunde efter at en hund bed hende i benet overfladisk da hun var barn ..
Håber ikke dit barn tager nogen former for følelsesmæssig skade efter episoden .. 
Anmeld