En kedelig oplevelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Kan jeg godt forstå, men tror jeg var løbet efter hende efter jeg havde tjekket sønnen... Puha får helt ondt i maven over hvad der kunne være sket altså....

Det burde jeg nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jeg er målløs..
Jeg lader aldrig min datter hilse på hunde.. Og hvis de kommer for tæt på tager jeg hende op til mig - jeg er så bange for at sådan noget sker, og jeg tror virkelig ikke jeg ville kunne styre mig hvis sådan noget skete. Jeg havde nok meget hurigt fået fat i den hund og jeg ved ikke hvad jeg havde gjort ved den OG damen.. Omg.

Jeg var helt sikkert løbet efter hende og havde meldt hende til politiet.

Min søn hilser skam heller ikke på fremmede hunde og jeg stod tæt op af ham og havde ikke lige set det komme af den ville dreje forbi mig får at gå efter brødet.

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Har kun en ting og sige : HUNDEKØREKORT !!!! 

Jeg var virkelig blevet vred , tror jeg var gået hen til hunden, sat mig ned, holdt fat i snoren og så ellers taget et billed af hundetegn og bidemærker, og så var det blevet meldt ! Øv for en træls oplevelse  

Er klart FOR hundekørekort og mener at hun som ejer har fejlet helt vildt.
Jeg burde måske have gjort mere ved situationen, men i da det sket var mit fokus andet sted og jeg var ærligtalt så måløs over det. Mærkerne kunne først rigtig ses efter nogle minutter da de jo "blot" var røde og hævet. For mig virkede det ko vildt og voldsomt på min lille drengs hånd,en der var jo hverken gået hul på eller lign.

Anmeld

19. maj 2013

Putte8283

Anonym skriver:

Vi var idag ude at gå med min svigerfars hund og vores søn ved søerne. Vi havde lovet lille manden vi skulle fodre ænder. Der var dog kun gæs og 2 små gæslinger. Nå men for at komme til pointen, så står kæresten med hunden og dreng pg jeg fodre gæs.
Der kommer så en mor gående med en sort hund(tror det var en Formel et labrador) en klapvogn og en større dreng. Hunden bider umotiveret ud efter svigerfars hund som lå i græsset. Jeg siger til kæresten han skal få hende væk. Damen små griner lidt( ala pinligt berørt over sin hund) men undskylder ikke. Vores dreng gemmer sig ved mig og jeg står tæt på ham da det er tydeligt at hun ikke kan styre hunden.
Hun trækker den tætter på sig, siger muntert nå jeg må heller prøve at få h*n forbi.
Idet hunden går forbi os flår den i snoren og fare hen og bider i brødet min søn har i hånden. Kvinder trækker i snoren og irrettesætter hunden lidt og går ellers bare videre som om intet var hændt.
Kæresten, drengen og jeg står lamslået og kigger. Selvfølgelige trøster vi ham. Hunden havde faktisk ramt hans hånden så han havde røde hævede mærke der hvor tænderne havde kørt ned da den bider brødet ud af hånden.
Jeg er faktisk forarget og chokkeret over at hun hverken undskyldt på grunden af hunden, lige tjekkede op på om min søn var ok og mest af alt at hun ikke havde bedre styr på den.
Jeg kan stadig mærke knuden i min mave. Det kunne klart være værre det ved jeg, men puha.
Min kæreste er normalt ikke pylret, men han har også flere gange siden vendt tilbage til det, da han også oplevede det som værende meget ubehageligt.

Havde bare lige brug for at læsse af.

Som hundeejer bliver jeg fuldstædnig rasende når jeg hører sådan en historie!

Jeg var fuldstændig gået amok, hun skal bare have styr på sin hund og den skal slet ikke nærme sig dit barn uden din tilladelse!

Anmeld

19. maj 2013

baby012

Er klart FOR hundekørekort og mener at hun som ejer har fejlet helt vildt.
Jeg burde måske have gjort mere ved situationen, men i da det sket var mit fokus andet sted og jeg var ærligtalt så måløs over det. Mærkerne kunne først rigtig ses efter nogle minutter da de jo "blot" var røde og hævet. For mig virkede det ko vildt og voldsomt på min lille drengs hånd,en der var jo hverken gået hul på eller lign.

Nu har jeg været træner i både lydighed og agility .. Og havde jeg oplevet en hund så meget som at true et barn med bid fuldstændig uprovokeret, jamen, så er der allerede sket en varig skade hos hunden, 

men hund der er følge med menesker, og bider fra sig, føler med garenti en trang og et ansvar for at beskytte sin "flok" .. Altså, i denne situation har hunden følt sig som alfa.. Vær glad for at den ikke fik rigtig fat.. 

Menesker der behandler hunde som menesker ender tit med disse hunde-problemer.. Og kan ikke forstå at hunden har disse tendenser når de kun får kærlighed og omsorg, og ikke er vandt til at blive irettesat, hunde ejeren får ikke en glad og afbalanceret hund, men en hund som ikke aner hvor den høre tIl I hiakiet, og som formoder at den bestemmer det Hele.. 

Der er desværre ALT for mange menesker der glemmer at behandle hunden som en hund og alt for mange menesker der anskaffer sig en hund udelukkende udfra udseende , sim på ingen måde har undersøgt hvad de forskellige hunde racer behøver af træning osv. 

Det er sørgeligt, og stakkels de hunde og menesker det går udover  

min kusine er også den dag idag bange for hunde efter at en hund bed hende i benet overfladisk da hun var barn .. 

Håber ikke dit barn tager nogen former for følelsesmæssig skade efter episoden .. 

Anmeld

19. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak
Han virker heldigvis ikke mærket af det overhovedet, netop fordi vi bevarede roen og stille tjekkede ham forklarede hvorfor hun gjorde som den gjorde og så gik tilbage.
Jeg ville selvfølgelig ønske hun var blevet sat på plads, men så var min dreng nok først blevet skræmt.

Sikke en grim oplevelse. 

Flot i bevarede roen. Jeg var sikkert gået i panik. 

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Putte8283 skriver:

Som hundeejer bliver jeg fuldstædnig rasende når jeg hører sådan en historie!

Jeg var fuldstændig gået amok, hun skal bare have styr på sin hund og den skal slet ikke nærme sig dit barn uden din tilladelse!

Jeg har også selv haft hund i mange år indtil jeg måtte af med min gamle hånd for et par år siden. Han var en stor og i andres øjne "voldsom" hund, men aldrig om han på nogen måde hverken i eller uden snor ville have opført sig sådan.

Jeg villle jo havde det været min hund, været fuld af ydmyghed og beklagelse

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Nu har jeg været træner i både lydighed og agility .. Og havde jeg oplevet en hund så meget som at true et barn med bid fuldstændig uprovokeret, jamen, så er der allerede sket en varig skade hos hunden, 

men hund der er følge med menesker, og bider fra sig, føler med garenti en trang og et ansvar for at beskytte sin "flok" .. Altså, i denne situation har hunden følt sig som alfa.. Vær glad for at den ikke fik rigtig fat.. 

Menesker der behandler hunde som menesker ender tit med disse hunde-problemer.. Og kan ikke forstå at hunden har disse tendenser når de kun får kærlighed og omsorg, og ikke er vandt til at blive irettesat, hunde ejeren får ikke en glad og afbalanceret hund, men en hund som ikke aner hvor den høre tIl I hiakiet, og som formoder at den bestemmer det Hele.. 

Der er desværre ALT for mange menesker der glemmer at behandle hunden som en hund og alt for mange menesker der anskaffer sig en hund udelukkende udfra udseende , sim på ingen måde har undersøgt hvad de forskellige hunde racer behøver af træning osv. 

Det er sørgeligt, og stakkels de hunde og menesker det går udover  

min kusine er også den dag idag bange for hunde efter at en hund bed hende i benet overfladisk da hun var barn .. 

Håber ikke dit barn tager nogen former for følelsesmæssig skade efter episoden .. 

Jeg har selv haft flere hunde

Hunden bed ikke efter min søn. Jeg tror som du skriver at den ikke kender sin plads og er vant til at kunne sjæle fra børnene hjemme( har selv haft familie der havde en hund der gjorde præcis det samme).
Den var ikke ret gammel ikke længere hvalp, men dens bevægelser var stadig for kluntede til den var fuld voksen. Den ville have brødet og vuderede lyn hurtigt at den snildt kunne snuppet det ud af hånden på min dreng, hans hånd var ligesom blot i vejen. Tilgengæld bed og knurrede den bevidst efter svigerfars gamle hund som Inter gjorde andet end at være til og det var umotiveret vrede som sikkert kan udvikle sig til et stort problem. Det trængte klart til grænser og rammer, men ejeren virkede til at have opgivet den opgave det er at opdrage sin hund.

Min søn blev slet ikke bange, men en smule ked over ikke at kunne fodre de små gæslinger mere, da hun jo havde taget brødet. Han nussede også om svigerfars hund og har intet nævnt. Jeg derimod vil være meget mere OBS på fremmede hunde.

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Sikke en grim oplevelse. 

Flot i bevarede roen. Jeg var sikkert gået i panik. 

Det var rigtig ubehageligt

Jeg er også glad for min søn ikke aner præcis de tanker og den frygt der fløj rundt oppe i mit hovede.
En er nu ærgelig over vi ikke fik sagt noget til damen, da den hund blot er en katastrofe der venter på st ske.

Anmeld

20. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Tak
Han virker heldigvis ikke mærket af det overhovedet, netop fordi vi bevarede roen og stille tjekkede ham forklarede hvorfor hun gjorde som den gjorde og så gik tilbage.
Jeg ville selvfølgelig ønske hun var blevet sat på plads, men så var min dreng nok først blevet skræmt.

Nemlig, jeg gik nemlig også først hen med daniel, men det skulle jeg ikke have gjord da jeg kom tilbage fik jeg fat i datteren og nå ja nå sagde hun bare men jeg blev mere og mere sur, sagde hun kunne få mit nr så hendes mor kunne ringe men ingen ting skete, så skrev jeg på et stykke papir RING JERES HUN BED MIG! også mit nr ja så gik der 5 minutter så ringede hun.... for viste de var hjemme selv om jeg havde bankede på... hold da op hvor var jeg sur...

det var fordi de var ved at få lavet hegn så hunde kunne gå ude og det er en stor hun irisk ulvehund, og den kan ikke have andre på sin grund den ikke kender så beskytter den stedet helt fint men så skal den ikke være løs. jeg gik stille og roligt forbi den hvor den kom bag fra og bed mig i armen i ren chok og fattet slog jeg den hårdt i hoved og råbte FY Kan du så pisse hjem, også gik den heldig vis hjem og hele vejen til DP morgen prøve jeg at forklare daniel at den hun er dum men andre hunde søde og vi så flere hunde på vej der ud hvor vi snakkede om den er sød osv... men hold da op jeg var i chok er ellers ikke bange for dyr er det dog stadig ikke men det var ikke så sjov en oplevelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.