Spørgsmål vedrørende SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Jamen hvad er grunden til at det er udd. stedet og max antal km? Jeg forstår det ikke? Hvis man er flyttet hjemmefra er man vel flyttet hjemmefra. Om man er 18 eller 20 så kan man da have de samme udgifter til bolig mm. Så forstår ikke pointen?

Det er fordi, hvis man har mindre end 20 km. til uddannelses stedet, så kan man lige så godt blive boende hjemme. 

Det er lavet sådan at hvis man har mere end 20 km. fra uddannelsessted til bopælsforældren, så kan man flytte tættere på uddannelsen og få hjælp via SU'en. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Isabella_mor

mrhl skriver:

Jeg tror nok at man kan søge om at få udeboende SU alligevel hvis man opfylder nogle specifikke krav som gør at det ikke er muligt at bo ved forældrene. Men det kan man noj lmse om på hjemmesiden eller snakke med en studievejleder om :-)

Om det er rimeligt eller ej ved jeg ikke. I nogle tilfælde synes jeg det er ok, i andre ikke.

Det kan man godt, og det afhænger af mange ting. Jeg kom fra en udsat familie, dysfunktionel familie, og derfor kunne jeg få udeboende SU. Da jeg ikke kunne få noget fra mine forældre, 

men det kommer også an på forældrenes indtægt. 

til TS. Bed din søster om at Tale med en SU vejleder på datterens skole, der kan i få råd og vejledning hvis det er. 

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. Vil gå videre med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.