Mange tak for de gode svar. Det hjælper rigtig meget at andre deler deres erfaringer med mig

Hele situationen gik endnu videre i går, da mine svigerforældre satte min kæreste og jeg i stævne hjemme hos dem. Vi er lige nu ved at sælge vores lille bitte lejlighed, for at købe et dejligt lille rækkehus i et område i Smørum vi bare synes er skønt.
Det ville mine svigerforældre have stoppet! De sagde at de ville betale 5000,- om måneden i lejetilskud, og så skulle vi bo til leje indtil babyen var født og frem til jeg fik et job. Derefter skulle vi så købe et hus i Virum eller Lyngby.
De havde været ude og tjekke Smørum ud, og finde lejepriser på nettet osv. Jeg ved at de gør det af bedste mening, men i min bog, er det altså ikke iorden at forsøge at kontrollere andre menneskers liv på den måde! Det hele føltes som en form for intervention!?

Da vi ikke ville tage imod deres tilbud (øh, fordi vi faktisk er rigtig glade for vores egen beslutning) begyndte min kærestes mor at stortude, og kalde Smørum for et "hul" og sige at vi jo ikke havde noget netværk derude osv.!?!?!
(Sagen er reelt den, at min søster bor 3 km væk, og resten af min familie er under 10 km væk) Det hele eskalerede bare ud af proportioner!
- de reagerer jo nærmest som om vi begge er stiknarkomaner, 14 år gamle og vil flytte ind og bo i Ungdomshuset!!
Vi prøvede at trænge igennem til dem og sige, at vi havde det fint og at vi var meget lykkelige og taknemmelige for at vi havde hinanden og at vi har vores helbred osv. Men de er styret af økonomi, så det er ikke noget de sætter pris på!
Gudskelov for at jeg i kraft af min egen uddannelse som psykolog kan se, at det ikke handler om os - vi kan aldrig gøre dem fri af deres bekymringer! Der vil altid være noget i vejen med os, og vores valg, så det bedste vi kan gøre er at sætte grænser for dem, når de begynder på den invaderende massive indblanding.
Jeg fik sagt hvor meget deres ord og reaktion på babyen havde såret mig, og det samme gjorde min kæreste og det var rigtig godt for os.
Nu er der ikke andet at gøre end at leve lykkeligt (som vi gør allerede) og søge den støtte og opbakning hos min familie