Anonym skriver:
Kunne i finde på at drikke energidrik som gravid altså ikke hverdag men en gang imellem.
Jeg har ikke drukket nogen i min graviditet endnu, og jeg tror heller ikke jeg kommer til at gøre det, for jeg ikke føler et behov på nogen måde. Jeg drikker heller ikke kaffe, og kun grøn eller hvid the uden koffein. Sodavand drikker jeg kun til fest eller fødselsdag, og sådan har det egentlig altid været.
Må indrømme at jeg nok sammenligner energidrikkene lidt med øl/vin, begge dele bliver frarådet. Det er heller ikke påvist for alkohol, at små mængder (1-2 genstande om ugen) påvirker graviditet eller fertilitet, så at de fraråder totalt skyldes et forsigtighedsprincip.. Min mor blev faktisk anbefalet at drikke et par glas rødvin om ugen, da hun ventede mig, for de troede dengang det gavnede blodomløbet

Så retningslinjer har det jo også med at ændre sig, når man får mere viden.
Men hvis jeg var dig, ville jeg nok "bide energidrikken over" og drikke den over to (eller flere?) dage, så du ikke kommer over den maximalt anbefalede mængde koffein om dagen (200 mg), da det jo øger risikoen for abort. Men du kan jo se på dåsen, hvor meget koffein, der er i.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/gravid itet/sygdomme/kostraad/kostraad-til-gravide/- Alt i alt er det jo et spørgsmål om hvor forsigtig man er af natur, og hvor meget man tør risikere

Jeg holder mig fra koffein og alkohol men til gengæld dyrker jeg sport, hvor jeg kan risikere slag eller stød
Anmeld