Energidrik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

enten i specialbutikker-små kiosker eller i tyskland.

åh... hvad pokker der det de hedder.... flasken er grøn og orange

Det må jeg da lige se efter, for det jo meget bedre så, og vil jo helst ikke skade min baby. Så heller drik dem når det alligevel kun er for smagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Kunne i finde på at drikke energidrik som gravid altså ikke hverdag men en gang imellem.

Jeg har ikke drukket nogen i min graviditet endnu, og jeg tror heller ikke jeg kommer til at gøre det, for jeg ikke føler et behov på nogen måde. Jeg drikker heller ikke kaffe, og kun grøn eller hvid the uden koffein. Sodavand drikker jeg kun til fest eller fødselsdag, og sådan har det egentlig altid været.

Må indrømme at jeg nok sammenligner energidrikkene lidt med øl/vin, begge dele bliver frarådet. Det er heller ikke påvist for alkohol, at små mængder (1-2 genstande om ugen) påvirker graviditet eller fertilitet, så at de fraråder totalt skyldes et forsigtighedsprincip.. Min mor blev faktisk anbefalet at drikke et par glas rødvin om ugen, da hun ventede mig, for de troede dengang det gavnede blodomløbet Så retningslinjer har det jo også med at ændre sig, når man får mere viden.
Men hvis jeg var dig, ville jeg nok "bide energidrikken over" og drikke den over to (eller flere?) dage, så du ikke kommer over den maximalt anbefalede mængde koffein om dagen (200 mg), da det jo øger risikoen for abort. Men du kan jo se på dåsen, hvor meget koffein, der er i.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/gravid itet/sygdomme/kostraad/kostraad-til-gravide/

- Alt i alt er det jo et spørgsmål om hvor forsigtig man er af natur, og hvor meget man tør risikere Jeg holder mig fra koffein og alkohol men til gengæld dyrker jeg sport, hvor jeg kan risikere slag eller stød

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg har ikke drukket nogen i min graviditet endnu, og jeg tror heller ikke jeg kommer til at gøre det, for jeg ikke føler et behov på nogen måde. Jeg drikker heller ikke kaffe, og kun grøn eller hvid the uden koffein. Sodavand drikker jeg kun til fest eller fødselsdag, og sådan har det egentlig altid været.

Må indrømme at jeg nok sammenligner energidrikkene lidt med øl/vin, begge dele bliver frarådet. Det er heller ikke påvist for alkohol, at små mængder (1-2 genstande om ugen) påvirker graviditet eller fertilitet, så at de fraråder totalt skyldes et forsigtighedsprincip.. Min mor blev faktisk anbefalet at drikke et par glas rødvin om ugen, da hun ventede mig, for de troede dengang det gavnede blodomløbet Så retningslinjer har det jo også med at ændre sig, når man får mere viden.
Men hvis jeg var dig, ville jeg nok "bide energidrikken over" og drikke den over to (eller flere?) dage, så du ikke kommer over den maximalt anbefalede mængde koffein om dagen (200 mg), da det jo øger risikoen for abort. Men du kan jo se på dåsen, hvor meget koffein, der er i.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/gravid itet/sygdomme/kostraad/kostraad-til-gravide/

- Alt i alt er det jo et spørgsmål om hvor forsigtig man er af natur, og hvor meget man tør risikere Jeg holder mig fra koffein og alkohol men til gengæld dyrker jeg sport, hvor jeg kan risikere slag eller stød

Jeg tog en tår af energidrikken, og efter fik jeg surt opstød så stillede jeg den bare på plads i køleskabet igen og har bedt min kæreste om at drikke den, så den ikke står og piner mig. Så det må vente til jeg har født og alt det.

Anmeld

17. maj 2013

dukke

Anonym skriver:

Kunne i finde på at drikke energidrik som gravid altså ikke hverdag men en gang imellem.

Jeg vil ikke komme med fordomme eller noget hvis du har lyst til den så drik den og nyd den som du har lyst til. Ja de frarådes til gravide og ammende. Jeg har selv drukket nogle stykker i min graviditet og da jeg havde født kom min svoger med Red Bull til mig på fødestuen og fik lov af min jm at drikke den får at få lidt enig.

Anmeld

17. maj 2013

Klokkeblomst88

Nej det kunne jeg ikke, men det kunne jeg heller ikke før jeg blev gravid. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor der er så mange, som drikker energidrikke...? Har folk virkelig så stort et behov for en masse koffein?! 

Anmeld

17. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Nej, det kunne jeg ikke finde på!!

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Klokkeblomst88 skriver:

Nej det kunne jeg ikke, men det kunne jeg heller ikke før jeg blev gravid. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor der er så mange, som drikker energidrikke...? Har folk virkelig så stort et behov for en masse koffein?! 

Nu det ikke pga koffein. For det hjælper ikke på mig, men smagen,

Anmeld

17. maj 2013

Savannah

Et rungende NEJ! Herfra.. Det er energidrik, bør kun indtages i perioder med høj intensitet.. For ikke-gravide.

Anmeld

17. maj 2013

Ka+Ma=Be

Nej! Jeg elsker red bull men måtte holde mig fra det hele graviditeten og amme perioden.  

Koffein kan hæmme fosterets udvikling

Anmeld

17. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Nej det kan jeg ikke se nogen grund til, men jeg har heller aldrig være til energidrikke. Synes det er fint nok hvis man drikker et par tårer engang imellem, men de er jo fyldt med koffein og sukker, og de er ikke sunde for babyen - så nej.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.