Regler for graviditet, nyt job/uden job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jamen er det ikke noget med at man skal have været i arbejde og optjene timer?

Min mand havde nemlig lidt problemer for nogle år siden, han havde godt nok kun været medlem af en akasse i et år, da han blev hjemsendt og måtte på dagpenge, men der brokkede de sig over at ha havde for lidt timer - men det var så fordi han havde været på barsel i en måned og det havde de trukket fra. Men ved ikke hvordan jeg står efter endt uddannelse.

Du har 104 uger (24 mdr), hver gang der er gået tre år.

Efter hvad jeg kan se, så har du brugt 1 mdr de seneste tre år. Derfor må du have 23 mdr tilbage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

tror ikk der er nogle regler. du får bare barselsdagpenge i stedet for alm dagpenge. hvad angår hvad man kan tillade sig overfor nyt job er det jo ens egen samvittighed . Kunne ikke forestille mig en ny arbejdsgiver bliver glad men uheld kan jo ske
Jeg brugte selv ledighedsperioden på graviditet efter at have søgt et stykke tid da der ikke var noget job at hente efter uddannelse

Ja, jeg tænker også at man jo ligeså godt kan bruge tiden til et eller andet, hvis det bliver svært at få job.

Havde du mange problemer med fagforeningen så, og skulle sendes i aktivering og så videre trods din graviditet...? 

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja, jeg tænker også at man jo ligeså godt kan bruge tiden til et eller andet, hvis det bliver svært at få job.

Havde du mange problemer med fagforeningen så, og skulle sendes i aktivering og så videre trods din graviditet...? 

Jeg er flekser så er kommunen man er tilknyttet men derfor er reglerne de samme.oplevede ikke problemer som sådan nej. Tror ikke de sender dig ud i hvad som helst og de fleste ønsker dig ikke i praktik når du er gravid så tror jeg ikke du skal frygte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.