Regler for graviditet, nyt job/uden job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Nettemor

Anonym skriver:

Okay, det vil sige at jeg godt kan regne med at kunne modtage dagpenge, hvis det bliver helt umuligt med job. Problemet er jo bare at der forventes at man søger job - til trods for at ingen vil ansætte en? - (hvis man er gravid)

Det kan du godt regne med at du skal. Og du må faktisk ikke skrive i din ansøgning at du er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Nettemor

Anonym skriver:

Okay, det vil sige at jeg godt kan regne med at kunne modtage dagpenge, hvis det bliver helt umuligt med job. Problemet er jo bare at der forventes at man søger job - til trods for at ingen vil ansætte en? - (hvis man er gravid)

Hvilken uddannelse er det du har taget?

Anmeld

15. maj 2013

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvilken uddannelse er det du har taget?

Ja jeg har det også at jeg bare skal ud og have et job nu... og hvis det ikk er muligt at finde noget indenfor mit fag må jeg jo bare lave noget andet :-) Et eller andet sted bør jeg nok ikke søge efter drømmejobbet på nuværende tidspunkt - man bliver jo nok ikke populær hvis man starter med at fortælle man er gravid indenfor de første par måneder. Det er lidt svært for jeg føler også bare at det snart skal være så de kan få glæde af hinanden - næsten uanset om det passer ind nu eller ej.

Det er en teknikeruddannelse inden for natur.

Anmeld

15. maj 2013

Nettemor

Anonym skriver:

Ja jeg har det også at jeg bare skal ud og have et job nu... og hvis det ikk er muligt at finde noget indenfor mit fag må jeg jo bare lave noget andet :-) Et eller andet sted bør jeg nok ikke søge efter drømmejobbet på nuværende tidspunkt - man bliver jo nok ikke populær hvis man starter med at fortælle man er gravid indenfor de første par måneder. Det er lidt svært for jeg føler også bare at det snart skal være så de kan få glæde af hinanden - næsten uanset om det passer ind nu eller ej.

Det er en teknikeruddannelse inden for natur.

Kender godt følelsen

Anmeld

15. maj 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Dimentent satsen?

Jeg har hørt noget med at man kan risikere ikke at få en krone - hvis ens sammenlevende har et godt job?

Dvs. jeg SKAL bare ud og have et job :-) Men er der ikke krav for hvorlænge man skal have været i arbejde?

Dimententsatsen er 82% af den fulde dagpengesats. Ved HK er det svarende til 14.235 i en fem ugers periode. Selvfølgelig før skat. 

Mener altså at man kan få dagpenge uanset hvad?! Men er ikke sikker. Tror du tænker på kontanthjælp? Der er der jo kommet nye regler, som træder i kraft 010114. Der får man intet, hvis manden tjener mere end svarende til to gange kontanthjælpssatsen (= 11000 kr. før skat - mener jeg). 

Det kommer an på om jeres økonomi kan bære, at i får et barn mere på måske kun hans indkomst. Det jo svært at sige, hvor lang tid der går inden man får job. 

Inden man får børn? Nej det kun ens samvittighed, der kan afgøre det. 

Anmeld

15. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg var på dagpenge ca. 6 måneder fra juni- dec. 2007

var i job fra 2008-2010 hvorefter jeg var på barsel. Sagde mit job op en måned inden skolestart og var på dagpenge der i sommeren 2011

Så har du 23 mdr tilbage :-) Du har 104 uger på 3 år...

Anmeld

15. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Så har du 23 mdr tilbage :-) Du har 104 uger på 3 år...

Jamen er det ikke noget med at man skal have været i arbejde og optjene timer?

Min mand havde nemlig lidt problemer for nogle år siden, han havde godt nok kun været medlem af en akasse i et år, da han blev hjemsendt og måtte på dagpenge, men der brokkede de sig over at ha havde for lidt timer - men det var så fordi han havde været på barsel i en måned og det havde de trukket fra. Men ved ikke hvordan jeg står efter endt uddannelse.

Anmeld

15. maj 2013

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Kender godt følelsen

har du selv været i samme situation da

Anmeld

15. maj 2013

Nettemor

Anonym skriver:

har du selv været i samme situation da

Er her på en måde nu.. Og på en måde ikke.. Men det er en lidt længere historie

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej,

Det er sådan at jeg er færdig med min uddannelse om 1 måned og skal efterfølgende ud og søge job. Samtidig kribler det gevaldigt i mig for at få nr. 2 barn. Har en datter på 3 år og nu synes jeg snart det skal være... Der er jo også leveringstid på sådan en baby, og det ville passe fint hvis der blev 4 år imellem dem.

Jeg håber selvfølgelig på at få job, hvor jeg kan være et halvt års tid - inden vi begynder projekt baby. - Synes I det ville være iorden, hvis man gjorde det overfor et nyt arbejde?

Og hvad nu hvis jeg ikke job kan få og ender med at gå hjemme i et år - så kan man jo også ligeså godt bage en baby i stedet for at gå at vente.  Men hvordan er reglerne for dagpenge og barselpenge så?

Jeg har været under uddannelse i 2 år og før min uddannelse var jeg jo på barsel - så det er jo længe siden jeg har været i job - er der ikke nogle regler for det?

tror ikk der er nogle regler. du får bare barselsdagpenge i stedet for alm dagpenge. hvad angår hvad man kan tillade sig overfor nyt job er det jo ens egen samvittighed . Kunne ikke forestille mig en ny arbejdsgiver bliver glad men uheld kan jo ske
Jeg brugte selv ledighedsperioden på graviditet efter at have søgt et stykke tid da der ikke var noget job at hente efter uddannelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.