Er jeg doven, eller har jeg en depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Lizette86 skriver:

Har du snakkeT med lægen??

Jeg har en tid i morgen! er vildt nervøs!?

Er nok bange for ikke at blive taget alvorligt, og føle mig til besvær!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Lizette86

Jeg er sikker på de nok skal tage dig alvorlig

en god ide kunne være, at skrive dine symptomer ned, så

du får gjort opmærksom på alt 

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Vil sige at det er klare tegn på depression. ville nok lige tage det op med lægen for det hjælper ikke på din stress hvis ikke der bliver gjort noget ved det og du ryger ned i en depression

Jeg har en tid ved min læge i morgen!

Selvom det (måske for mig?) ser indlysende ud, at jeg ikke har det optimalt..føler jeg mig alligevel bange for ikke at blive taget alvorligt, eller til besvær

Anmeld

14. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg har en tid ved min læge i morgen!

Selvom det (måske for mig?) ser indlysende ud, at jeg ikke har det optimalt..føler jeg mig alligevel bange for ikke at blive taget alvorligt, eller til besvær

din læge skal tage dig alvorligt og ellers skal du søge anden læge for din egen skyld. for det skal tages alvorligt da du ellers kan ryge i en grim spiral

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Du skal slet ikke tænke på at dyrke nogen form for let/hård fysisk motion hvis du er stresset. Det kan være endnu mere skadelig for din krop og hvis du har angst, så skal du heller ikke (her i starten) udsætte dig for noget der kan provokerer den.
Både motion og angst udskiller adrenalin og kortisol, som er stresshormoner. Og med stress, så har du allerede nok af dem i din krop.
Det eneste du skal er en dejlig rolig gåtur, hvor du får noget frisk luft.
Du skal først have presset fra stressen helt væk, og dermed også de stresshormoner og derefter kan du begynde stille at udsætte dig selv for ting som provokere din angst eller din stress. Men kun i meget små mængder.

Jeg kan end ikke overskue tanken om at løbe en tur!

Jeg føler jeg er gået i stå..

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

Lizette86 skriver:

Jeg er sikker på de nok skal tage dig alvorlig

en god ide kunne være, at skrive dine symptomer ned, så

du får gjort opmærksom på alt 

Det vil jeg forsøge!

Tak for dit svar!

Anmeld

14. maj 2013

Lizette86

Det var så lidt:-) god bedring:-)

Anmeld

14. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

din læge skal tage dig alvorligt og ellers skal du søge anden læge for din egen skyld. for det skal tages alvorligt da du ellers kan ryge i en grim spiral

Det er nok mere mig der tænker sådan!

Han tog mig ganske alvorligt første gang, hvor han sygemeldte mig i 4 uger!

Tak for dit svar

Anmeld

14. maj 2013

l.kjoeller

Frk. Himmelblå skriver:

Glem diagnoserne..Det er vel ikke enten eller. Jeg tænker, at du sikkert bare har brug for noget ro ovenpå din stress.

Når du så har givet dig selv lidt hvile, er det vigtigt at du tager dig selv i nakken og får lavet nogle aftaler "ude af huset". Det er nemlig ikke under dynen, at man får ny energi. Det er ude i verden, hvor menneskene bor.

Det er meget normalt at blive ugidelig og småtrist af at gå hjemme.

Afsted med dig, og husk samtidig at få søvn og være lidt god ved dig selv.

Hvad med motion, -hvordan går det med det? - Det er et vidundermiddel. 

Du har ret i man bliver trist af at gå hjemme men hvis hun har en depression er det ikke "bare" lige at hive sig selv i nakken. det kan man ikke

Anmeld

14. maj 2013

Frk. Himmelblå

l.kjoeller skriver:

Du har ret i man bliver trist af at gå hjemme men hvis hun har en depression er det ikke "bare" lige at hive sig selv i nakken. det kan man ikke

Nej, nej, men det kan man da før eller siden, - med mindre depressionen varer hele livet. Og i det tilfælde har man vel brug for, at nogle andre tager over og løfter en op periodevis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.