Hvilke sprog skal børnene lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Trouble

Rockertand skriver:

Hvem har bildt dig ind, at de begynder at stamme? Det er da ikke særligt pænt at bilde dig sådan noget ind

mine forældre sagde at de måtte stoppe med at lære min lille søster 2 sprog, eftersom hun begyndte at stamme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Trouble

Marita skriver:

Vi kører med to sprog herhjemme. Jeg taler mit modersmål og min mand taler dansk. Min mand taler ikke mit sprog, men forstår det, så det fungerer fint. Børnene taler kun dansk, men frostår alt hvad jeg siger til dem.

Hvorfor er engelsk indeover hos jer?

Jeg synes, at børnene skal lære deres 'modersmål', så hvis I taler koreansk i hjemmet, så er det det de lærer. De lærer også selvfølgelig hurtigt dansk, hvis de er i instutition, men jeg synes ikke nødvendigvis, at engelsk behøver være en del af det allerede, medmindre det er et sprog I bruger til dagligt.

Jeg fungerer til dagligt på engelsk, færøsk og dansk, men har ikke tænkt mig at lære børnene engelsk før de er nødvendigt. Jeg har engelsktalende arbejde. Børn er kvikke og se skal nok komme efter det, også hvis de først bliver udsat for det som 6-8 årige (dog helst før 12).

Min mand og jeg snakker engelsk sammen i hverdagen men en gang imellem også dansk. Men vores børn 'nægter' nærmest at tale dansk.. de VIL snakke engelsk

Anmeld

13. maj 2013

Xolia

Trouble skriver:

Halløj !

Jeg synes selv det er rigtig hårdt at vælge hvad vores børn skal lære.. Mig og min mand bor i øjeblikket i Danmark og jeg snakker flydende dansk, men det gør han ikke. Vi har snakket om at flytte til korea (eftersom han har familie der og snakker koreansk flydende)

Vi har boet i Danmark i 5 år og de to ældste snakker allerede.. Men de snakker mest engelsk.. Vi har så snakket om hvilke sprog der er vigtige for dem at lære, fordi vi vil gerne have de kan deres 'eget' sprog ... Det er ikke sikkert vi flytter, men om vi gør eller ej, er det vel klart en fordel for dem at lære det?

Jeg synes personligt at de skal lærer kinesisk og engelsk som udgangspunkt, eftersom det er nogle af de mest talte sprog i verden, men synes nu også dansk er en god ting at kunne..

Vil heller ikke overfuse dem med sprog og jeg ved jo godt hvis de lære for mange sprog på en gang begynder de at stamme.

Har stemt dansk, engelsk, koreansk da der ikke var en dansk/koreansk.

Har det sådan at engelsk skal de nok lære i skolen, men de to andre sprog er familiesprog / modersmål og derfor skal de lære dette :-)

-Xolia-

Anmeld

13. maj 2013

LinLin

Hvis I taler engelsk sammen derhjemme så er det det der deres modersmål... Når din man ikke taler sproget (dansk) særligt godt at det jo ikke det han skal lære fra sig
Så kan de lære dansk i institution - evt kan du tale det med dem og din mand kan også godt tale koreansk når han er sammen med dem. Men sammen synes jeg I skal tale engelsk hvis det er det de voksne taler sammen 

Anmeld

13. maj 2013

Tvillingemor80

Det er vigtigt at de lærer at tale deres modersmål først, da dette sprog er vores følelsers sprog og hvis man ikke har et modersmål kan man få sprog problemer senere..

Jeg tænker det må være engelsk da det er det de kan bedst og det i taler derhjemme.. alle de andre sprog skal nok komme hen af vejen..

Anmeld

13. maj 2013

LR85

Trouble skriver:

Halløj !

Jeg synes selv det er rigtig hårdt at vælge hvad vores børn skal lære.. Mig og min mand bor i øjeblikket i Danmark og jeg snakker flydende dansk, men det gør han ikke. Vi har snakket om at flytte til korea (eftersom han har familie der og snakker koreansk flydende)

Vi har boet i Danmark i 5 år og de to ældste snakker allerede.. Men de snakker mest engelsk.. Vi har så snakket om hvilke sprog der er vigtige for dem at lære, fordi vi vil gerne have de kan deres 'eget' sprog ... Det er ikke sikkert vi flytter, men om vi gør eller ej, er det vel klart en fordel for dem at lære det?

Jeg synes personligt at de skal lærer kinesisk og engelsk som udgangspunkt, eftersom det er nogle af de mest talte sprog i verden, men synes nu også dansk er en god ting at kunne..

Vil heller ikke overfuse dem med sprog og jeg ved jo godt hvis de lære for mange sprog på en gang begynder de at stamme.

Dansk og engelsk kommer man langt med. Så kan man altid supplere med de andre sprog når der falder naturligt

Anmeld

13. maj 2013

Trouble

LR85 skriver:

Dansk og engelsk kommer man langt med. Så kan man altid supplere med de andre sprog når der falder naturligt

du mener man kommer længst med dansk (og engelsk) hvis man bor i danmark.. det er jo ik fordi der er så mange i verden der snakker dansk

Anmeld

13. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor har du det med at stamme fra? Har jeg aldrig hørt om. 

Men i min undervisning lærte jeg at børn kan rumme om til 5 sprog og er ret gode til at omstille sig, men det kræver at far og mor er konsekvente samt at far og mor behersker de sprog de vil videregive godt.

Men jeg ville svare dansk og koreansk. Du taler dansk til barnet og far taler koreansk til barnet. Engelsk kan komme senere hen

Men hvis I taler engelsk derhjemme, kan du tale engelsk, far koreansk (eller omvendt) og dansk kan komme i institution?

Anmeld

13. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Trouble skriver:

du mener man kommer længst med dansk (og engelsk) hvis man bor i danmark.. det er jo ik fordi der er så mange i verden der snakker dansk

Nej der er ikke så mange i verden der taler dansk, men nu skriver du selv i Danmark og der kan man sige, det er jo stort set hele Danmarks befolkning der taler dansk

Anmeld

13. maj 2013

emsaroto

Hvorfor ikke spansk eller sådan? 

Jeg vil gerne at Oskar lærer Dansk, Engelsk og Spansk  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.