Er det normalt at missen ikke lugter super godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2013

Muhmi

Ja det er normalt, at lugte, når du vasker den så groft som du gør...

Du må IKKE, som i, ikke nikke nej, bruge alm. sæbe i skeden...

Det du skal gøre nu er at du fremover kun vasker dig med vand og også indeni, det bliver en super kedelig overgang og du vil lugte, ja, men til gengæld så vil du oprette din ph-værdi i skeden og på et tidspunkt vil den begynde at dufte normalt...

Det er ikke normalt, eller sundt at ens skede lugter grimt

Prøv evt. at bruge canesten i håndkøb fra apoteket, eller nogle stikpiller der hedder vigvag, de er rigtig gode til at genoprette ph-balancen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Som de andre skriver, så lad være med at bruge andet end intimsæbe.

Dernæst, er der andre der synes du lugter?
Jeg synes end årgang jeg lugtede fælt, men hverken kæresten eller lægen mente den lugtede grimt, og havde hverken svamp eller noget.
Så man kan altså også godt bilde sig selv ind at man lugter.

Som jeg skrev tidligere er jeg jomfru, så der er ikke andre der kommer i nærheden af den end mig, hvis man kan sige det sådan

men skal man kun bruge intim sæbe eller kan man godt bruge parfumeret sæbe til arme og ben, og intim sæbe til skridtet?

Anmeld

13. maj 2013

CaWi

Anonym skriver:

Som jeg skrev tidligere er jeg jomfru, så der er ikke andre der kommer i nærheden af den end mig, hvis man kan sige det sådan

men skal man kun bruge intim sæbe eller kan man godt bruge parfumeret sæbe til arme og ben, og intim sæbe til skridtet?

Ja du bruger bare almindelig shampoo til håret og body shampoo til resten af kroppen.
Det er kun dernede du skal bruge intimsæbe.
Men for det meste er vask med vand nok

Anmeld

13. maj 2013

M (:

FruJacobsen skriver:

Spiser du meget sukker? Dette kan også skabe surt miljø i skeden og dermed lugt.

Undskyld, men kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over din blufærdighed overfor lægen (selvom det self ikke ligefrem er behageligt at være til gyn. undersøgelse), men da der er mange mødre her på baby.dk, er vi nok mange, der er blevet undersøgt forneden (og indvendig for den sags skyld!). Det kommer du hvert fald ikke udenom, når du bliver gravid 

Det passer altså ikke, at man ikke kan slippe, når man bliver gravid (hvis man ikke tæller fødslen med). Jeg har aldrig fået en GU og min læge synes heller ikke det var nødvendigt til 8-ugers undersøgelsen. 

Jeg skal dog snart have den omtalte smear, så jeg slipper nok ikke for evigt

Anmeld

13. maj 2013

FruJacobsen

M (: skriver:

Det passer altså ikke, at man ikke kan slippe, når man bliver gravid (hvis man ikke tæller fødslen med). Jeg har aldrig fået en GU og min læge synes heller ikke det var nødvendigt til 8-ugers undersøgelsen. 

Jeg skal dog snart have den omtalte smear, så jeg slipper nok ikke for evigt

Okay, jeg ville aldrig turde at fravælge det til 8 ugers undersøgelsen - det er jo der, at lægen undersøger, om alt foreløbigt er, som det skal være (blandet andet bliver det tjekket, om det er en graviditet udenfor livmoderen). Men sådan er vi jo forskellige

Anmeld

13. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hejsa !

Min tissemis lugter altså ikke super godt og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vasker den hver gang jeg er i bad, endda med sæbe og også indvendigt, altså temmelig grundig vask.

Jeg kan godt finde på at ornanere efter badet, hvor jeg giver mig selv klitoris ogasme ... men selvom jeg ikke putter fingrene helt ind og bare rør udenpå, selv 15 min efter bad, så kan mine fingre godt lugte pga behøringen fra tissemissen

det er ikke fordi den lugter super dårligt, men sådan lidt svedigt/surt. Hvis jeg ikke ornanere, så lugter den også.

Hjælp?!

Du burde droppe alt sæbe dernede - og så skal du bestemt ikke vaske inde i skeden. Du ødelægger den naturlige balance og vi skal have bakterier dernede. Faktisk er den så smart indrettet at den rengøre sig selv, dvs. det er slet ikke nødvendigt at bruge andet end vand, MEN de fleste kvinder føler sig nok mere renlige hvis der bliver brugt andet, så køb en intimsæbe i stedet for. Og lad være med at mishandle den

/Fenja

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Du burde droppe alt sæbe dernede - og så skal du bestemt ikke vaske inde i skeden. Du ødelægger den naturlige balance og vi skal have bakterier dernede. Faktisk er den så smart indrettet at den rengøre sig selv, dvs. det er slet ikke nødvendigt at bruge andet end vand, MEN de fleste kvinder føler sig nok mere renlige hvis der bliver brugt andet, så køb en intimsæbe i stedet for. Og lad være med at mishandle den

/Fenja

Men hvad nu hvis den parfumerede sæbe i fremtiden løber fra skuldrer ned på skeden??

Anmeld

13. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Men hvad nu hvis den parfumerede sæbe i fremtiden løber fra skuldrer ned på skeden??

Du skal bare vaske dig almindeligt. Brug en bodyshampoo til kroppen, shampoo og balsam til håret og intimsæbe eller vand forneden.

Anmeld

13. maj 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Hejsa !

Min tissemis lugter altså ikke super godt og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vasker den hver gang jeg er i bad, endda med sæbe og også indvendigt, altså temmelig grundig vask.

Jeg kan godt finde på at ornanere efter badet, hvor jeg giver mig selv klitoris ogasme ... men selvom jeg ikke putter fingrene helt ind og bare rør udenpå, selv 15 min efter bad, så kan mine fingre godt lugte pga behøringen fra tissemissen

det er ikke fordi den lugter super dårligt, men sådan lidt svedigt/surt. Hvis jeg ikke ornanere, så lugter den også.

Hjælp?!

Jeg lider os en del af lugt dernede - Min læge samt gynækolog har sagt at dette ikke var noget.

Min veninde har det på samme måde og har af sin læge fået piller mod skedekatar - Dette har hjulpet. Jeg overvejer selv at nævne dette for min læge!

Anmeld

13. maj 2013

M (:

FruJacobsen skriver:

Okay, jeg ville aldrig turde at fravælge det til 8 ugers undersøgelsen - det er jo der, at lægen undersøger, om alt foreløbigt er, som det skal være (blandet andet bliver det tjekket, om det er en graviditet udenfor livmoderen). Men sådan er vi jo forskellige

Nu mente jeg 8-ugers undersøgelsen efter fødslen, men jeg blev slet ikke tilbudt en GU til det første lægebesøg i 10. uge, så han har vel ikke vurderet at risikoen for en GUL har været overhængende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.