Hold op jeg er vred..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2013

ønskebørn74

Maria-s skriver:

Jeg ville ringe ind til lægevagten, forklare hvad der er sket og høre hvordan du skal forholde dig. 

Kunne grunden være at de har sagt du skal tage de der Ipren, fordi alternativet ellers var at din livmor ikke ville slappe af (du sagde den var hård) og du derfor havde stor risiko for at abortere hvis ikke der kom ro på? Jeg prøver ikke at forsvare dem, men blot komme med en mulig "forklaring"?....

Har lige ringet og det var precist derfor dathar vurderet at det var det jeg skulle have.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Pikku Myy

ønskebarn74 skriver:

Det er lige precist derfor jeg skulle tage dem for at muskel afslappe.. 

Så vil jeg tro at lægen har lavet en risikovurdering, og vurderet at det vigtigste er at du kommer til at slappe af.

Hvis jeg var dig ville jeg stole på lægen. Jeg forstår godt at det er svært, men når en graviditet bliver atypisk, bliver man nogen gange nødt til at se bort fra de almindelige anbefalinger.

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

Pikku Myy skriver:

Så vil jeg tro at lægen har lavet en risikovurdering, og vurderet at det vigtigste er at du kommer til at slappe af.

Hvis jeg var dig ville jeg stole på lægen. Jeg forstår godt at det er svært, men når en graviditet bliver atypisk, bliver man nogen gange nødt til at se bort fra de almindelige anbefalinger.

Har lige talt med lægevagten og det var næsten ordret hvad han sagde..  Er du læge?

Anmeld

11. maj 2013

Diana2013

ønskebarn74 skriver:

Jeg fik jo besked af lægevagten og gynækologen at tage et par ipren hver 8. Time til smerterne blev bedre.. 

Jeg var så dårlig at jeg bare gjorde som jeg var blevet bedt om.. Og er nu bange for at have skadet de små..

Se hvad der står på dem: 

GRAVIDITET

Må kun anvendes under visse forudsætninger.

Bør kun anvendes i laveste effektive dosis i kortest mulige tid. Der er set en let øget risiko for misdannelser af hjertet og spontan abort, når smertestillende midler af denne type har været brugt i starten af graviditeten. Må ikke anvendes sidst i graviditeten, idet indtagelse de sidste 3 måneder inden fødslen bl.a. øger risikoen for blødninger hos både moderen og det ufødte barn.

Jeg mener også du skrev i en tråd hvor jeg undrede mig lidt over du skulle have den medicin, men tænkte det har lægerne mere styr på, utrolig så auitetstro man kan blive/være

Anmeld

11. maj 2013

lycly

Ej man får altid at vide gennem hele graviditeten at man kun må tage det smertestillende med "p", altså panodil, pinex osv. Grotesk at lægen råder dig til at tage ipren!

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

LuLy skriver:

Ej man får altid at vide gennem hele graviditeten at man kun må tage det smertestillende med "p", altså panodil, pinex osv. Grotesk at lægen råder dig til at tage ipren!

Har lige snakket med dem og i min situation hvor jeg havde Sammentrækninger og stærke smerter i livmoderen er det kun det der hjælper da det er muskelaflappende.. Og når der var så overhængende fare for at jeg aborteredes nu og her, blev de nødt til at tage hensyn til det først.. Så det er kun noget de gør når der hvirkelig er fare på færde og det er det eneste valg..

Anmeld

11. maj 2013

Pikku Myy

ønskebarn74 skriver:

Har lige talt med lægevagten og det var næsten ordret hvad han sagde..  Er du læge?

Nej, men jeg har selv været igennem en graviditet, hvor jeg har været nødt til at se igennem fingrene med de almindelige anbefalinger, så det er ikke tanker der bare hives spontant op af hatten ...

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

DianaBaastrup skriver:

Jeg mener også du skrev i en tråd hvor jeg undrede mig lidt over du skulle have den medicin, men tænkte det har lægerne mere styr på, utrolig så auitetstro man kan blive/være

Har lige snakket med dem og i min situation hvor jeg havde Sammentrækninger og stærke smerter i livmoderen er det kun det der hjælper da det er muskelaflappende.. Og når der var så overhængende fare for at jeg aborteredes nu og her, blev de nødt til at tage hensyn til det først.. Så det er kun noget de gør når der hvirkelig er fare på færde og det er det eneste valg..

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

Pikku Myy skriver:

Nej, men jeg har selv været igennem en graviditet, hvor jeg har været nødt til at se igennem fingrene med de almindelige anbefalinger, så det er ikke tanker der bare hives spontant op af hatten ...

Gik din graviditet godt?

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

LuLy skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.