Hold op jeg er vred..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
26 svar
15 synes godt om
11. maj 2013

ønskebørn74

Jeg fik jo besked af lægevagten og gynækologen at tage et par ipren hver 8. Time til smerterne blev bedre.. 

Jeg var så dårlig at jeg bare gjorde som jeg var blevet bedt om.. Og er nu bange for at have skadet de små..

Se hvad der står på dem: 

GRAVIDITET

Må kun anvendes under visse forudsætninger.

Bør kun anvendes i laveste effektive dosis i kortest mulige tid. Der er set en let øget risiko for misdannelser af hjertet og spontan abort, når smertestillende midler af denne type har været brugt i starten af graviditeten. Må ikke anvendes sidst i graviditeten, idet indtagelse de sidste 3 måneder inden fødslen bl.a. øger risikoen for blødninger hos både moderen og det ufødte barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Helloo

ønskebarn74 skriver:

Jeg fik jo besked af lægevagten og gynækologen at tage et par ipren hver 8. Time til smerterne blev bedre.. 

Jeg var så dårlig at jeg bare gjorde som jeg var blevet bedt om.. Og er nu bange for at have skadet de små..

Se hvad der står på dem: 

GRAVIDITET

Bør kun anvendes i laveste effektive dosis i kortest mulige tid. Der er set en let øget risiko for misdannelser af hjertet og spontan abort, når smertestillende midler af denne type har været brugt i starten af graviditeten. Må ikke anvendes sidst i graviditeten, idet indtagelse de sidste 3 måneder inden fødslen bl.a. øger risikoen for blødninger hos både moderen og det ufødte barn.

Lægevagten prøvede os at gi mig stærke smertestillende under graviditet. 

Stop med at tage dem og bid smerterne i dig.. 

Jeg havde fandme klaget 

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

ønskebarn74 skriver:

Se hvad der står på dem: 

GRAVIDITET

Jeg nåede at tage 3 el. 4 gange.. Shit, og jeg havde fortalt vi var bange for at abortere igen.. 

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

Louise6551 skriver:

Lægevagten prøvede os at gi mig stærke smertestillende under graviditet. 

Stop med at tage dem og bid smerterne i dig.. 

Jeg havde fandme klaget 

Jeg er stoppet men har nu mens lignende smerter i selve livmoderen.. 

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

åh gud dog. det var da frygteligt at de anbefaler medicin som ligefrem kan skade fostrene

Anmeld

11. maj 2013

Pikku Myy

ønskebarn74 skriver:

Se hvad der står på dem: 

GRAVIDITET

Er du blevet anbefalet at tage Ipren mod smerter eller som muskelafslappende?

Hvis det er det første, er jeg enig med dig, men hvis du har fået besked på at tage dem pga deres muskelafslappende effekt (for de har da en muskelafslappende effekt?), har lægen måske vurderet at det har været vigtigere end risikoen for fosterskader etc. Som jeg forstod det, var der (stor?) risiko for at du ville abortere, hvis din livmoder ikke begyndte at "slappe af" ...

Anmeld

11. maj 2013

Maria-s

Jeg ville ringe ind til lægevagten, forklare hvad der er sket og høre hvordan du skal forholde dig. 

Kunne grunden være at de har sagt du skal tage de der Ipren, fordi alternativet ellers var at din livmor ikke ville slappe af (du sagde den var hård) og du derfor havde stor risiko for at abortere hvis ikke der kom ro på? Jeg prøver ikke at forsvare dem, men blot komme med en mulig "forklaring"?....

Anmeld

11. maj 2013

Tulipan

Ka godt forstå du er vred. Problemet er jo at ipren er det bedste mod smerter i underlivet. 

Jeg ville spise pamol/panodil/pinex hvis jeg var dig. Det skulle ingen skade give efter hvad jeg har hørt. Til gengæld virker det ikke nær så godt som ipren

fremover så tjek hvad der står på medicinen inden du spiser den. 

Tror ikke at de få piller har nået at gøre noget, det håber jeg i hvert fald ikke!!!

prøv at bruge en varmepude mod smerterne

Varme knus herfra!

Anmeld

11. maj 2013

Mumto3

ønskebarn74 skriver:

Jeg er stoppet men har nu mens lignende smerter i selve livmoderen.. 

Førstviljeg sige at jegka godt forstå atdu er vred og frustreret!!! Jeg var også blevet rigtig gal!!

mht til mens smerter, så havde jeg det de første 3 måneder af min første graviditet ( som endte lykkeligt!) så det behøver ikke at være et dårlig tegn. Krydser finger for jer!

Anmeld

11. maj 2013

ønskebørn74

Pikku Myy skriver:

Er du blevet anbefalet at tage Ipren mod smerter eller som muskelafslappende?

Hvis det er det første, er jeg enig med dig, men hvis du har fået besked på at tage dem pga deres muskelafslappende effekt (for de har da en muskelafslappende effekt?), har lægen måske vurderet at det har været vigtigere end risikoen for fosterskader etc. Som jeg forstod det, var der (stor?) risiko for at du ville abortere, hvis din livmoder ikke begyndte at "slappe af" ...

Det er lige precist derfor jeg skulle tage dem for at muskel afslappe.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.