Utryg tilknytning, ambivilant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
10 svar
10 synes godt om
9. maj 2013

LineSchack

Hej Alle sammen

håber nogen kan hjælpe. 

sagen er den at jeg er alene mor til min pige på godt 13mdr. Vi bor på et kollegie for unge mødre, vi har boet her siden december. Men i januar skulle hun starte i vugestue og jeg på min uddannelse kun nogle få dage efter. Min datter bliver syg med omgangssyge to dage efter og jeg må så blive hjemme og passe hende. Det en hård omgang og vi tager til læge, hvor hun bliver vejet. Hun har så ikke taget på i en hel mdr. Lægen sender en henvisning ud til spædbørns afs. Personalet på kollegiet begyndr at fortælle at hun mistrives og de sætter en kæmpe indsats ind og hjælper. De fortæller mig at min datter har et overlevelses gen ) hun kravlede som 6 mdr gammel og ku sidde som 5 mdr) og har altid klaret sig utrolig flot. Hun har en ambivilant tilknytning til mig fordi hun er bliver meget ked når jeg forlader rummet. ( hun er på daværende tidspunkt 10 mdr) jeg kæmper hårdt og ifølge personalet trives hun nu igen.. min pige er tit syg, det bed jrg godt. Mange mellemørsbetændelser, dræn osv...De mener så at hun svinger meget i sin trivsel. Fordi at hun ikke spiser når hun er syg...

Min frustration kommer sig af at før vi flyttede her ind har kommunen været inde over med ekstra støtte på hospitalet efter fødsel. Så ekstra sundhedsplejeske og ekstra støtte og ikke en af dem har ku sætte en finger på at min mor enskaber. De har sagt jeg har brugt for en lille smule støtte men thats it, men i forhold til at fokusere på andet end min pige. (jeg har haft et hårdt liv med instutioner og har diagnosen borderline). Men efter vi er flyttet herind finder de konstant problemer fordi min datter reagere voldsomt når Personalet er her. De mener hun har en utryg tilknytning til mig, de snakker om aflastnings familie osv. De giver mig aldrig svar på om de tror på mig og fortæller at det kan man ikke udtale sig om. De vender den aldrig 180g og tænkr at det evt ku være dem der skabte den utrygge stemning.  

jeg fatter ikke noget af det. Jeg ku muligvis blive bedre til at lege med hende...Den ting der bekymre mig er at når hun bliver ked kravler hun ikke hen til mig og søger trøst. på trods af at jeg altod har prioriteret at hun sku ha massere af kys og kram og hun har altid haft mig tæt på... 

her kommer mit spørgsmål, ( som personalet ikke kan svarer på, på dansk ihvertfald) hvad kan jeg gøre som mor, for at gøre den her situation bedre. Vil gøre alt. håber nogen har råd og erfaring.

Undskyld det blev så langt og forvirrende. Men er så fortvivlet og har snart ikke flere kræfter til at kæmpe imod dem. Men jeg opgiver ikkr kampen og vil aldrig opgive min datter. Hun er det hele værd. 

Tusind tak på forhånd.. 

Mvh den fortvivlede mor! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Frk. Himmelblå

Jeg synes, du skal være åben og imødekommende over for hjælpen. Prøve at være positiv og konstruktiv, selvom det er svært. Spørge fagfolkene, om du kan få lidt mere feedback på din måde at være mor på... 

Prøv om du kan se det som et fælles projekt omkring din datter i stedet for en kamp. 

Håber, det bliver bedre for jer.

Anmeld

9. maj 2013

gonefishing

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes, du skal være åben og imødekommende over for hjælpen. Prøve at være positiv og konstruktiv, selvom det er svært. Spørge fagfolkene, om du kan få lidt mere feedback på din måde at være mor på... 

Prøv om du kan se det som et fælles projekt omkring din datter i stedet for en kamp. 

Håber, det bliver bedre for jer.

Den er jeg helt enig i...

Anmeld

13. maj 2013

LineSchack

Tusind tak til jer begge. Det er rigtig nok. Det bare hårdt at blive ved med at være positiv i sådan et forløb især når man finder ud af at det er et angreB udelukkendr fordi de kan... .. 

Sorry jeg først har svaret nu... 

Anmeld

13. maj 2013

Mumto3

Ret besetes jeg intet om dig, din måde at være mor på osv. Men sådan som du fremstiller det, så bliver jeg lidt gal på de "pædagoger" somlyder som omåde presser dig mere end de støtter. Hvis din datter sad sent, kravlede sent så havde det. Sikkert også været et problem.

jeg tænker at hvis de ikke gør noget godt for dig, har du så mulighed for at flytte? Hvordan oplever de. Andre på kollegiet personalet?

Anmeld

13. maj 2013

Carina:-)

Mumto3 skriver:

Ret besetes jeg intet om dig, din måde at være mor på osv. Men sådan som du fremstiller det, så bliver jeg lidt gal på de "pædagoger" somlyder som omåde presser dig mere end de støtter. Hvis din datter sad sent, kravlede sent så havde det. Sikkert også været et problem.

jeg tænker at hvis de ikke gør noget godt for dig, har du så mulighed for at flytte? Hvordan oplever de. Andre på kollegiet personalet?

Arghhh mon ikke personalet er ganske kompetent til deres arbejde.

Det er et hjem for unge mødre,der plejer der altså være ganske godt styr på tingene. 

Det er klart at ts ser det som noget negativt at få kritik,men jeg er ret enig med Himmelblå i at man skal samarbejde istedet for at se det som modarbejdelse.

Anmeld

14. maj 2013

LineSchack

Mumto3 skriver:

Min Datter kravlede da hun var 6 mdr så hun har altid været  motoriske dygtig. Men tak, jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på. fapersonale som har kendt hende siden hun blev født incl lægen ser det ikke. De mener også er ring den måde de er på...jeg siger ikke jeg er en picture perfect mor men kan  sagtens være uden mor uden deres hjælp, det gjorde jeg i 9 mdr.. 

Men tusind tak... 

Anmeld

14. maj 2013

LineSchack

Carina:-) skriver:

Arghhh mon ikke personalet er ganske kompetent til deres arbejde.

Det er et hjem for unge mødre,der plejer der altså være ganske godt styr på tingene. 

Det er klart at ts ser det som noget negativt at få kritik,men jeg er ret enig med Himmelblå i at man skal samarbejde istedet for at se det som modarbejdelse.

vil lige sige at det her er et nyt startet projekt og jeg flyttede ind på åbnings dagen. hvilket var 1 dec. før det havde ingen af dem arbejdet med dette eller indenfor dette område. jeg er  prøve kanin...

jeg samarbejder også. Tro mig 

men seperratioangst har de samme symptomer som min datter viser... Alle de normale ting som har præcis de samme symptomer som hun udviser, bliver fejet af bordet. hun er meget dårlig. nu har jeg været på weekend hos min mor og hun reagere på ingen på måde som hun bør når de ser efter hende. Forstår godt at ide selvf tror på fagpersonalet. Det gjorde jeg også. har aldrig sagt nej til hjælp og støtte, altid været åben. Men når logikken begynder at forsvinde, begynder begynder jeg at stritte imod. Ingen som kender hende, ( læge, gamle sundhedsplejerske osv) kan genkende det de siger... De har haft mulighed for at samarbejde med lægen og spædbørns afs ude på psyk. men de ringer ALDRIG til dem. det er der jeg syntes det bliver skummelt det hele...

håber ikk. du misforstår, sætter pris på dit svar og forstår godt dit synspunkt. tusind tak for dit svar

Anmeld

14. maj 2013

Kildebakken

Jeg tænker at når de siger ambivalent tilknytning så betyder det at du nogengange er meget på, giver kys og knus, men andre gange er du fraværende og vender måske ryggen til eller går ud af rummet på et tidspunkt, hvor hun har brug for dig. Det er næsten værrere end at være totalt fraværende, fordi hun svæver i evigt limbo. 

Jeg synes de gør en stor fejl i ikke hele tiden at bekræfte dig i at du gør det godt. Det ville nemlig hjælpe dig til at være mere regelmæssigt tilrådighed. Men de er sikkert bekymrede fordi hun ikke spiser og de er bange for ikke at få gjort det rigtige i tide overfor din lille skat. 

Prøv i en periode på et par uger  at være sammen med hende hele tiden og koncentrer dig om at lytte til hendes behov. Er hun træt eller bare ked af det, og hvorfor? Er hun sulten, tørstig? Har hun ( ikke du) brug for at sidde stille på dit skød eller skal i synge sanglege. 

Pas på at det er hendes og ikke dine behov som bliver opfyldt. Prøv at fokusere på at gøre hende glad og glem din egen selvmedlidenhed for en stund. Selvom det ikke er let for nogen. 

Fortæl pædagogerne at det er din plan, men at du vil gøre det der er bedst for dit barn og hvis det betyder aflastning. 

håber du kan bruge rådet til noget

kh 

Anmeld

14. maj 2013

sne190810

Kildebakken skriver:

Jeg tænker at når de siger ambivalent tilknytning så betyder det at du nogengange er meget på, giver kys og knus, men andre gange er du fraværende og vender måske ryggen til eller går ud af rummet på et tidspunkt, hvor hun har brug for dig. Det er næsten værrere end at være totalt fraværende, fordi hun svæver i evigt limbo. 

Jeg synes de gør en stor fejl i ikke hele tiden at bekræfte dig i at du gør det godt. Det ville nemlig hjælpe dig til at være mere regelmæssigt tilrådighed. Men de er sikkert bekymrede fordi hun ikke spiser og de er bange for ikke at få gjort det rigtige i tide overfor din lille skat. 

Prøv i en periode på et par uger  at være sammen med hende hele tiden og koncentrer dig om at lytte til hendes behov. Er hun træt eller bare ked af det, og hvorfor? Er hun sulten, tørstig? Har hun ( ikke du) brug for at sidde stille på dit skød eller skal i synge sanglege. 

Pas på at det er hendes og ikke dine behov som bliver opfyldt. Prøv at fokusere på at gøre hende glad og glem din egen selvmedlidenhed for en stund. Selvom det ikke er let for nogen. 

Fortæl pædagogerne at det er din plan, men at du vil gøre det der er bedst for dit barn og hvis det betyder aflastning. 

håber du kan bruge rådet til noget

kh 

Super godt skrevet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.