Jer med Hund :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

Millea

Kloster skriver:

Ja de er vild søde og seje at se på, men de har bestemt en grænse og personlighed.

Rolf er ikke en nusse-hund. Når vi træner er han til godbidder (pølser) IKKE til kælen, klap og ros på dén måde. Det er han total ligeglad med og er nærmest småirriteret over, jeg vil klappe og kæle ham som ros. Han vil have nogle pølser!

Men jo han er en total tændt hund konstant, når familien bevæger sig. Han er med overalt - selv i bruseren, når jeg bader om morgenen. Vader bare ind, hvor han lyster. Han erfarer, opdager og er total nysgerrig. Han er en hårdføre hund, der kan tåle irettelse både med dyn stemme og hvis det ikke virker, så med at jeg lige har taget let i nakken. Han bliver småfornærmet, men ikke pivet ell gal.

Når han slapper af, er det i sofaen med os andre. Så hygger han og vil kæle. Men når han er på gulvet lyder der milliarder af dik dik dik dik af hundepoter på trægulvet i alle døgnets timer.

Heldigvis er han mere rolig, end vi havde forentet. Synes vi klarer træningen godt. Han gør ikke så tit og hopper ikke så tit op. Prøver at være over det, vi ikke vil have han til, konstant. Han har fået "miljøterapi", opdraget og trænet fra han var 9 uger pga vi havde læst om hans personlighed og sind.

Håber vi kan få en rigtig god familiehund og konkurrencehund ud af ham. Han har i hvert fald drift og er kærlig og fed til vores familie. Men kan også mærke, at han skal aktiveres ret meget og har behov for konstant at vænne sig til ting. Det er fx meget "pinefuld" for ham at kede sig på sidelinien, når vi er til drengenes fodboldskampe... Dét er hårdt for ham.

Sikke jeg lige kunne fylde her

Tak, fedt beskrivelse/forklaring.. Føler helt jeg kender jeres hund nu.. hehe... 

Referat: Rolf skal have godbidspølser, han er sej og at man næsten altid kan høre hans små hundepoter.. Hils lige Rolf fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Kloster

Millea skriver:

Tak, fedt beskrivelse/forklaring.. Føler helt jeg kender jeres hund nu.. hehe... 

Referat: Rolf skal have godbidspølser, han er sej og at man næsten altid kan høre hans små hundepoter.. Hils lige Rolf fra mig 

Hæ hæ... Kunne slet ikke stoppe igen

Anmeld

5. maj 2013

Joan ( Smallie )

Vi har Samson som er 8 måneder nu og han er godheden selv over for ungeren og en super god hund.

Min største bekymring var om han kunne leve op til hans forgænger som også var en schæfer og det gør han til fulde og faktisk mere end det.

Tænk at man kan være så heldig 2 gange i træk.

Første billede er han lige knap 8 uger og er taget et par dage inden kan kom hjem til os og andet billede er han 6 måneder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. maj 2013

Millea

Joan ( Smallie ) skriver:

Vi har Samson som er 8 måneder nu og han er godheden selv over for ungeren og en super god hund.

Min største bekymring var om han kunne leve op til hans forgænger som også var en schæfer og det gør han til fulde og faktisk mere end det.

Tænk at man kan være så heldig 2 gange i træk.

Første billede er han lige knap 8 uger og er taget et par dage inden kan kom hjem til os og andet billede er han 6 måneder

Hvor er det dejligt at han kan leve op til jeres første 

Kender ikke rigtigt til  schæfer-racen.. Men er det ikke lig´dt som en labrador, sådan familiehund agtigt? 

Anmeld

5. maj 2013

Joan ( Smallie )

Millea skriver:

Hvor er det dejligt at han kan leve op til jeres første 

Kender ikke rigtigt til  schæfer-racen.. Men er det ikke lig´dt som en labrador, sådan familiehund agtigt? 

Hmm ved faktisk ikke hvad jeg skal svare dig der.

En shæfer er jo en hyrdehund og en lab er jo en jagt hund så lige hvad det sind angår er de slet ikke ens.

Tror en schæfer er nemmer at få ro på når man er hjemme end en lab er ( dog uden at vide det)

Anmeld

5. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Millea skriver:

Hej folkens..

Hvor mange af jer har hund(e)?

Hvad hedder den lille vuffer + billede hvis i har et i vil dele.. 

Vi har adoptreret en lille sød Fransk Bulldog på 2,5 år - og hun er godheden selv, hun hedder Aura 

Vi har hund en sort labrador, der hedder Pixie den er 2 år og 8 måneder, og vi har haft den i 2,5 år det er en fantastisk hund der ikke kræver ret meget, som altid er glad og som ikke gør nogen eller noget fortræd

<3 <3

Anmeld

5. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Joan ( Smallie ) skriver:

Hmm ved faktisk ikke hvad jeg skal svare dig der.

En shæfer er jo en hyrdehund og en lab er jo en jagt hund så lige hvad det sind angår er de slet ikke ens.

Tror en schæfer er nemmer at få ro på når man er hjemme end en lab er ( dog uden at vide det)

Vi har en labrador og har et vennepar der har schæfer. Vores er meeeget mere rolig
Men i mange tilfælde gælder også, hundetræning, hundetræning, hundetræning

Anmeld

5. maj 2013

WHT

Millea skriver:

Sød dreng og dygtig hund 

Kunne jeres hund lide jeres søn fra starten og kunne den forstå at den pludselig skulle "dele" jer med en lille ny? 

Hun skulle bestemt vænne sig til at vores opmærksomhed ikke kun gik til hende, men hun har taget det så flot. De to er bare super søde sammen og leger også.

Men tror måske det har været positivt at vi flyttede samtidig med vores dreng kom til verden, så gik hun fra at bo på 3. sal til hus med kæmpe have, så hun fik en ny "god ven"

Anmeld

5. maj 2013

Chevro

Millea skriver:

Hej folkens..

Hvor mange af jer har hund(e)?

Hvad hedder den lille vuffer + billede hvis i har et i vil dele.. 

Vi har adoptreret en lille sød Fransk Bulldog på 2,5 år - og hun er godheden selv, hun hedder Aura 

Vi har en tæve, på 3 år - Blanding af Samojede og Labrador.

Hun hedder Bella, og synes selv hun er fantastisk smuk <3 faldt pladask for hendes smukke hvide farve og hendes søde "ansigt" :-)

Anmeld

5. maj 2013

Joan ( Smallie )

Frk P. skriver:

Vi har en labrador og har et vennepar der har schæfer. Vores er meeeget mere rolig
Men i mange tilfælde gælder også, hundetræning, hundetræning, hundetræning

Jah det har du helt ret i. Jeg træner meget med mine hunde og der skal være styr på dem ellers skal man ikke have hund.

Men som sagt har jeg kun haft schæfer og ingen lab så det er jo bare en ide jeg har og den passer sikkert ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.