Millea skriver:
Jack Russell'er ses så mega søde ud!! Vi var ude i af anskaffe os sådan en - men så fik vi Aura.. Hvilke også er mere end okay 
Har de ikke meget energi??
Ja de er vild søde og seje at se på, men de har bestemt en grænse og personlighed.
Rolf er ikke en nusse-hund. Når vi træner er han til godbidder (pølser) IKKE til kælen, klap og ros på dén måde. Det er han total ligeglad med og er nærmest småirriteret over, jeg vil klappe og kæle ham som ros. Han vil have nogle pølser! 
Men jo han er en total tændt hund konstant, når familien bevæger sig. Han er med overalt - selv i bruseren, når jeg bader om morgenen. Vader bare ind, hvor han lyster. Han erfarer, opdager og er total nysgerrig. Han er en hårdføre hund, der kan tåle irettelse både med dyn stemme og hvis det ikke virker, så med at jeg lige har taget let i nakken. Han bliver småfornærmet, men ikke pivet ell gal.
Når han slapper af, er det i sofaen med os andre. Så hygger han og vil kæle. Men når han er på gulvet lyder der milliarder af dik dik dik dik af hundepoter på trægulvet i alle døgnets timer.
Heldigvis er han mere rolig, end vi havde forentet. Synes vi klarer træningen godt. Han gør ikke så tit og hopper ikke så tit op. Prøver at være over det, vi ikke vil have han til, konstant. Han har fået "miljøterapi", opdraget og trænet fra han var 9 uger pga vi havde læst om hans personlighed og sind.
Håber vi kan få en rigtig god familiehund og konkurrencehund ud af ham. Han har i hvert fald drift og er kærlig og fed til vores familie. Men kan også mærke, at han skal aktiveres ret meget og har behov for konstant at vænne sig til ting. Det er fx meget "pinefuld" for ham at kede sig på sidelinien, når vi er til drengenes fodboldskampe... Dét er hårdt for ham.
Sikke jeg lige kunne fylde her