Hvordan får jeg hende til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

raca

MaLu8 skriver:

Hvor kan jeg få tjekket det henne? Kiropraktor?

ja med speciale i børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Team Putte

raca skriver:

min den ene der sov elendigt, var lidt låst i lændehvivlen, han havde ellers en helt normal fødsel, men afligevel, og han ville helst sove på maven gerne min mave eller sove opaf mig mave mod mave.. han sov sjældet på ryggen, dog løsnede det sig da han begyndte og beæge sig og vi fik det først afvide da han var omkring 8 mdr at der nok havde været lidt slåning i lændevivlen.. ej han stod en smugle skævt i bækkendet da han blev født.

så jeg svor at hvis jeg fik flere børn så skulle de ihverfald tjækkes hvis de ikke sov ordenligt..

havde bare glemt det, det er jo mange år siden..

jeg er oz obs på det når vi skal have næste! Det er så synd for dem når de har ondt som førstegangs mor anede jeg jo ingenting og sp blev ved med at sige hun ik var skæv så der ik burde være noget galt.. Hun var så heller ik skæv men havde mange spændinger i nakken, det lille pus

Anmeld

30. april 2013

LilleMie

MaLu8 skriver:

Min datter er næsten 3 måneder og sover nærmest ikke om dagen. Om natten går det bedre, hun bliver ammet 1-3 gange om natten, så nogle nætter er bedre end andre..
Men dagen er virkelig et problem. Min sundhedsplejerske siger, at hun må være vågen max 2 timer i træk, og så skal hun sove nogle sammenhængende timer... men det gør hun ikke!
Hun er nærmest vågen hele dagen. Hun falder engang imellem i søvn med mit bryst i munden, men vågner efter max 30 min.
Har prøvet at lægge hende i vuggen og tage hende op hver gang hun græder, for så at lægge hende igen. Dette virker en sjælden gang imellem og her sover hun så også kun 30 min.
Barnevogn gider hun heller ikke. Når jeg lægger hende i den græder hun de første minutter, derefter falder hun nogle gange i søvn for at sove maks 30 min. Hun vågner lige så snart den står stille...
Hun har idag været vågen siden kl 5, men har sovet igen fra ca. 7-08.30. Siden da har hun været vågen, lige pånær en lille lur på 35 min. ved mit bryst, på trods af en lang tur i barnevognen og jeg har prøvet at vugge hende i søvn....

Aner virkelig ikke hvordan jeg kan få hende til at sove. HJÆLP!

Jeg har nok desværre ikke så mange gode råd, men kan sende lidt medlidenhed og min historie 

Min datter var på samme måde, hun sov også kun ca. 30 min af gangen i dagtimerne! Men så snart hun startede i dagpleje (allerede 7 måneder gammel, da jeg skulle i gang med studierne), vendte det og hun fik en rutine, som holder stadigvæk. Nu lægger jeg hende bare i barnevognen og så sover hun efter maks 2 minutter i ca. 2,5 time  Tidligere skulle jeg gå med hende i minimum en halv time inden hun faldt i søvn og sov i de ca. 30 min efter. Eller også skulle jeg gå med hende på armen længe og halvdelen af gangene vågnede hun igen, så snart jeg lagde hende 

Jeg havde en strækvikle til hende, hun elskede at være i den, men hun sov stadig ikke længere end de ca. 30 min  Tilgengæld var den praktisk, da vi boede på tredje sal! Nu kan hun godt sove flere timer i vores Babymoov sele, når vi er på farten 

Min datter havde ikke ondt (er blevet tjekket af min bonusmor, der er kraniosakral terapeut med speciale i spædbørn), hun gad bare ikke sove i dagtimerne og for hende var faste sove/spisetider vejen frem  Og så spiller alderen måske også ind 

Forresten gad hun ikke sutten, før hun var 7-8 måneder gammel og jeg stoppede helt med at amme. Nu sover falder hun altid i søvn med sutten i munden - måske det også har en betydning.

(Min datter er forresten 15 måneder i dag)

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

Team Putte skriver:

Ida er født som stjernekigger og så stod hun i samme stilling LÆNGE før fødslen.. Hun har ik stået skævt men låst fast i samme stilling.. Det kan oz ske hvis de har en hård omgang ved fødslen.. Vi var hos en kiropraktor med speciale i bebs'er og hun var bare fantastisk! Og Ida begyndte hurtigt at sove roligere og meget længere end før hvis hun har ondt i ørerne til hun pive og være utilfreds når du ligger hende.. Trykket i ørerne bliver større når de ligger ned nemlig

Tak for hjælpen. Må prøve en kiropraktor

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

LilleMie skriver:

Jeg har nok desværre ikke så mange gode råd, men kan sende lidt medlidenhed og min historie 

Min datter var på samme måde, hun sov også kun ca. 30 min af gangen i dagtimerne! Men så snart hun startede i dagpleje (allerede 7 måneder gammel, da jeg skulle i gang med studierne), vendte det og hun fik en rutine, som holder stadigvæk. Nu lægger jeg hende bare i barnevognen og så sover hun efter maks 2 minutter i ca. 2,5 time  Tidligere skulle jeg gå med hende i minimum en halv time inden hun faldt i søvn og sov i de ca. 30 min efter. Eller også skulle jeg gå med hende på armen længe og halvdelen af gangene vågnede hun igen, så snart jeg lagde hende 

Jeg havde en strækvikle til hende, hun elskede at være i den, men hun sov stadig ikke længere end de ca. 30 min  Tilgengæld var den praktisk, da vi boede på tredje sal! Nu kan hun godt sove flere timer i vores Babymoov sele, når vi er på farten 

Min datter havde ikke ondt (er blevet tjekket af min bonusmor, der er kraniosakral terapeut med speciale i spædbørn), hun gad bare ikke sove i dagtimerne og for hende var faste sove/spisetider vejen frem  Og så spiller alderen måske også ind 

Forresten gad hun ikke sutten, før hun var 7-8 måneder gammel og jeg stoppede helt med at amme. Nu sover falder hun altid i søvn med sutten i munden - måske det også har en betydning.

(Min datter er forresten 15 måneder i dag)

Puha, min datter skal først starte i institution når hun er 10 måneder, så håber lidt hun bliver bedre til at sove før det
Men dejligt at høre at det ikke kun er min baby der ikke gider sove længe af gangen
Håber min datter lærer at sove i barnevognen som din, indtil da må jeg vel bare blive ved med at prøve og væbne mig med tålmodighed.

Min gider heller ikke sut - hun sutter hellere på hele hendes hånd

Tak for svar!

Anmeld

30. april 2013

MKuhr

MaLu8 skriver:

Min datter er næsten 3 måneder og sover nærmest ikke om dagen. Om natten går det bedre, hun bliver ammet 1-3 gange om natten, så nogle nætter er bedre end andre..
Men dagen er virkelig et problem. Min sundhedsplejerske siger, at hun må være vågen max 2 timer i træk, og så skal hun sove nogle sammenhængende timer... men det gør hun ikke!
Hun er nærmest vågen hele dagen. Hun falder engang imellem i søvn med mit bryst i munden, men vågner efter max 30 min.
Har prøvet at lægge hende i vuggen og tage hende op hver gang hun græder, for så at lægge hende igen. Dette virker en sjælden gang imellem og her sover hun så også kun 30 min.
Barnevogn gider hun heller ikke. Når jeg lægger hende i den græder hun de første minutter, derefter falder hun nogle gange i søvn for at sove maks 30 min. Hun vågner lige så snart den står stille...
Hun har idag været vågen siden kl 5, men har sovet igen fra ca. 7-08.30. Siden da har hun været vågen, lige pånær en lille lur på 35 min. ved mit bryst, på trods af en lang tur i barnevognen og jeg har prøvet at vugge hende i søvn....

Aner virkelig ikke hvordan jeg kan få hende til at sove. HJÆLP!

synes det er meget mærkeligt at sundhedsplejersken siger det med de 2 timer max og så skal du sover. det hører ingen steder hjemme.

alle børn er forskellige, lyt til dit barn, du har helt styr på det, hun har ikke brug for mere søvn end den hun giver udtryk for at kræve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.