Hvordan får jeg hende til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
25 svar
3 synes godt om
30. april 2013

MaLu8

Min datter er næsten 3 måneder og sover nærmest ikke om dagen. Om natten går det bedre, hun bliver ammet 1-3 gange om natten, så nogle nætter er bedre end andre..
Men dagen er virkelig et problem. Min sundhedsplejerske siger, at hun må være vågen max 2 timer i træk, og så skal hun sove nogle sammenhængende timer... men det gør hun ikke!
Hun er nærmest vågen hele dagen. Hun falder engang imellem i søvn med mit bryst i munden, men vågner efter max 30 min.
Har prøvet at lægge hende i vuggen og tage hende op hver gang hun græder, for så at lægge hende igen. Dette virker en sjælden gang imellem og her sover hun så også kun 30 min.
Barnevogn gider hun heller ikke. Når jeg lægger hende i den græder hun de første minutter, derefter falder hun nogle gange i søvn for at sove maks 30 min. Hun vågner lige så snart den står stille...
Hun har idag været vågen siden kl 5, men har sovet igen fra ca. 7-08.30. Siden da har hun været vågen, lige pånær en lille lur på 35 min. ved mit bryst, på trods af en lang tur i barnevognen og jeg har prøvet at vugge hende i søvn....

Aner virkelig ikke hvordan jeg kan få hende til at sove. HJÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

modesty

MaLu8 skriver:

Min datter er næsten 3 måneder og sover nærmest ikke om dagen. Om natten går det bedre, hun bliver ammet 1-3 gange om natten, så nogle nætter er bedre end andre..
Men dagen er virkelig et problem. Min sundhedsplejerske siger, at hun må være vågen max 2 timer i træk, og så skal hun sove nogle sammenhængende timer... men det gør hun ikke!
Hun er nærmest vågen hele dagen. Hun falder engang imellem i søvn med mit bryst i munden, men vågner efter max 30 min.
Har prøvet at lægge hende i vuggen og tage hende op hver gang hun græder, for så at lægge hende igen. Dette virker en sjælden gang imellem og her sover hun så også kun 30 min.
Barnevogn gider hun heller ikke. Når jeg lægger hende i den græder hun de første minutter, derefter falder hun nogle gange i søvn for at sove maks 30 min. Hun vågner lige så snart den står stille...
Hun har idag været vågen siden kl 5, men har sovet igen fra ca. 7-08.30. Siden da har hun været vågen, lige pånær en lille lur på 35 min. ved mit bryst, på trods af en lang tur i barnevognen og jeg har prøvet at vugge hende i søvn....

Er hun påvirket af den manglende søvn? Altså er hun ked og træt?

For der er altså bare nogle babyer der ikke sover særlig meget om dagen. Det er mere normalt end man tror.

Anmeld

30. april 2013

raca

slap af..

og lad hende powernappe..

nogle børn sover kun i 30 min intervaller og andre i 5 timers intervaller. intet er det rigtige..

og ja det er hårdt at havde en powernapper baby. men det går over igen.

ligepludselig sover hun længre stræk. men lige nu powernapper hun og du kan intet gøre-- sådan er det bare.

har du prøvet en vikle eller en slyge, således at hun er ved og på dig hele tiden dette kan nogle gange give længre søvnstræk, hvis man undlader at ligge dem ned men lader dem sove i viklen mens man tuller rundt og ligger tøj sammen ol.

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

modesty skriver:

Er hun påvirket af den manglende søvn? Altså er hun ked og træt?

For der er altså bare nogle babyer der ikke sover særlig meget om dagen. Det er mere normalt end man tror.

Hun smiler og pludrer det meste af dagen, men bliver sur og ked af det når hun er træt. Jeg putter hende når jeg kan se træthedstegn, men hver gang hun er ved at falde hen åbner hun øjnene igen. Hun stritter virkelig imod at sove, som om hun er bange for at gå glip af noget...

Anmeld

30. april 2013

raca

MaLu8 skriver:

Hun smiler og pludrer det meste af dagen, men bliver sur og ked af det når hun er træt. Jeg putter hende når jeg kan se træthedstegn, men hver gang hun er ved at falde hen åbner hun øjnene igen. Hun stritter virkelig imod at sove, som om hun er bange for at gå glip af noget...

hvad laver i i løbet af dagen..

hvor meget går i til?

hvor mange besøg har du

har du tv og radio til at køre?

osv.. hvor mange stimoli får hun

Anmeld

30. april 2013

Team Putte

MaLu8 skriver:

har hun altid været sådan? Ellers tænker jeg et tigerspring måske driller søvnen nogle bebser sover meget lange lure og andre sover kortere.. Er hun glad og ik konstant træt så er hun bare en af dem der ik skal sove så meget

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

raca skriver:

slap af..

og lad hende powernappe..

nogle børn sover kun i 30 min intervaller og andre i 5 timers intervaller. intet er det rigtige..

og ja det er hårdt at havde en powernapper baby. men det går over igen.

ligepludselig sover hun længre stræk. men lige nu powernapper hun og du kan intet gøre-- sådan er det bare.

har du prøvet en vikle eller en slyge, således at hun er ved og på dig hele tiden dette kan nogle gange give længre søvnstræk, hvis man undlader at ligge dem ned men lader dem sove i viklen mens man tuller rundt og ligger tøj sammen ol.

Det er ikke så meget fordi jeg ikke når noget i løbet af dagen. Synes bare det er så synd for hende at hun ikke får den søvn hun har brug for (ifølge min SP). Prøver at putte hende når hun virker træt, men hun stritter imod, så det ender med hun bliver overtræt og rigtig ked..

Har prøvet en bæresele, og den gider hun slet ikke. Men må prøve en vikle.

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

raca skriver:

hvad laver i i løbet af dagen..

hvor meget går i til?

hvor mange besøg har du

har du tv og radio til at køre?

osv.. hvor mange stimoli får hun

Vi leger og hygger det meste af dagen. Går rundt i huset med hende, ligger på maven osv.  Og så går vi tur omkring middag hver dag...
Gæster får vi engang imellem, ca. 2 gange i ugen 1-2 timer...
Mødregruppe hver 2. uge..
Fjernsynet er tændt noget af dagen...
Tror du det er for meget/lidt stimuli?

Anmeld

30. april 2013

raca

MaLu8 skriver:

Vi leger og hygger det meste af dagen. Går rundt i huset med hende, ligger på maven osv.  Og så går vi tur omkring middag hver dag...
Gæster får vi engang imellem, ca. 2 gange i ugen 1-2 timer...
Mødregruppe hver 2. uge..
Fjernsynet er tændt noget af dagen...
Tror du det er for meget/lidt stimuli?

umilbart ikke..

så tror jeg bare hun enten er powernapper eller har brug for tryghed så prøv en vikle eller maitai og se om det virker til at hjælpe hende til at give slip når hun skal sove.

Anmeld

30. april 2013

MaLu8

Team Putte skriver:

har hun altid været sådan? Ellers tænker jeg et tigerspring måske driller søvnen nogle bebser sover meget lange lure og andre sover kortere.. Er hun glad og ik konstant træt så er hun bare en af dem der ik skal sove så meget

I starten sov hun eget i løbet af dagen... Men siden hun var 1½ måned har hun været meget vågen, men hun er nærmest vågen hele tiden nu.. I søndags havde hun en god dag hvor hun sov 2 lure a 2 timer. Hun skulle godt nok vugges hele tiden, men hun sover aldrig når hun står stille...
Håber det er et tigersprig, for bliver lidt nervøs over det måske kan gå ud over hendes udvikling, hvis hun bliver ved med at sove så lidt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.