Slut med mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

LilleChelle

Masig skriver:

Ja har lige set alderen

Men så er der også tid til at tænke over hvordan man vil gøre det og være helt enige om hinandens roller... Her har min kæreste slet ikke tålmodighed til sådan noget, så vi aftalte at jeg tog kampen om natten og så tog han ham om dagen, så jeg kunne sove, men det blev jo så ikke rigtigt nødvendigt, når de drejede sig om så kort tid indtil han faldt i søvn igen.... Men det var bare meget rart lige at have det helt på plads, så ikke begge står op fx, men den ene er udhvilet til at tage dagen og den anden er nogenlunde frisk til at tage natten...

Tog du den i påsken? 

Eller arbejder din mand ikke? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Bb3031

LilleChelle skriver:

Hvordan kunne du se/føle at det var det rigtige? 

Det er lidt svært at forklare som sådan, da det var noget jeg kunne mærke igennem længere tid. Men min søn hygge-spiste mest til sidst. Han lå bare og babbede ganske kort af gangen flere gange om natten. Han tog aldrig sådan en ordenlig slurk, hvis du forstå  

Anmeld

30. april 2013

LilleChelle

Peiner skriver:

Det er lidt svært at forklare som sådan, da det var noget jeg kunne mærke igennem længere tid. Men min søn hygge-spiste mest til sidst. Han lå bare og babbede ganske kort af gangen flere gange om natten. Han tog aldrig sådan en ordenlig slurk, hvis du forstå  

Ja okay. 

- jeg synes det er svært at finde ud af hvor meget de egentlig spiser når man ammer. 

Anmeld

30. april 2013

Bb3031

LilleChelle skriver:

Ja okay. 

- jeg synes det er svært at finde ud af hvor meget de egentlig spiser når man ammer. 

Det er også rigtig svært at mærke og føle. Min søns amning om natten foregik faktisk på den måde, siden han var 3 mdr. gammel. Da han så var blevet 5 mdr., var både han og jeg klar til at stoppe. Det var selvfølgelig på mit initeativ, men min søn var klar ellers ville jeg ikke gøre det.

Han spiste mest om dagen og da han var 6 mdr. spiste han faktisk som mange først gør meget senere. Han var mere interesseret i den rigtige mad end mit bryst til sidst. Han nedtrappede selv amningen og da han var 7 1/2 mdr., stoppede han fra den ene dag til den anden 

Anmeld

30. april 2013

Bb3031

Hvad gjorde i stoppede så tidligt? 

Hov ser først denne besked nu  Men har vist svaret på det i de andre beskeder  

Anmeld

30. april 2013

(august)

De stopper når de ikke har behov for at får nok mad om aftenen så de kan holde til næste morgen. 

Det varierer meget fra barn til barn og om det bliver hygge i stedet for kun mad også godnat igen.

Hos os har pigerne sovet igennem fra de var 2,5 mdr, så der stoppede natten tjansen for mig. Tilgengæld ammede jeg ofte fra 16-19/20 om aftenen for at de kunne holde til næste morgen ca. 5.30/6.

Anmeld

30. april 2013

Masig

LilleChelle skriver:

Tog du den i påsken? 

Eller arbejder din mand ikke? 

Vi tog den her i store bededagesferien... Der var jo lige en nat/dag ekstra i forhold til alm weekender, så kæresten kunne hjælpe til hvis det nu ville tage flere dage....

Anmeld

30. april 2013

raca

LilleChelle skriver:

Ja okay. 

har du læst inde på ammenet?

de har forklaringen på hvorfor amning om nattener fornuftig, og hvornår man kan stoppe,

hvis man enten trapper for hurtigt op på med mad eller fjerne natmaden for tidligt t, resikre man at barnet selvafvender for tidligt. der er flere mekanismer der spiller ind der.

men i og med mos og grød ikke er så ernæringstæt og det er svært at fordøje for et 6 mdr barn, da dens tarme kun lige er modne til mad, så derfor er det vigtigt at hovdeernæringen er mm i overgangs perioden fra 6-9 mdr og del ernæringen fra 9-12 mdr for at sikre barnet får eneritet og næringrig mad nok.

mht amning og mængde hviss barnet tisser og tager på spiser det nok.. nogle måltider vare 2 min andre 45 min, dette kommer an på barnet og omstændighederne..

natamningern kan sagtens være korte, og stadig være et måltid, i og med mælken løber lettere om natten og der er mere af den om natten pga hormonsammensætnngen i dit blod.

Anmeld

30. april 2013

LilleLene

modesty skriver:

Ja, nogle siger at man skal tilbyde vand, men det gjorde vi ikke, vi gav bare sutten.

Første nat tog far. Der var min dreng utilfreds i et par timer hvor han blev ved med at halvsove og vågne op og brokke sig.

Anden nat tog han vist nok også, så vidt jeg husker, eller også var det mig... Der var cirka 20 minutter hvor han brokkede sig on/off.

Tredje nat tog jeg, der var ingenting.

Men han blev altså ved med at vågne en 2-3 gange om natten til han var et stykke over et år - bare for at få sutten. Nu er han halvandet og sover igennem medmindre der er tænder, sygdom el. lign.

min søn bliver nemlig snart 11 mdr og får stadig flaske om natten :/ mor her er ved at være træt, og min barsel er slut, så han måtte gerne sove igennem til når jeg har fundet noget at lave

Anmeld

30. april 2013

modesty

LilleLene skriver:

min søn bliver nemlig snart 11 mdr og får stadig flaske om natten :/ mor her er ved at være træt, og min barsel er slut, så han måtte gerne sove igennem til når jeg har fundet noget at lave

Jamen så synes jeg da bare at I skal gøre det.

Efter hvad jeg har hørt hos venner og bekendte, er det mest almindelige at det tager et par nætter og så er det dét.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.