Slut med mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

raca

Peiner skriver:

Jeg stoppede med at amme om natten, da Alexander var 5 mdr. gammel. På samme tidspunkt kom han også ind på sit eget værelse at sove. 

man må ikke indføre et ammstop på mors initativ, før barnet min er 8 mdr,

hvis barnest selv siger fra er det ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

LilleChelle

Valle81 skriver:

En tommelfingerregel er, at de omkring de 9-10 mdr ikke skulle have brug for mad om natten der mere:0)

Asta og Arthur stoppede længe, længe før de 10 mdr med at spise om natten, men Anton stoppede lige omkring de 10 mdr:0)

Siger de ikke at det er når de bliver 6 måneder de ikke længere har brug for natmad? 

Anmeld

30. april 2013

Masig

LilleChelle skriver:

Jeg har prøvet at give sutten, men det er lige som at han ikke falder ordentligt i søvn igen, men ligger og småsover og skal så have sutten kort tid efter igen. 

Sådan var det også her og derfor tænkte vi at han nok var sulten, men da vi så tog kampen og tog ham op og trøstede ham indtil han faldt i søvn igen, fandt han jo ud af at sutten faktisk var ganske udemærket som trøst istedet for flasken... Så tror bare han skal vænnes til det, tag kampen og trøst ham indtil han falder til ro, så lærer han det formentlig hurtigt

Anmeld

30. april 2013

LilleChelle

raca skriver:

Ja okay  

Synes virkelig det er svært, for det ene sted læser man det ene og det andet sted det andet. 

Anmeld

30. april 2013

modesty

LilleChelle skriver:

Siger de ikke at det er når de bliver 6 måneder de ikke længere har brug for natmad? 

Nej. Det aller tidligste jeg har hørt nævnt af fagpersonale, er 8 mdr. Min egen SP sagde 9-10 mdr. Vi stoppede da min dreng var 9 mdr. og det gik super fint.

Anmeld

30. april 2013

raca

LilleChelle skriver:

nej det er blevet ændret til min 8 mdr.

Anmeld

30. april 2013

Bb3031

raca skriver:

Det findes der altså ingen regler for. Kommer vist an på hvilken sundhedsplejeske man har og hvilke artikler samt bøger man har læst  Ja og hvilken holdning man selv har til det. 

Hjemme hos os var vi alle klar, både min søn og jeg, da han var 5 mdr. og det ser jeg slet intet forkert i. Det gik nemt og smertefrit og min søn har sovet igennem lige siden 

Anmeld

30. april 2013

Masig

LilleChelle skriver:

Ja, det lød da til at det gik rimelig gnidningsfrit. 

- Er han på eget værelse? 

Ja han har ligget på eget værelse siden han var 2 mdr... Hvis man ammer, tror jeg det er nemmest at vænne dem af med det hvis de ligger på eget værelse og ikke kan lugte og høre mor.... Nu fik vores jo flaske, så tror ikke det har været aktuelt her, men han har aldrig haft problemer med at ligge på eget værelse, og havde jo så heller ikke problemer med at vænne sig fra flasken... Men det er en lang tur når man skal ind og give sut, selvom det er lige ved siden af vores værelse

Anmeld

30. april 2013

LilleChelle

Masig skriver:

Sådan var det også her og derfor tænkte vi at han nok var sulten, men da vi så tog kampen og tog ham op og trøstede ham indtil han faldt i søvn igen, fandt han jo ud af at sutten faktisk var ganske udemærket som trøst istedet for flasken... Så tror bare han skal vænnes til det, tag kampen og trøst ham indtil han falder til ro, så lærer han det formentlig hurtigt

Jah - han skal nok være lidt ældre inden vi prøver at stoppe  

Anmeld

30. april 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Nej. Det aller tidligste jeg har hørt nævnt af fagpersonale, er 8 mdr. Min egen SP sagde 9-10 mdr. Vi stoppede da min dreng var 9 mdr. og det gik super fint.

Ja okay  

Så må jeg væbne mig med tålmodighed  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.