Anonym skriver:
Hej piger jeg er simpelthen lige nødt til at høre jeres mening.
sagen er den at jeg venter en dreng midt i juni, og så har vi et vennepar som også venter en dreng til september. vi har siden vi vidste vi skulle ha en dreng ( ved md scanning i uge 18 ) vist hva han skulle hedde og det er ikke noget vi holder hemmeligt for familie og venner. Nå men vi var så sammen med det her vennepar i torsdags vi snakkede om at det var lidt sjovt at vi begge skulle ha en dreng og at de ville må meget glæde af hinanden og så spurgte jeg om de havde snakket om navne, hun startede med at sige at de på ingen måde havde besluttet sig men de havde snakket om nogen forskellige bla lige det navn som vores skal hedde, det skal lige siges at de ikke vidste at vores søn skal hedde det navn. Jeg fortalte så at det havde vi vidst længe at vores skulle hedde, og så var det som om at hun blive sådan lidt trodsig eller hva man siger for så blev det lige besluttet at det skulle deres også hedde og så måtte der jo bare være 2 med det navn. Bagefter blev jeg lidt sur og irriteret for ved med mig selv at hvis det var omvende havde vi valgt et andet navn når man nu er så gode venner og ses rimelig tit.
khvordan ville i ha det hvis jeres gode venner valgte det samme navn som jeres barn skulle hedde??
Håber ikke det blev for rodet
go søndag knus
Jeg synes ikke der er nogen af jer " der er galt på den" og hvis man er gode venner kan man vel snakke om tingene - og om ikke andet ville jeg da hellere at en god veninden kaldte hendes datter det samme som min fremfor en knap så god ven.
Det kan godt være at måden det er blevet sagt på fra jeres venners side ikke har været så heldig, men ingen har eneret på navne, så de er i ligeså god ret som jer til at kalde deres barn det navn. Jeg synes personligt ikke at man skal vælge navn efter hvem eller hvor mange der hedder det, men om man kan lide navnet.
Jeg synes da at i skal holde fast i det navn i har valgt og så vente og se om jeres venner måske skifter mening der er jo noget tid til at deres søn kommer til verden.
/Fenja 
Anmeld