Risen skriver:
Hej kvinder,
Hvordan har I håndteret det faktum, at der er mange som gerne vil se vidunder nr 2 eller 3 etc.? Kom gæsterne på hospitalet - Jeg skal jo hjem, hvis alt går vel, efter 6 timer og tænker at det er vigtigt for mig, at vores datter får ro og fred til at møde sin lillebror og omvendt - men hvornår er det så passende at familie kommer - hvordan håndterede I det hele?
Hvornår kom storesøster/storebror hjem og så den lille ny osv?

Tak for jeres svar 
Vores erfaring er, at vi med vores første søn fik en masse gæster på sygehuset. Der skete lidt det samme med vores andet barn, da vi også lå på barselsgangen der.
Men da jeg fødte Helena for snart to år siden, så skrev vi en sms ud og meddelte hendes fødsel 
Vi skrev sådan cirka: 'Kære venner, i dag blev vi velsignet med vores lille Helena og vi glæder os til at komme hjem at vise hende frem til hendes storebrødre. Vi glæder os også til at vise hende frem for jer, men vil gerne bede om ro de første par dage til at finde os til rette, hvorefter I er velkomne til at ringe og aftale, hvornår I kan kommer forbi'.
Alle vores venner tog det rigtig pænt og var utrolig søde til at give os tid. Barselsgaverne bar også præg af, at der blev tænkt på os. Der var chokolade og vennerne havde arrangeret en uges madordning. Det var simpelthen mere end vi kunne ønske 
Jeg fødte kl 23.30 om aftenen, så drengene overnattede hos nogle venner. Vi var hjemme ca kl 2 og vi valgte så at vente med at hente drengene indtil efter frokost, da vi lige skulle sove og være sikre på, at vi fik spist lidt. Det er meget specielt at vise dem lillesøster og de var HELT væk i hende.
Beskeden overfor gjaldt ikke for bedsteforældre (har kun ét hold), så de kiggede også lige ind senere samme eftermiddag.
Jeg var meget nervøs overfor at skulle så tidligt hjem fra sygehuset, men efter at have oplevet det, ser jeg det nærmest som en belastning at skulle på sygehuset for at føde (det bliverr det dog pga mandens tryghed ved situationen). Det var SÅ skønt at komme hjem i sin egen seng, hvor ingen forstyrrede om natten og man ikke var bange for at tænde lyset osv. Fuldstændigt stressfrit! Og så er man hjemme hos sig selv og sit eget køleskab 
Jeg skal føde igen til august og glæder mig til at komme hjem igen lige så snart vi øjner muligheden for det!