Barselsgæster - flergangsfødende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.097 visninger
30 svar
6 synes godt om
27. april 2013

Risen

Hej kvinder,

Hvordan har I håndteret det faktum, at der er mange som gerne vil se vidunder nr 2 eller 3 etc.? Kom gæsterne på hospitalet - Jeg skal jo hjem, hvis alt går vel, efter 6 timer og tænker at det er vigtigt for mig, at vores datter får ro og fred til at møde sin lillebror og omvendt - men hvornår er det så passende at  familie kommer  - hvordan håndterede I det hele? Hvornår kom storesøster/storebror hjem og så den lille ny osv?

Tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

CarinaSB

Risen skriver:

Hej kvinder,

Hvordan har I håndteret det faktum, at der er mange som gerne vil se vidunder nr 2 eller 3 etc.? Kom gæsterne på hospitalet - Jeg skal jo hjem, hvis alt går vel, efter 6 timer og tænker at det er vigtigt for mig, at vores datter får ro og fred til at møde sin lillebror og omvendt - men hvornår er det så passende at  familie kommer  - hvordan håndterede I det hele? Hvornår kom storesøster/storebror hjem og så den lille ny osv?

Tak for jeres svar

Vi valgte at der først skulle komme gæster efter 3 dage .. for at vi kunne få ro på .. Noah så lillebror samme aften :)

Anmeld

27. april 2013

Risen

CarinaSB skriver:

Vi valgte at der først skulle komme gæster efter 3 dage .. for at vi kunne få ro på .. Noah så lillebror samme aften

Lyder også dejligt med tid til familien bare - var der ikke nogle rimelig hårde reaktioner på det? - altså set i forhold til jeres familier?

Anmeld

27. april 2013

spj

Vi aftalte med familien at vi skulle ringe sammen og aftale hvornår de kunne komme, alt efter hvordan det hele gik.

Min mor kørte os hjem fra hospitalet, så hun så lillebror ret hurtigt. Min far så ham først efter 2 dage, fordi han heller ville hygge med storesøster og mormor nu de havde hende helt alene
Vi fik hende først hjem efter 2 dage og hun så derfor først lillebror der.
Jeg ville gerne været helt frisk og fået amningen godt i gang inden vi fik hende hjem igen, så vi havde overskud til hende.

Min lillebror kom forbi da vi lige var kommet hjem fordi han måtte køre os på hospitalet da det hele pludseligt gik meget stærkt. Han var lidt chokeret, så han havde lige brug for at se hvad der var kommet ud af det og få snakket.

Venner aftalte vi med at vi sendte SMS når vi var klar til besøg også kunne vi aftale hvornår de kunne komme.

Vi havde ikke så mange besøg de første dage efter storesøster var kommet hjem, for at hun kunne få ro og vende sig til det hele. Hun har taget så godt imod lillebror og vi har overhovedet ikke haft noget chalusi (staves?)

Der er 2,5 år mellem dem.

Anmeld

27. april 2013

CarinaSB

Risen skriver:

Lyder også dejligt med tid til familien bare - var der ikke nogle rimelig hårde reaktioner på det? - altså set i forhold til jeres familier?

Nej der var vi heldig .. :) Folk var heldigvis forstående :)

Anmeld

27. april 2013

2babygirls

Risen skriver:

Hej kvinder,

Tak for jeres svar

Begge gange har folk måtte vente en uge.

Her anden gang havde storesøster fået skoldkopper samme dag, så min søster tog hende hver anden nat. Men hun elskede sin søster fra det øjeblik hun så hende, og de nyder stadig at hygge sammen 

Anmeld

27. april 2013

Aabye

Vi aftalte faktisk med folk at vi selv kom og viste lillebror frem i det omfang det var muligt.. 
Det synes jeg var en god måde at gøre det på, for så slipper man få at "smide folk ud" hvis det bliver for meget af det gode.. 
Hele vores familie bor forholdsvis tæt på.. Så vi kunne klare besøgene med lillebror i barnevognen

Vi frabedte os at folk kom på hospitalet selvom vi var der i 4 dage, min mor kom dog ind og så lillebror efter 3 dage på neonatal fordi at hun nærmest var helt i panik over ikke at kunne få fat i os.. Vi havde et ophold på neonatal pga en sammenklappet lunge.. Det var også min mor og hendes mand der havde vores "store" dreng imens vi var på sygehuset.

Nogle var ret mugne over det.. men som jeg så sagde til dem der blev fornærmede: vores barn vores regler, og lige nu har vi simpelthen brug for lidt ro...

Anmeld

27. april 2013

baby012

Risen skriver:

Hej kvinder,

Tak for jeres svar

Vi blev "smidt" hjem efter 3 timer, og klokken var 23 så der kom kun min mands far og kæreste og så bores søn, derefter kom der mange, dog bad jeg om ro den første uge så storesøster kunne få lidt tid til at vænne sig til at der var kommet en ny i familien  

Anmeld

27. april 2013

morpåthurø

Risen skriver:

Hej kvinder,

Tak for jeres svar

hos os havde vi først besøg efter 3-5 dage. Vi kom hjem efter 4 timer og min svigermor var der fordi hun havde passet de store i mens, men mine forældre som bor på Sjælland kom først efter 3 dage og andre gæster kom først efter en lille uge. Det er nemlig dødhårdt at komme hjem og skulle sørge for gæster også., Alternativt må man gerne bede sine gæster om at tage et eller andet med på besøget. Når man lige har født kan man ´godt tillade sig det

Men det er svært at få sagt til familien og andre som gerne vil se den lille nye at man gerne vil vente nogle dage. det kan mange slet ikke forstå, men heldigvis er det jo jer som bestemmer

Anmeld

27. april 2013

Koen.

Jeg skulle blive, både pga den lange vandafgang, men os fordi jeg ønskede hjælp til amningen så der kom de fleste og resten(på nær et par) var søde og vente en uges tid så vi fik ro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.