Sidder samme sted som dig, jeg har termin om 6 dage, og har ikke lyst til at få gæster med det samme, fordi jeg dels har en pige på 2, og skal til eksamen om tre uger, og sidst men ikke mindst, der var alt for mange dagene efter første gang
Det er fedt at vise frem, men kan mærke at jeg gerne vil have tid til at den store kan vende sig til det, især fordi nogle af bedsteforældrene synes det må være super hårdt at blive storesøster, og derfor nærmest vil adoptere hende lige efter. Jeg vil bruge alt mit overskud til den lille ny og vores ældste, plus eksamen når de små sover ikke på at varte folk op.
Jeg ved at jeg vil komme til at diskutere med min familie om det, og måske en veninde eller to, men de fleste veninder vil kunne forstå det. Jeg føder "forhåbentlig" hjemme, så det er kun dem der tager vores ældste der ved noget når det går i gang, og hun skal hjem med det samme jeg er lappet samme og se sin søster, med mindre det er midt om natten naturligvis. Men ellers fortæller jeg ikke nogen når jeg går i fødsel, og det gør min mand heller ikke.
Min løsning er at sige det til familien, når jeg er klar i hovedet, og kan mærke på mig selv, hvem og hvor mange jeg kan håndtere. Jeg vil ikke skuffe dem nu, og sige at de ikke må komme, for det skaber bare unødige problemer, men har heller ikke lovet nogen noget overhovedet, jeg havde et kæmpe overskud lige efter første gang og havde ni gæster samme aften, men det kan jeg ikke forudsige, så ser tiden an.
Jeg synes du og din mand, skal tale om at vente med at sige noget før efter fødslen, så kan I se om I skal have de nærmeste på besøg på en gang også ro et par dage, eller hvordan I bedst overskuer det. Det er helt op til dig. Men sig nej, hvis du ikke har lyst eller overskud, det er ikke andres valg, og dårlig samvittighed prøver jeg ikke at have for det får jeg ikke noget ud af, selvom det kan være koldt.