Stjernekigger? - Rigtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

-Sigrid-

bøllen skriver:

Da jeg ventede de store ( tvillinger ) lå tvilling A som stjernekikker. Mit vand gik kl 11 om formiddagen og de kom ud ved kejsersnit kl 21.

det var en beslutning vi traf i fællesskab med jordemoderen . Fik valget mellem drop Eller kejsersnit . Jordemoderen anbefalede kejsersnit pga der var tvillinger . Var blevet skannet 2 gange undervejs og han rykkede sig ikke i bækkenet . Hun mente det var bedre de kom ud mens de havde det godt fremfor det pludselig blev akut . Igen fordi der var 2.

Hvordan har du det med den beslutningen idag?
Og fik du en vaginal fødsel næste gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Muhmi

Ja Rune lå som stjernekigger... Men vi fik ham vendt ved at jeg lå med røven i vejret så han fik boret sig rigtigt ned resten af vejen

Han har fået et pres henover næsen og er blå sådan tværs over næsen, det er han stadig, ved ikke hvornår det går væk? 

Men når man snakker om at andengangs fødende skulle føde hurtigere, så var det bestemt ikke sådan med mig hehe Jeg kom ind på fg og var 3 cm åben klokken ni om morgenen og han er først født kl. 17.27 så det har taget lidt tid Det var først efter jeg vendte med rumpen i vejret at der gik skub i tingene og fra at være 6-7 cm åben til at han er født gik der en halv time.. Så det kan anbefales hvis de ligger forkert

Jeg pressede 3 gange og så var han ude Og jeg fik ikke så meget som en hudafskrabing (Meget stolt)

Anmeld

27. april 2013

-Sigrid-

Muhmi skriver:

Ja Rune lå som stjernekigger... Men vi fik ham vendt ved at jeg lå med røven i vejret så han fik boret sig rigtigt ned resten af vejen

Han har fået et pres henover næsen og er blå sådan tværs over næsen, det er han stadig, ved ikke hvornår det går væk? 

Men når man snakker om at andengangs fødende skulle føde hurtigere, så var det bestemt ikke sådan med mig hehe Jeg kom ind på fg og var 3 cm åben klokken ni om morgenen og han er først født kl. 17.27 så det har taget lidt tid Det var først efter jeg vendte med rumpen i vejret at der gik skub i tingene og fra at være 6-7 cm åben til at han er født gik der en halv time.. Så det kan anbefales hvis de ligger forkert

Jeg pressede 3 gange og så var han ude Og jeg fik ikke så meget som en hudafskrabing (Meget stolt)

Det tror jeg også jeg skal prøve "næste gang", den rumpe lyder god

Den sidste del lyder fantastisk

Det har min datter også, hun er 15 mrd gammel nu... 

Anmeld

27. april 2013

Tip!

Min søn var stjerne kigger.. mit vand gik kl 2 om natten, fik ve drop kl 10 og igen kl 14. Det hjalp. Kl 17 fik jeg presse veer, han er født kl 18.56 med kop. 

Han var lang i hovedet i 12 timer ca, så var han normal igen. Han var 3350 cm og 51 cm..  

Anmeld

27. april 2013

bøllen

-Sigrid- skriver:

Hvordan har du det med den beslutningen idag?
Og fik du en vaginal fødsel næste gang?

Jamen i årerne efter fortrød jeg , at jeg ikke gav drop en chance. Jeg havde virkelig set frem til at føde. Ja lyder måske mærkelig, men jeg så det som en stor ting. Den gang (. 12 år siden ) lyttede jeg til jordemoderen, og hendes anbefalinger. Beslutningen var VORES men hun syntes det var det bedste.

da vi fik nr 3 første jeg vaginalt, og det var jeg SUPER glad for. Og det hjalp på beslutningen om kejsersnit første gang.

inden fødsel nr 2 , følte jeg mig snydt for en KÆMPE oplevelse. 

både selv fødslen og tiden bagefter. Jeg var i fuld narkose og så først drengene 1 time efter. Og det første døgn var jeg sengeliggende . Og manden måtte stå for pasningen. Jeg bliver MEGA dårlig af narkose og kastede op.

så mindstemanden fødsel var en anden oplevelse, hvor jeg fik ham op. Og var vågen og kunne nyde ham bagefter

Anmeld

27. april 2013

Hailiesmom11

Vores Den ældste var også stjernekikker fra første ve til hun var ude gik der 11 timer og 16 min fødte uden nogen form for smertestillende selve pressefasen varede 16 min

Anmeld

27. april 2013

Muffinmus

Mitsidste barn lå som stjernekigger indtil fem min før hun kom ud. Hun fik åbenbart drejet sig rigtigt lige inden jeg pressede hende ud for hele vejen igen sagde jm at hun lå forkert med hovedet og det var derfor jeg fik presseveer da jeg kun var 4 cm åben. Men alt gik helt fint og hun var ikke underlig i hoved eller noget. Jeg var heldig hun fik drejet sig i aller sidste øjeblik, ti cm åben:-D

Anmeld

27. april 2013

Muffinmus

Muhmi skriver:

PRuStoStorJa Rune lå som stjernekigger... Men vi fik ham vendt ved at jeg lå med røven i vejret så han fik boret sig rigtigt ned resten af vejen

Stort set det samme her. Havde vilde presseveer og vendte måsen op og vupti et par pres så kom hun ud. Fantastisk.

Anmeld

27. april 2013

kiwiol

MIn den første var stjernekigger. Fødslen var helt klart hårdere og længere.
Hun var slet ikke presset i ansigtet.

Veerne startede ved 12 tiden middag, og hun blev født kl. 22.
Pressefasen var 2½ time. Veerne gik i stå og måtte have drop. Blev klippet, og cup blev gjort klar, men det lykkedes at presse hende ud uden cup.

Anmeld

27. april 2013

Risen

-Sigrid- skriver:

Jeg har efterhånden læst en masse fødselsberetninger, og det lyder til at der er rigtig mange som har født stjernekiggere, så jeg blev lidt nysgerrig omkring det, og jeg har nogle spørgsmål som jeg tænkte på om I ville svare på? 

- Var jeres barn stjernekigger?

- Hvis I har født flere børn, var stjernekigger-fødslen hårdere eller nemmere?

- Var jeres børn pressede i ansigtet?

- Hvor lang tid tog fødslen?

- Hvor lang var pressefasen?

Selv fødte jeg en 4500g pige i 40+4 på knap 4 timer fra vandafgang og knap 3½ times veer, hvoraf de 45 var aktiv presse og de 2 timer var med pressefornemmelse 

Hej  

Min datter var stjernekigger - fødslen varede omkring 12 timer fra vandet gik til hun var ude. Jeg havde presseveer i 6 timer - uden at være helt åben. Det var en smertefuld og hård fødsel, men havde en fantastisk JM som kæmpede min sag for ikke at ende i akut kejsersnit. Jeg lå også i mange timer med rumpen i luften og svingede til musik... Benhårdt, men hun kom ud - uden at være medtaget og fik ikke selv en eneste rift eller skramme dernede..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.