Lilje er født 35+2. Hvorfor?? Muligvis pga stress.
fødslen var nem, men hun blev ret hurtigt flyttet på neo. Efter små 14 dage på neo hvor hun fik sonde, og vi trænede amning, jeg malkede ud. Så blev vi flyttet til mor og barn stue, hvor jeg skulle amme fuldt ud. Som en anden skrev, så er dagen på neo ret timet og tilrettelagt. Mad hver 3 time i starten, og måltidet tager 20 min. Ellers er det bare med at ligge med sin lille guldklump, hud mod hud så meget som muligt.
Lilje lå i kuvøse de første 4 dage, fik Cpap de første 3 dage. Og derfor havde jeg hendes egen dyne på mit værelse. Den lå jeg og sov med i starten. Så da hun kom i egen vugge fik hun sin dyne over som duftede af mig så hun kunne genkende mig, og den, og den gav hende tryghed.
skriv hvis du vil vide noget. En ting som er hårdt, men rigtig vigtigt er at du giver dig selv lov til at tage lidt fri fra sygehuset, ellers får du simpelthen sygehus kuller. Vi tog 2 gange i storcentret, hvor de fik det at vide på neo, så passer de barnet, sørger for mad, og tør ble (det gør de alligevel hvis du ikke dukker på, men altså...
) det er rigtig hårdt at skulle forlade sygehuset, uden sit barn. Og jeg var stadig og sagde jeg ville IKKE hjem før det var MED min datter...
Vi var indlagt i 18 dage.
Anmeld