fødsel uge 34+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

VIPpigen

Lilje er født 35+2. Hvorfor?? Muligvis pga stress.

fødslen var nem, men hun blev ret hurtigt flyttet på neo. Efter små 14 dage på neo hvor hun fik sonde, og vi trænede amning, jeg malkede ud. Så blev vi flyttet til mor og barn stue, hvor jeg skulle amme fuldt ud. Som en anden skrev, så er dagen på neo ret timet og tilrettelagt. Mad hver 3 time i starten, og måltidet tager 20 min. Ellers er det bare med at ligge med sin lille guldklump, hud mod hud så meget som muligt.

Lilje lå i kuvøse de første 4 dage, fik Cpap de første 3 dage. Og derfor havde jeg hendes egen dyne på mit værelse. Den lå jeg og sov med i starten. Så da hun kom i egen vugge fik hun sin dyne over som duftede af mig så hun kunne genkende mig, og den, og den gav hende tryghed.

skriv hvis du vil vide noget. En ting som er hårdt, men rigtig vigtigt er at du giver dig selv lov til at tage lidt fri fra sygehuset, ellers får du simpelthen sygehus kuller. Vi tog 2 gange i storcentret, hvor de fik det at vide på neo, så passer de barnet, sørger for mad, og tør ble (det gør de alligevel hvis du ikke dukker på, men altså...) det er rigtig hårdt at skulle forlade sygehuset, uden sit barn. Og jeg var stadig og sagde jeg ville IKKE hjem før det var MED min datter... 

Vi var indlagt i 18 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Anonym trådstarter

tak for svar alle sammen.
tænkte bare lige på en ting mere.
hvis jeg skulle gå hen og føde nu ville h*n så selv kunne spise. er 34+5

Anmeld

28. april 2013

Maja88

Anonym skriver:

tak for svar alle sammen.
tænkte bare lige på en ting mere.
hvis jeg skulle gå hen og føde nu ville h*n så selv kunne spise. er 34+5

Er der nogen grund til du tror du føder nu??

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Er der nogen grund til du tror du føder nu??

har meget afkorte livmorhals og meget kraftig plukveer af og til

Anmeld

28. april 2013

Maja88

Anonym skriver:

har meget afkorte livmorhals og meget kraftig plukveer af og til

Ok ikke så rart men der har for nylig været en bruger herinde med samme problem og hun gik over tid.. så positive tanket

Anmeld

28. april 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Ok ikke så rart men der har for nylig været en bruger herinde med samme problem og hun gik over tid.. så positive tanket

det da dejligt og høre det kan lad sig gøre.

Anmeld

28. april 2013

Nemesis

har født hhv. 34+4, 34+5 og 35+4 alle 3 pga. vandafgang.

De har alle selv kunne spise, de 2 første fik sonde også. De fik alle gulsot og blev lysbehandlet for det.

Der er ingen af dem der er bagud med noget.

Anmeld

28. april 2013

Majeha

Lucas er født 36+2. Vejede 2650 g. og 48 cm. men tabte sig til omkring 2 kg. Lå en uge på alm. barselsgang, og han spiste selv med det samme.

I dag er han 4½ år, og højere end gennemsnittet. Bruger str. 5-6 år, for at det skal passe i længden. Og han var også hurtigt længere fremme end jævnaldrende, men er i dag rimelig gennemsnitlig, hehe. Kan absolut intet mærke ved at han kom en smule før tid.

Min graviditet var normal, og fødslen startede uden varsel med vandafgang.

Anmeld

24. maj 2013

Flowers

jeg fødte uge 34+5, de mener det var pga svangerskabsforgiftning, mit vand gik og jeg fik veer, og Noah var ude efter 6 timer. Han klarede sig rigtigt godt på neo, fik udstyret af i løbet af et par dage og kom ud af kuvøsen, vi kæmpede kun med amning, og endte på flaske. I starten var han noget sensitiv og vi lavede kun een ikke hverdagsting om dagen. Nu er han korr 6mdr og virker til at kunne klare rigtigt meget og er så fin en dreng. fra 2350g og 51 cm, til 8400g og 74cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.