fødsel uge 34+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg fødte 36+3, hvis det har interesse (:

af hvelken årsag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

Lene Unik

Anonym skriver:

hej

tænkte om der var nogen af jer som har født omkring 34+ der vil fortælle lidt om jeres forløb og grund til tidlig fødsel.

Helt kort, så fødte jeg i uge 35+3 da jeg havde meget højt blodtryk. Under første graviditet havde jeg svangerskabsforgiftning, og med det i baggrunden, fik jeg kejsersnit. Simon havde det lidt svært da han blev født, så han kom på neonatal - kom i kuvøse, fik sonde, og drop med sukkervand. Han var kun kort i kuvøse, og kom dagen efter i vugge med div udstyr. Han undgik lige præcis gulsot. Den første uge var det ikke muligt at amme ham, så jeg malkede ud. Men efter en uge vågnede han op, og efter 11 dage kom vi hjem. Han vejede ved fødslen 2300 g og var 48 cm. Sig til hvis jeg skal uddybe noget.

Anmeld

27. april 2013

M (:

Anonym skriver:

af hvelken årsag

Uden nogen særlig årsag.. Han kom fuldstændig uden varsel..

Anmeld

27. april 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

hej

tænkte om der var nogen af jer som har født omkring 34+ der vil fortælle lidt om jeres forløb og grund til tidlig fødsel.

Jeg fødte 36+4.. Min graviditet var fuldstændig normalt

Anmeld

27. april 2013

M (:

Rødhætte skriver:

Jeg fødte 36+4.. Min graviditet var fuldstændig normalt

Har det fået nogen konsekvenser for din søns udvikling at han er kommet lidt før tid? Jeg spørger fordi min søn kom 36+3 (7. marts i år)..

Anmeld

27. april 2013

Rødhætte

Har det fået nogen konsekvenser for din søns udvikling at han er kommet lidt før tid? Jeg spørger fordi min søn kom 36+3 (7. marts i år)..

Nej overhovede ikke Han var lidt lille ved fødslen (2590 g og 48 cm) og er stadig lidt mindre i højden end gennemsnittet. Men det har ingen betydning. Både sprogeligt og motorisk er han super dygtig.. Tror heller ikke den lidt tidlige fødsel får betydning for din dreng

Hvor stor var din dreng ved fødslen?

Anmeld

28. april 2013

M (:

Rødhætte skriver:

Nej overhovede ikke Han var lidt lille ved fødslen (2590 g og 48 cm) og er stadig lidt mindre i højden end gennemsnittet. Men det har ingen betydning. Både sprogeligt og motorisk er han super dygtig.. Tror heller ikke den lidt tidlige fødsel får betydning for din dreng

Hvor stor var din dreng ved fødslen?

Jeg håber og tror da heller ikke det får betydning, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig..

Han var rigtig fin stor af sin "alder", han var 2725 gram og 49 cm.  Hvor hurtigt voksede han? Jeg ved ikke rigtigt om Hjalte vokser langsommere, hurtigere eller som gennemsnittet..

Anmeld

28. april 2013

Rødhætte

Jeg håber og tror da heller ikke det får betydning, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig..

Han var rigtig fin stor af sin "alder", han var 2725 gram og 49 cm.  Hvor hurtigt voksede han? Jeg ved ikke rigtigt om Hjalte vokser langsommere, hurtigere eller som gennemsnittet..

William vokset rigtig hurtigt i starten.. Helt som alle andre børn. Både hans far og jeg er ikke så høje, så tror han havde været lige så "lille" som nu uanset hvornår han var født. Kan godt forstå du bekymre dig det er helt naturligt, men tror det er uden grund 

Anmeld

28. april 2013

M (:

Rødhætte skriver:

William vokset rigtig hurtigt i starten.. Helt som alle andre børn. Både hans far og jeg er ikke så høje, så tror han havde været lige så "lille" som nu uanset hvornår han var født. Kan godt forstå du bekymre dig det er helt naturligt, men tror det er uden grund 

Ok, for Hjalte vokser nemlig også temmelig hurtigt; omkring 1,2 kg og 8 cm på de første 7 uger!!

Anmeld

28. april 2013

missie20

Anonym skriver:

hej

Jeg fødte 34+4. I uge 32 gik jeg så småt i fødsel, men de nåede og stoppe den. Så jeg blev indlagt og fik lungemodner. Vandet gik om aftenen og 2 min efter startede veerne i uge 34. Fødslen gik godt bortset fra jeg ik fik nogen bedøvelse da jeg var på blodfortyndende. Fødte kl. 5.07 og fik ham op på maven. Jeg kan ik huske så meget under fødslen da det var meget smertehelvede. Men derefter tog de ham fra mig og kørte ham på neo. Hvor de undersøgte ham og indlagde ham med c-pap og sonde. Efter 1 døgn renden frem og tilbage mellem afdelingerne blev jeg indlagt sammen med ham på neo. Han var rigtig dygtig til og die så efter 10 seponerede de sonden. Han tog fint på med begyndte og græde allerede da vi var indlagt. Da vi blev udskrevet efter 14 dage, og han havde meget problemer med maven og grad rigtig mange timer i døgnet var vi til lægen hvor hun sagde han havde mavekolik. Så hans udvikling gik lidt i stå. Vi tog ham til en zoneterapeut 3 gange derefter gik det væk. Han er den dag i dag 3 år. Han har været bagud med nogle ting, men også efter bogen med nogle andre. Hans tale i dag er bagud, men er pludselig eksploderet på det sidste. Håber du kunne bruge min/vores beretning til noget. Ellers er du velkommen til og skrive hvis der er noget du gerne vil have svar på.:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.