fødsel uge 34+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.586 visninger
28 svar
1 synes godt om
26. april 2013

Anonym trådstarter

hej

tænkte om der var nogen af jer som har født omkring 34+ der vil fortælle lidt om jeres forløb og grund til tidlig fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Kløver

Jeg fødte 35+3 hvis det er til nogen hjælp

Anmeld

26. april 2013

Lene Unik

Jeg har også født i uge 35+3 (og 31+3), så hvis du vil høre om det, så skriver jeg gerne.

Anmeld

26. april 2013

Louise H.

Jeg har født 36+2 hvis det er

Anmeld

26. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks i uge 34+ pga ssf, som havde udviklet sig til hellp. 

Jeg havde fået lungemodner i uge 32+3. 

Thea kom på neo, med det samme efter fødsen, hvor hun kom i varmekasse og fik lagt en lille næsesonde. Hun fik en måler på som bibbede hvis hun stoppede med at trække vejret i mere nd 20 sek. Hun fik gulsot og kom i lyskasse et par dage, hvorefter hun kom over i en alm vugge med en varme madress. Hun var for lille til at sutte ved brystet, så jeg malkede ud til hende, så hun ku få min mælk i sonden. Da hun var ca 4 dage gammel, begyndte jeg at ligge hende til brystet til hvert måltid, så hun ville forbinde det at få mad i sonden, med at få mad ved brystet. Da hun var ca en uge gammel, begyndte hun at ku sutte, men hun måtte ik sutte mere end 20 min af gangen. Alle måltider er skemalagt, så man følger et bestemt madskema i forhold til baby's alder osv. 

Da thea var ca 2 1/2 uge, kom vi på ammeplan, det vil sige ingen mælk i sonden, og baby ska stadig tage på. Thea var mega sej, og tog mere på, på fuld amning end på sondeplan. Så da thea var 3 uger gammel, fik vil lov til at komme hjem. 

Thea var self meget lille, vejede 1940 g og målte 45 cm, og i starten sov hun det meste af tiden, når hun ik spiste. Hun var lidt sen til feks at kravle osv, men meget hurtig til at snakke. I dag er hun 4 2/2 år, måler ca 106 cm og vejer 18 kg. Det er først da hun blev 4 år, at hun har sprunget sin kurve, og liger nu over gennemsnits højde osv. Ellers har hun altid lagt under. Hun har ingen men pga tidlig fødsel. Vh stine

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

Louise :-) skriver:

Jeg har født 36+2 hvis det er

hvordan kan det være du fødte der?

Anmeld

27. april 2013

Louise H.

Anonym skriver:

hvordan kan det være du fødte der?

Jeg blev sat i gang pga. Blodtilførelsen i navlesnoren ikke var god, så baby fik ikke næring nok

Anmeld

27. april 2013

Anonym trådstarter

Louise :-) skriver:

Jeg blev sat i gang pga. Blodtilførelsen i navlesnoren ikke var god, så baby fik ikke næring nok

okay..

Anmeld

27. april 2013

Lenaogkasper

Anonym skriver:

hej

tænkte om der var nogen af jer som har født omkring 34+ der vil fortælle lidt om jeres forløb og grund til tidlig fødsel.

Jeg fødte 36+

sig til hvis du vil vide noget om den fødsel.

Anmeld

27. april 2013

M (:

Anonym skriver:

hej

Jeg fødte 36+3, hvis det har interesse (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.