Kage damer hjælp lige:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2013

mth1987

Har set at man kan købe udrullet marcipan i superbest men jeg har aldrig prøvet det, da jeg syntes det var alt for dyrt

du har ikke nogen der lige kan udrulle det for dig dig. Hvis jeg laver overtræk med marcipan plejer jeg at rulle det nogle timer i forvejen imellem noget madfilm så det ikke bliver tørt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
michelledam skriver:

Det er nemt nok at rulle ud? Jeg har et piskesmæld som gør at jeg netop ikke kan rulle marcipan ud fordi det er for hårdt. Det ville jo bare være så meget nemmere hvis jeg bare kunne købe fondant i forskellige farver og så lave det jeg ville istedet for at skulle til at male på hvid marcipan

Jeg har også piskesmæld og en men grad på 8 procent på højreskulder/ nakke, og jeg ka sagtens arbejde med fondant. Hvis det er lidt hårdt ka man smide det 2 sek i microovnen, så bliver det lækkert blødt! Vh stine

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

StineW79 skriver:

Jeg har også piskesmæld og en men grad på 8 procent på højreskulder/ nakke, og jeg ka sagtens arbejde med fondant. Hvis det er lidt hårdt ka man smide det 2 sek i microovnen, så bliver det lækkert blødt! Vh stine

Okay min mengrad er på 10. Men hvis du kan så kan jeg vel også hihihihi. Tak for rådet og din tid. Tror bare jeg begiver mig ud i det

Anmeld

24. april 2013

PernilleogLouis

michelledam skriver:

Fordi det er marcipan eller hvad gør det besværligt?

nej syns bare det er meget mere besværligt når det er udrullet end når man selv ruller - syns kanterne blev ret dårlige

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

mth1987 skriver:

Har set at man kan købe udrullet marcipan i superbest men jeg har aldrig prøvet det, da jeg syntes det var alt for dyrt

du har ikke nogen der lige kan udrulle det for dig dig. Hvis jeg laver overtræk med marcipan plejer jeg at rulle det nogle timer i forvejen imellem noget madfilm så det ikke bliver tørt

Nej det er nemlig lidt det der er problemet. Jeg har ikke nogen der kan gøre det. For kæresten har problemer med ryggen så han kan heller ikke. Og synes det ville være lidt underligt at bede vores fødselsdagsgæster om at gøre det hahahah

Anmeld

24. april 2013

Dot D

michelledam skriver:

Hej de damer.
Jeg vil gerne selv lave en lagkage til isabellas fødselsdag. Men da jeg pga mit piskesmæld ikke kan rulle marcipan ud. ( det skal være marcipan, for jeg bryder mig ikke om fondant)
Så skal jeg købe noget udrulletmarcipan. Hvor kan man få dette? Kan man købe det i Føtex, Kvickly og den slags? Og når man nu kun kan få det i marcipan der ikke er farvet, så tænker jeg hvad er bedst at gøre her? Jeg har set man kan købe sådan. Noget sprayfarve. Men kan man så dekorerer ovenpå det når man har sprayet?

Jeg har nogle få gange forsøgt mig med det færdigt udrullede marcipan - ikke nogen vellykket sag Jeg er vist kun "bygget" til at arbejde med fondant, hi hi.

Jeg har købt det i Netto og Føtex. Du kan få forskellige farver på spray. Jeg har noget, jeg har fået, så jeg ved ikke helt, hvor du kan få det, men kunne forestille mig, at dinkage.dk kunne have det eller Specialkøbmanden...

Farven du sprayer på tørrer, så du kan godt pynte ovenpå, du skal bare ikke bruge for meget "klister" om det så er vand, æggehvide eller andet

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Jeg har nogle få gange forsøgt mig med det færdigt udrullede marcipan - ikke nogen vellykket sag Jeg er vist kun "bygget" til at arbejde med fondant, hi hi.

Jeg har købt det i Netto og Føtex. Du kan få forskellige farver på spray. Jeg har noget, jeg har fået, så jeg ved ikke helt, hvor du kan få det, men kunne forestille mig, at dinkage.dk kunne have det eller Specialkøbmanden...

Farven du sprayer på tørrer, så du kan godt pynte ovenpå, du skal bare ikke bruge for meget "klister" om det så er vand, æggehvide eller andet

Tak for dit svar. Jeg tror jeg prøver mig med fondant. Og håber smagen er blevet bedre. Det er mange år siden jeg smagte det. Ellers må folk pille det af hehehe.

Anmeld

24. april 2013

Dot D

michelledam skriver:

Tak for dit svar. Jeg tror jeg prøver mig med fondant. Og håber smagen er blevet bedre. Det er mange år siden jeg smagte det. Ellers må folk pille det af hehehe.

Jeg prøvede noget nyt fondant, sidst jeg lavede kage for lææææææææææææænge siden Det hedder vist satin ...? Det er ret blødt, altså ikke godt til modellering, men meget nemmere at rulle ud, det var godt for min skulder, men det bedste var, at det faktisk smagte helt ok. Jeg kan ikke selv fordrage fondant, men det her kunne jeg fakrtisk spise.

Det kunne være et godt bud for dig, at bruge det, da det nok heller ikke vil være hårdt for dig at bruge...

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Jeg prøvede noget nyt fondant, sidst jeg lavede kage for lææææææææææææænge siden Det hedder vist satin ...? Det er ret blødt, altså ikke godt til modellering, men meget nemmere at rulle ud, det var godt for min skulder, men det bedste var, at det faktisk smagte helt ok. Jeg kan ikke selv fordrage fondant, men det her kunne jeg fakrtisk spise.

Det kunne være et godt bud for dig, at bruge det, da det nok heller ikke vil være hårdt for dig at bruge...

Er det dette du tænker på http://www.cakesandmore.dk/satin_ice_ivory_white_f ondant__1_kg-p-300.html
Hvis ja er det færdigt? Og er det nemt nok at farve ? For jeg forsøgt mig engang med marcipan og frugtfarve hold nu kæft en gang smat hahahaha måtte smide det ud for det virkede så slet ikke.

Ved godt jeg skal bruge det der pastafarve til fondant. Men aner intet om det så søger lidt råd. Undskyld hvis jeg spørger for meget hehe

Anmeld

24. april 2013

Dot D

michelledam skriver:

Er det dette du tænker på http://www.cakesandmore.dk/satin_ice_ivory_white_f ondant__1_kg-p-300.html
Hvis ja er det færdigt? Og er det nemt nok at farve ? For jeg forsøgt mig engang med marcipan og frugtfarve hold nu kæft en gang smat hahahaha måtte smide det ud for det virkede så slet ikke.

Ved godt jeg skal bruge det der pastafarve til fondant. Men aner intet om det så søger lidt råd. Undskyld hvis jeg spørger for meget hehe

Huskede forkert med navnet, det er denne her

http://specialkoebmanden.dk/fondant-tilbehoer-658/fondant-676/fondant-klar-til-brug-1000-g-sugarpaste-10314.html

Den er nem at farve, men du bør bruge pasta farverne, da de farver bedst og mest. Hvis du vil undgå at blive fedtet helt ind, kan du bruge gummi/latexhandsker LAVET TIL FØDEVARER, for så bliver du ikke selv indfarvet. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men jeg køber mine handsker i Bilka - de har fra Vileda i kasse med mange i, og de er fødevarer godkendte

Frugtfarve indeholder meget vand, derfor bliver det noget gradtværk både i marcipan og i fondant

Man lærer kun ved at spørge, så et par spørgsmål fra eller til, det er ok med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.