Kage damer hjælp lige:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.049 visninger
24 svar
1 synes godt om
24. april 2013

Mother-love

Hej de damer.
Jeg vil gerne selv lave en lagkage til isabellas fødselsdag. Men da jeg pga mit piskesmæld ikke kan rulle marcipan ud. ( det skal være marcipan, for jeg bryder mig ikke om fondant)
Så skal jeg købe noget udrulletmarcipan. Hvor kan man få dette? Kan man købe det i Føtex, Kvickly og den slags? Og når man nu kun kan få det i marcipan der ikke er farvet, så tænker jeg hvad er bedst at gøre her? Jeg har set man kan købe sådan. Noget sprayfarve. Men kan man så dekorerer ovenpå det når man har sprayet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

Mother-love

24. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu plejer jeg at lve fondant, så ved ik rigtig noget om marcipan, men ved at man ka købe noget der er rullet ud fra antonberg. 

Ellers prøv at høre DotD omkring det. Vh stine

Anmeld

24. april 2013

PernilleogLouis

michelledam skriver:

Hej de damer.
Jeg vil gerne selv lave en lagkage til isabellas fødselsdag. Men da jeg pga mit piskesmæld ikke kan rulle marcipan ud. ( det skal være marcipan, for jeg bryder mig ikke om fondant)
Så skal jeg købe noget udrulletmarcipan. Hvor kan man få dette? Kan man købe det i Føtex, Kvickly og den slags? Og når man nu kun kan få det i marcipan der ikke er farvet, så tænker jeg hvad er bedst at gøre her? Jeg har set man kan købe sådan. Noget sprayfarve. Men kan man så dekorerer ovenpå det når man har sprayet?

har haft prøvet at købe det i netto - og ja det er helt hvidt - har kun prøvet det en gang syns det var lidt besværligt at arbejde med

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

StineW79 skriver:

Nu plejer jeg at lve fondant, så ved ik rigtig noget om marcipan, men ved at man ka købe noget der er rullet ud fra antonberg. 

Ellers prøv at høre DotD omkring det. Vh stine

Håber lidt på hun ser min tråd men kender du til noget om de kagemaling man kan få?

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

PernilleogLouis skriver:

har haft prøvet at købe det i netto - og ja det er helt hvidt - har kun prøvet det en gang syns det var lidt besværligt at arbejde med

Fordi det er marcipan eller hvad gør det besværligt?

Anmeld

24. april 2013

StineW79

michelledam skriver:

Håber lidt på hun ser min tråd men kender du til noget om de kagemaling man kan få?

Nej jeg plejer at putte pastafarve i fondanten, så har aldrig prøvet det andet. Men håber du finder ud sf noget. Vh stine

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

StineW79 skriver:

Nej jeg plejer at putte pastafarve i fondanten, så har aldrig prøvet det andet. Men håber du finder ud sf noget. Vh stine

Okay. Tak for svar anyway
Nu har jeg kun smagt fondant en gang før. Men hvordan er den at rulle ud? F.eks i forhold til marcipan?

Anmeld

24. april 2013

StineW79

michelledam skriver:

Okay. Tak for svar anyway
Nu har jeg kun smagt fondant en gang før. Men hvordan er den at rulle ud? F.eks i forhold til marcipan?

Jeg syntes det er mega nemt at arbejde med. Jeg laver det selv af skumfiduser, vand, olie og flormelis. Vh stine

Anmeld

24. april 2013

Mother-love

StineW79 skriver:

Jeg syntes det er mega nemt at arbejde med. Jeg laver det selv af skumfiduser, vand, olie og flormelis. Vh stine

Det er nemt nok at rulle ud? Jeg har et piskesmæld som gør at jeg netop ikke kan rulle marcipan ud fordi det er for hårdt. Det ville jo bare være så meget nemmere hvis jeg bare kunne købe fondant i forskellige farver og så lave det jeg ville istedet for at skulle til at male på hvid marcipan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.