kroppen efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Min mave var også et helvede. Og det var så ubehageligt da alt derinde begyndte at hoppe på plads og trække sig sammen. Det var ret ømt. Og undgå helst mælkeprodukter, ris, kartofler, bananer og hvidt brød. Det kan gi hård mave og det er ikke sjovt efter en fødsel.

ja ømt.. det også sådan jeg vil beskrive det.. ømt er det ! men det var sådan du også havde det i maven ? for vi snakker ikke om livmoderen hos mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Tulle28

Jeg fik en 3. grads bristning og blev FORSTOPPET efter fødslen - så jeg ved hvordan du har det, synes det var meget at værre at være forstoppet end at føde!

Du skal spise magnesia (fås i supermarkedet og på apoteket) og husk at drikke rigtig meget vand - MINDST 3 liter! Det, der virkede for mig, var et stort glas sveskejuice om dagen. Derudover skal du holde dig fra kartofler og andet med stivelse, spis æbler, kiwi og så hjalp det også her at spise havregrød med 2 tsk hørfrøolie (rigtig meget olie - lidt bvadr).

Håber snart du får det bedre

Anmeld

24. april 2013

Tona

Anonym skriver:

Piger nogle af jer der kan hjælpe mig !!

det er 14 dage siden jeg lå på fødegangen... Jeg har haft hård, virkelig hård afføring i går og i dag. Jeg tør næsten ikke sidde på wc næste gang da det virkelig gav nogle rifter og tårer ! plus døjer jeg med øm mavesæk ved små puf berøring ): Jeg har været ved egen læge, og hun fandt intet omkring det - kunne høre maven lød som den skulle og lige nu var der ikke noget - men skulle henvende mig hvis det blev til mavekneb eller feber... men derhenne er jeg slet ikke.. Men, jeg prøver så herinde .. er det evt normalt efter en fødsel med uro, ømhed og hård/våd afføring? jeg er så ked og synes snart det hele går mig på ):

skal siges jeg fik lement måske det ku ha ebn betydning? på forhånd tak.

Jeg havde virkelig hård mave efter min første fødsel. Virkelig sleeeeemt og det varede ved i laaaang tid. Jeg fik at vide at det var normalt og skyldes hormoner.

Det er vigtigt at du får noget hjælp til at komme af med afføringen (når nu lægen har udelukket at der er noget i vejen). Jeg drak sveskejuice. 1 glas og så efter en times tid virker det. Ellers kan man prøve med fx Lactulose som fås i håndkøb på apoteket. Jeg var bare gladere for sveskejuice fordi det er naturligt og bare virker så godt. Nogle siger at man ikke skal bruge det fordi det er vanedannende for tarmene, men det har jeg aldrig oplevet at det var. Og man bliver jo nødt til at gøre et eller andet for at få gang i afføringen. Det er jo totalt nedbrydende at sidde der og kæmpe sådan.

God bedring

Anmeld

24. april 2013

Tona

Anonym skriver:

jeg tror jeg prøver det første du nævnte.. kan det bare håndkøbes?  hvad kan ømheden i maven evt så skyldes?

Ømhed i maven kan skyldes at du har fået myoser i mavemusklerne/ at mavemusklerne er overanstrengte efter at du har kæmpet med at føde og presset osv. Mine mavemuskler er stadig ømme her knap 5 uger efter fødsel nr. 2. og det var det samme efter første fødsel. Prøv at spænd i dine mavemuskler og mærk om det forværrer smerterne. Hvis det er tilfældet så er det nok bare muskulaturen der er øm og det går over af sig selv. Ellers kan forstoppelse jo også give ømhed i maven.

Ved ikke om det kan være sådan noget men måske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.