kroppen efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
23 svar
1 synes godt om
23. april 2013

Anonym trådstarter

Piger nogle af jer der kan hjælpe mig !!

det er 14 dage siden jeg lå på fødegangen... Jeg har haft hård, virkelig hård afføring i går og i dag. Jeg tør næsten ikke sidde på wc næste gang da det virkelig gav nogle rifter og tårer ! plus døjer jeg med øm mavesæk ved små puf berøring ): Jeg har været ved egen læge, og hun fandt intet omkring det - kunne høre maven lød som den skulle og lige nu var der ikke noget - men skulle henvende mig hvis det blev til mavekneb eller feber... men derhenne er jeg slet ikke.. Men, jeg prøver så herinde .. er det evt normalt efter en fødsel med uro, ømhed og hård/våd afføring? jeg er så ked og synes snart det hele går mig på ):

skal siges jeg fik lement måske det ku ha ebn betydning? på forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Anonym trådstarter

rettelse * lavement

Anmeld

23. april 2013

StudPsyk

Jeg mindes også min mave gjorde vrøvl efter fødslen af Rose. Men det gik over. Drikker du en masse? (Som i en MASSE) og spiser fiberrigt? Får bevæget dig lidt? 

Anmeld

23. april 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg mindes også min mave gjorde vrøvl efter fødslen af Rose. Men det gik over. Drikker du en masse? (Som i en MASSE) og spiser fiberrigt? Får bevæget dig lidt? 

jeg får næsten ikke bevæget mig... har først fra i dag lavet nogle øvelser og taget mig sammen ! /;

' nej drikker ikke en masse.. men som jeg plejer... Ja, jeg får rugbrød - frugt, mælk & boller.. havregrød får jeg også lidt af....

Anmeld

23. april 2013

Muffinmor

Anonym skriver:

Piger nogle af jer der kan hjælpe mig !!

det er 14 dage siden jeg lå på fødegangen... Jeg har haft hård, virkelig hård afføring i går og i dag. Jeg tør næsten ikke sidde på wc næste gang da det virkelig gav nogle rifter og tårer ! plus døjer jeg med øm mavesæk ved små puf berøring ): Jeg har været ved egen læge, og hun fandt intet omkring det - kunne høre maven lød som den skulle og lige nu var der ikke noget - men skulle henvende mig hvis det blev til mavekneb eller feber... men derhenne er jeg slet ikke.. Men, jeg prøver så herinde .. er det evt normalt efter en fødsel med uro, ømhed og hård/våd afføring? jeg er så ked og synes snart det hele går mig på ):

skal siges jeg fik lement måske det ku ha ebn betydning? på forhånd tak.

Det havde jeg også, det hang sammen med min mængde af mælk og hvor meget jeg havde drukket. Alt hvad jeg drak blev lavet til mælk, så jeg skulle virkelig drikke meget for at der kom bare lidt til tarmen....

Prøv at undgå pasta og ris da det giver forstoppelse.

Anmeld

23. april 2013

Alexander&Lærke

Syntes da du skulle få fat i noget som lindre afføringen så som movicol eller lactolussødet blødgør så det ikke er hårdt at komme af med. Og ja en masse at drikke hvis du ammer går der jo en masse væske til det også du skal jo også selv have lidt. 

Jeg fik i starten efter min 1 fødsels lactoluse for ikke at få hård mave da jeg havde fået en rift i endetarmen under fødslen, som ikke måtte springe op og skal da love for at det virkede. Det smager godt nok ikke godt, men virke gøre det, så et eller andet siger mig at risikoen for hård mave er der efter fødsel. 

Anmeld

23. april 2013

Anonym trådstarter

Muffinmor skriver:

Det havde jeg også, det hang sammen med min mængde af mælk og hvor meget jeg havde drukket. Alt hvad jeg drak blev lavet til mælk, så jeg skulle virkelig drikke meget for at der kom bare lidt til tarmen....

Prøv at undgå pasta og ris da det giver forstoppelse.

okey fedt... har lige fået ris! åh nej lavet om til mælk? forstår ikke? skulle du indtage mere væske eller mere mælk? eller drak for meget mælk?  

dejligt at høre man ikke er alene om det blev nærmest helt panik!

Anmeld

23. april 2013

Alexander&Lærke

Du kan også prøve med blommer, svesker, kivi det virker afførende. 

Anmeld

23. april 2013

Anonym trådstarter

Alexander&Lærke skriver:

Syntes da du skulle få fat i noget som lindre afføringen så som movicol eller lactolussødet blødgør så det ikke er hårdt at komme af med. Og ja en masse at drikke hvis du ammer går der jo en masse væske til det også du skal jo også selv have lidt. 

Jeg fik i starten efter min 1 fødsels lactoluse for ikke at få hård mave da jeg havde fået en rift i endetarmen under fødslen, som ikke måtte springe op og skal da love for at det virkede. Det smager godt nok ikke godt, men virke gøre det, så et eller andet siger mig at risikoen for hård mave er der efter fødsel. 

hvor kan jeg købe denne henne? Okey jeg ammer meget.. Så må jeg i gang med mere væske.. drikker nemlig en del mælk også

Anmeld

23. april 2013

StudPsyk

Jamen så synes jeg skal du skal få noget mere væske! Helst vand! ammer du? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.